شناسه خبر : 92658
شنبه 05 شهريور 1401 , 08:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با خانواده‌های ایثارگران اردبیل

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه پنجشنبه سوم شهریور همزمان با هفته دولت و در سفر به استان اردبیل با مادر شهیدان «مروت و ناصر مالکی»، جانباز 70 درصد «عبدالحسین فاتحی» و آزاده و جانباز «کریم رجب‌زاده» دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دیدار قاضی‌زاده هاشمی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اردبیل/حضور افراد زیادی از یک خانواده در جبهه ناشی از بصیرت آنها بود

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور گفت: واقعاً اتفاقی نبود که از یک خانواده شش نفر در جبهه حاضر می‌شدند و این ناشی از بصیرت آنان و شناخت هدفمند است. پدران ما در گذشته در تربیت فرزند و هدایت خانواده موفق عمل کردند و برای فرزندان خود وقت می‌گذاشتند و آنها را به مساجد و مجالس مذهبی می‌بردند.
معاون رئیس جمهور در دیدار با مادر شهیدان مالکی تصریح کرد: شما مادران شهدا اسوه‌های ایثار هستید و ما به شفاعت شما در آن دنیا نیاز داریم و دیدار با شما افتخار و نعمت بزرگی است و باید برای تربیت چنین فرزندان با بصیرت و آگاهی از شما تقدیر کرد.
معاون رئیس جمهور در این دیدارها وضعیت خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مورد بررسی قرار داد و در فضایی صمیمانه به درد و دل‌های آنها گوش فرا داد.
شهید «مروت مالکی» 22 اسفندماه سال 1362 در عملیات بدر در منطقه عملیاتی دجله به مقام عالی شهادت رسید و شهید «ناصر مالکی» 18 فروردین 1366 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.
جانباز «عبدالحسین فاتحی» یکم تیرماه سال 1344 در شهرستان گرمی به دنیا آمد و پس از سال‌ها حضور در جبهه‌های مبارزه حق علیه باطل آخرین بار بیستم مهرماه سال 1363 به افتخار جانبازی از ناحیه قطع دو پا نائل آمد.
آزاده و جانباز «کریم رجب‌زاده» نیز یکم مرداد ماه سال 1339 در اردبیل به دنیا آمد و هشتم مهرماه سال 1361 به اسارت دشمن بعثی درآمد و 26 مرداد ماه سال 1369 به آغوش وطن بازگشت.

منبع: ایثار
اینستاگرام
سفر دکتر قاضی زاده هاشمی به استان اردبیل درسکوت خبری خانواده ایثارگران استان انجام گرفت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi