شناسه خبر : 93938
چهارشنبه 20 مهر 1401 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مؤسس نخستین گروه امداد پزشکی در خوزستان با آغاز جنگ

«سید ابراهیم فقیهی» یکی از افرادی است که به‌شهید دست منافقین به‌شهادت رسیده است. وی پزشک مجاهد در راه خدا بود که با شروع جنگ تحمیلی، نخستین گروه امداد پزشکی در خوزستان را تشکیل داد.

 

تشکیل نخستین گروه امداد پزشکی در خوزستان توسط شهید «فقیهی»منافقین کوردل در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، برای رسیدن به اهداف پلید خود، دست به ترور ملت ایران می‌زدند و در این راستا، کارنامه جنایات تروریستی منافقین آن‌قدر ننگین است که آن‌ها را از گروه تروریستی داعش نیز در افکار عمومی وحشی‌تر کرده است. منافقین در ترورهای خود، به هیچ‌کس رحم نمی‌کردند؛ از مسئولان نظام گرفته، تا پاسدار، کاسب، پزشک و... حتی ترور زنان و کودکان نیز لکه ننگی است که تا ابد بر پیشانی آن‌ها خواهد ماند.

دکتر «سید ابراهیم فقیهی» یکی از افرادی است که به‌دست منافقین به‌شهادت رسیده است. وی پزشک مجاهد در راه خدا بود که با شروع جنگ تحمیلی، نخستین گروه امداد پزشکی در خوزستان را تشکیل داد.

زندگی‌نامه شهید «سید ابراهیم فقیهی»

«سید ابراهیم فقیهی» سال ۱۳۲۶ در «نیریز» استان فارس به دنیا آمد. وی پس گذراندن خدمت وظیفه، با شرکت در کنکور سراسری، در رشته علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد و همزمان با تأسیس انجمن اسلامی دانشگاه، به‌همراه عده‌ای از همرزمان خویش به فعالیت‌های انقلابی روی آورد.

«سید ابراهیم فقیهی» از موسسین جهاد دانشگاهی شاخه پزشکی بود که در راه‌اندازی و تشکیل شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر امور بهداشت و درمان استان فارس تلاش فراوانی کرد.

سال ۱۳۴۸ پس از وقوع حادثه انفجار در خوابگاه دانشجویان که منجر به شهادت سه تن از دانشجویان شد، وی به جرم رهبری تظاهرات دانشجویی، دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت. او یک‌بار دیگر نیز به جرم مبارزه پیگیر و خستگی‌ناپذیر با منافقین، به مدت شش ماه از دانشکده پزشکی اخراج شد.

«سید ابراهیم فقیهی» در دوران دفاع مقدس نخستین گروه امداد پزشکی در خوزستان را تشکیل داد و خود به‌همراه دیگر همرزمانش به اهواز عزیمت کرد. وی نزدیک به یک‌سال از زمان جنگ تحمیلی را درک کرد و در طول این یک‌سال، یار و یاوری دلسوز برای مجروحین جنگ در بیمارستان‌های شیراز بود.

«سید ابراهیم فقیهی» پس از عمری مجاهدت و مبارزه سرانجام ۱۷ مهر سال ۱۳۶۰ در دانشگاه شیراز توسط تروریست منافقین مورد سوءقصد قرار گرفت و با پیکری خونین به خیل شهیدان انقلاب اسلامی پیوست.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi