شناسه خبر : 96321
یکشنبه 27 آذر 1401 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران آماده پاسداشت «جان‌فدا»

ایران و تعدادی از کشور‌های منطقه آماده برگزاری ویژه‌‍‌برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی می‌شوند.

 

 چهار سال از آخرین روز‌های حیات حاج قاسم سلیمانی در زمین می‌گذرد. زمستان سرد دی سال ۱۳۹۸ در خود تاریخ ابدی شدن مردی را دارد که نامش لرزه بر اندام دشمنان افکنده بود و همین شجاعت و قدرتش در نابودی دشمن باعث شد تا طی سال‌ها در لیست ترور جنایتکاران بشر قرار گیرد.

شهادت حاج قاسم غم بزرگی را بر دل نه تنها ملت ایران که بسیاری از ملت‌های دنیا که مورد ظلم استکبار جهانی قرار گرفته بودند نشاند. آوازه این فرمانده دلیر از دوران دفاع مقدس شهر به شهر و کشور به کشور طنین انداز شد تا روزی که شهادت او را در آسمان نشاند و برای ابد در سینه عاشقانش حک کرد.

نام سردار سلیمانی همانقدر که ترس را به جان دشمنانش می‌انداخت در میان دوستدارانش همراه با عشق و محبت بود. اشک چشم‌ها و سینه مالامال از غم و اندوه دوستدارانش در روز‌های شهادت و تشییع گواه بر این عشق بی پایان است. غمی که با گذشت زمان سرد نشد و عشقی که در گذر تاریخ از بین نرفت بلکه روز به روز بیشتر شد و جان دوباره گرفت.

هر ساله در آستانه سالروز شهادت سردار دل‌ها ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌شود. عمده فعالیت‌های این برنامه‌ها به همت مردم و با هماهنگی نهاد‌ها انجام شده و در تمامی شهر‌ها و کشور‌های منطقه برگزار می‌شود.

کاروان حبیب در ۱۱ استان کشور

«روایت حبیب» نام کاروانی فرهنگی هنری است که با اقدام به برپایی نمایشگاه‌های هنری، نقالی و پرده خوانی، عکس و هنر‌های تجسمی، محفل نقد کتاب، کارگاه هنر‌های تجسمی، شب خاطره، موسیقی و شعر و ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان می‌کند.

کاروان روایت از سردار دل‌ها در شهر‌های مختلف ۱۱ استان خراسان رضوی، مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، منطقه آزاد کیش، فارس، یزد، کرمان، تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.

ایران آماده پاسداشت «جان‌فدا»

جان‌فدای ایران

با آغاز برگزاری ویژه برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم شعار سومین سالگرد وی نیز چندی پیش رونمایی شد. «جان‌فدا» نام شعار سال ۱۴۰۱ است و اشاره به جانفشانی و رشادت‌های حاج قاسم در بیش از ۴۰ سال حضور او در میدان‌های مختلف دارد. شعاری که به گفته مقدم‌فر دبیر ستاد مردمی سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی آن را پیوند دهنده عنوان سردار دل‌ها و سرباز ملت است و در ادبیات شهید مکررا وجود دارد و برای مسوولان نیز درس آموز خواهد بود.

مردم نیز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با کلید واژه جان‌فدا به شعار سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان دادند.

ایران آماده پاسداشت «جان‌فدا»

 

ایران آماده پاسداشت «جان‌فدا»

همه ملت‌ها در سوگ حاج قاسم

هر ساله کشور‌های منطقه نیز در کنار ملت ایران در مراسمات بزرگداشت سردار دل‌ها شرکت می‌کنند. در عراق به ویژه در پایتخت این کشور و محل شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس امسال نیز همچون سال‌های گذشته ویژه برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود. چندی قبل دیوارنگاره شهدای حمله تروریستی آمریکا در خیابان منتهی به فرودگاه بغداد به نمایش درامد.

برنامه‌های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی با حضور مقامات عالی عراق به طور رسمی در بغداد برگزار می‌شود. این برنامه‌ها ۲۰ روز در شهر‌های مختلف عراق ادامه دارد.

ایران آماده پاسداشت «جان‌فدا»

مزار سردار آماده میزبانی از هزاران زائر

در این میان از جمله مناطقی که میزبان هزاران نفر از مردم سراسر کشور و نیز کشور‌های دیگر خواهد بود گلزار شهدای کرمان و مزار سردار شهید است.

محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان گفته است: طی هفته گذشته به‌طور میانگین روزانه بیش از ۲ هزار زائر از سراسر کشور به گلزار شهدا آمدند و طی ۳۰ روز گذشته زائرانی از پاکستان، استرالیا، ایتالیا، آلمان، روسیه و مالزی داشتیم.

انشعابات موقت آب و گاز برای مواکب هم در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال‌های قبل زائران زیادی داشته باشیم. در گلزار شهدا برنامه‌ها در سه زمان مختلف؛ صبح‌ها از ۹ تا ۱۱ و برنامه اذان و نماز ظهر و عصر، بعداز ظهر‌ها از ۱۵ تا ۱۷ و نماز جماعت مغرب و عشا و سپس برنامه شبانگاهی در گلزار با حضور مداحان و سخنرانان کشوی برگزار می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi