شناسه خبر : 100090
یکشنبه 24 ارديبهشت 1402 , 20:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استان اردبیل ۴۰ دانش‌آموز شهید زیر ۱۳ سال دارد

استان اردبیل 40 دانش‌آموز شهید زیر 13 سال دارد

فاش نیوز - فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به شهادت ۷۲۱ ‌دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس گفت: ۴۰ دانش‌آموز شهید زیر ۱۳ سال ‌سند حقانیت ‌ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر امروز در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در حسینیه ثارالله استان اردبیل اظهار داشت: 721 شهید دانش‌آموز اوج اخلاص و ارادت این استان را به انقلاب نشان می‌دهد که مسیر تعالی نوجوانان را ترسیم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل 3 هزار و 400 شهید را تقدیم نظام انقلاب اسلامی کرده است گفت: 40 دانش‌آموز شهید زیر 13 سال به عنوان سند حقانیت جمهوری اسلامی و پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس است که شهید مرحمت بالازاده به عنوان شهید شاخص استان فرمان جهاد را در سن 11 سالگی از رئیس‌جمهور وقت گرفته و راهی میدان مبارزه و شهادت شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطرنشان کرد: اجلاسیه نهایی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان 26 مردادماه در اردبیل برگزار  می‌شود که در راستای کنگره 3 هزار و 400 شهید استان در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی‌اصل بیان کرد: برگزاری  2 هزار و 500 یادواره در 2 هزار و 500 مدرسه استان اردبیل مقدمه‌ای برای اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بود‌ و باید برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را به‌کارگیریم که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی است.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا محقق شده و در این زمینه اقدام آگاهانه مسئولان در برگزاری کنگره‌های شهدا فرصتی برای پاسداشت این جانفشانی‌هاست.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi