شناسه خبر : 32317
شنبه 09 اسفند 1393 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعزام بیش از 21 هزار گیلانی به مناطق عملیاتی

رییس ستاد راهیان نور سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته 21 هزار و 790 گیلانی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند گفت: از این تعداد 17 هزار نفر دانش آموز بودند که از مناطق شمال غرب و جنوب کشور بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، سرهنگ سیدعلی حسینی در جلسه ستاد راهیان نور استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری گیلان، با بیان اینکه اردوهای راهیان نور بهترین الگوی عینی برای جوانان است اظهار کرد: این اردوها در القای روحیه خودباوری در جوانان و تجلیل از مقاومت شهدا و رزمندگان بسیار موثر هستند.

 

وی با بیان اینکه دشمن از برگزاری اردوهای راهیان نور هراس دارد گفت: این اردوها بواسطه آنکه در ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس موثر هستند، همواره مورد بیم دشمنان قرار دارند.

 

رییس ستاد راهیان نور سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گردشگری جنگ، صنعت پردرآمدی برای کشورهاست و یکی از جاذبه‌های مهم در جهان است تصریح کرد: سالانه میلیون‌ها گردشگر، از این صنعت پردرآمد بازدید می کنند.

 

سرهنگ حسینی با بیان اینکه این بخش از صنعت گردشگری روز به روز در حال افزایش است افزود: اولین تورهای گردشگری جنگی در انگلیس بود که هم اکنون نیز ادامه دارد و سالانه میلیون ها نفر را جذب می کند.

 

وی راهیان نور را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: اهمیت برگزاری این اردوها بر کسی پوشیده نیست و همه افراد جامعه با اهمیت و تاثیر این اردوها آشنا هستند.

 

رییس ستاد راهیان نور سپاه قدس گیلان دفاع مقدس را اصلی‌ترین منبع در قدرت چانه‌زنی ملت ایران در عرصه بین‌المللی دانست.

 

سرهنگ حسینی با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته 21 هزار و 790 گیلانی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید نمودند ادامه داد: از این تعداد 17 هزار دانش آموز بودند که از مناطق شمال غرب و جنوب کشور بازدید کردند.

 

وی ضمن تقدیر از دستگاه‌های فعال در بحث اعزام راهیان نور گفت: بخشی از هزینه‌های اعزام در بخش دانش آموزی توسط سپاه و بخشی دیگر توسط آموزش و پرورش تامین شد.

 

رییس ستاد راهیان نور سپاه قدس گیلان یادآور شد: طبق آمارها تاکنون از 25 کشور دنیا زائر راهیان نور داشتیم.

 

سرهنگ سیدعلی حسینی با اشاره به برنامه‌های راهیان نور در ایام عید نوروز گفت: پیش‌بینی می‌شود در شب سال تحویل حدود 800 زائر گیلانی در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند.

 

وی آغاز اعزام برای مناطق عملیاتی را در حوزه محلات را از 11 اسفندماه و در حوزه دانشجویی از 15 اسفندماه عنوان کرد.

 

وی برگزاری شب شعر خاطره و برنامه رزمی فرهنگی مردان آسمانی را از برنامه های مهم فرهنگی در حاشیه اردوهای راهیان نور برشمرد و گفت: بمنظور استفاده از خاطرات زائرین اعزامی به این اردوها جشنواره رهاورد سرزمین نور در قالب های مختلف از جمله داستان، شعر و عکس و ... برگزار می شود.

 

همچنین «محمد احمدی پور»، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز گفت: راهیان نور بهترین روش انتقال فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه است و بهترین اشاعه دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

 

وی با اشاره به نقش خودجوش مردم در اردوهای راهیان نور بیان کرد: این اردوها باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد. هر نظامی دارای چارچوب و پایه ای تعریف شده است که نمی توان عکس آن قوانین رفتار کرد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه سنت الهی و ارزشهای دینی بنا شده است.

 

وی ادامه داد:مردم یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و نیروی مردمی ما بالاترین قدرت برای کشور محسوب می شود.

 

احمدی پور با اشاره به آثار تربیتی اردوهای راهیان نور گفت: راهیان نور بهترین روش انتقال فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس و بهترین اشاعه دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi