شناسه خبر : 95429
چهارشنبه 25 آبان 1401 , 15:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«دستمال سرخ‌ها» روی آنتن شبکه دو

«دستمال سرخ‌ها» روی آنتن شبکه دو

جمعه ۲۷ آبان مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

مستند سینمایی دستمال سرخ‌ها به کارگردانی و نویسندگی حنظله تاج‌الدینی و تهیه‌کنندگی حسین اسدی‌زاده به روایت چگونگی شکل‌گیری گردان دستمال سرخ‌ها، شهادت شهید اصغر وصالی و شهید علی تیموری از فرماندهان این گردان ، جنایات گروهک تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره دارد.

اصغر وصالی فرمانده شجاع گردان دستمال سرخ‌ها است. او در منطقه پاوه برای سرکوب منافقین و کوموله‌ها با وجود کمبودها تلاش می‌کند. جنایات گروهگ تروریستی منافقین آنقدر زیاد است که شهید چمران نیز در کنار او به آزادی پاوه و کردستان مشغول می‌شود. پس از چندی جنگ ایران و عراق آغاز شده و اصغر وصالی شهید می‌شود. پس از او جوانی ۲۰ ساله به نام علی تیموری فرماندهی گردان چریکی دستمال سرخ‌ها را به دست می‌گیرد و با نبوغ نظامی خود این گردان را حفظ کرده و به شهادت می‌رسد.

دستمال سرخ‌ها در سازمان هنری رسانه‌ای اوج و خانه مستند تهیه شده و جمعه ۲۷ آبان ساعت ۲۱:۲۰ در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

 

منبع: شهرآرانیوز
اینستاگرام
با سپاس فراوان از اطلاع رسانی تان؛ قبل از فیلم سینمایی «چ» هموطنان بسیار کمی در مورد حماسه آنها اطلاعی داشتند و کاش از هر روز و هر ماجرای آنها (و هر یک از پیشمرگان کرد و رزمندگان کردستان) فیلمهای مستند گونه و گزارشی و سینمایی ساخته میشد؛ و از دکتر چمران؛ شهید دستغیب جمله معروفی در اهمیت کردستان دارند(زیر این آسمان کبود هیچ خدمتی بالاتر از خدمت در کردستان نیست)؛
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi