شناسه خبر : 104895
چهارشنبه 03 آبان 1402 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم رونمایی از دانشنامه دفاع مقدس یزدبرگزار شد

فاش نیوز - جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: آنچه در دفاع مقدس ماندگار و ماندنی است آن چیزی است که باید تبدیل به دانش مکتوب و اسنادی شود و قابل نگهداری و عرضه باشد تا همه دوستداران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و محور مقاومت از این اسناد به نحو شایسته استفاده کنند.

کد خبر: ۶۲۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 24October 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم رونمایی از دانشنامه دفاع مقدس استان یزد طی سخنانی با بیان اینکه، امروز یکی از اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با رونمایی از دانشنامه دفاع مقدس استان یزد محقق شده است، اظهار داشت: از همه محققین، دانشجویان، پژوهشگران و هیئت‌های علمی استان یزد که در این مجموعه بزرگ برای رسیدن به نتیجه مطلوب مشارکت داشته‌اند تشکر می‌کنم.

صدور ارزش‌ها و مبانی فرهنگ دفاع مقدس با تدوین دانشنامه‌ها/ دعوت از اساتید و محققین برای تکمیل دانشنامه‌های کشوری دفاع مقدس

امیر سهرابی با ارائه تعریفی از  دانشنامه، آن‌ را شامل محتوای دفاع مقدس که به نظر پژوهشگران و صاحب‌نظران رسیده و مستند شده دانست و گفت: یعنی هر آنچه در دفاع مقدس از اشخاص و سازمان‌ها گرفته تا قسمت‌های مختلف، نقش داشته‌اند مورد پژوهش، تحقیق و مقاله‌نویسی قرار می‌گیرد که با مرکزیت دانشنامه، بازخوانی، داوری و اشکال‌گیری می‌شوند تا اطلاعات و اسناد به صورت مستند و دقیق در یک مجموعه ارائه شوند.

وی تصریح کرد: آنچه در دفاع مقدس ماندگار و ماندنی است آن چیزی است که باید تبدیل به دانش مکتوب و اسنادی شود که قابل نگهداری و عرضه باشد تا همه دوستداران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و محور مقاومت از این اسناد به نحو شایسته استفاده کنند.

صدور ارزش‌ها و مبانی فرهنگ دفاع مقدس با تدوین دانشنامه‌ها/ دعوت از اساتید و محققین برای تکمیل دانشنامه‌های کشوری دفاع مقدس

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دانشنامه دفاع مقدس را متقن‌ترین و ماندگارترین اثر دفاع مقدس برای استفاده محققان حال و آینده دانست و با بیان اینکه، بهره‌برداری از ارزش‌های دفاع مقدس در گام دوم انقلاب برای تکمیل زیرساخت‌های تمدن اسلامی لازمه استفاده از این دانشنامه در سطح کشور است، تصریح کرد: اگر دفاع مقدس را بنابر فرمایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قله بدانیم، مقاومت دامنه این قله است.

وی افزود: اتکای آزادی‌خواهان به این قله نیازمند اسناد و زیرساخت‌های محتوایی است که دانشنامه، زیرساخت محتوایی و اساسی این موضوع است.

امیر سهرابی بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس کاربرد‌های بنیادی در حوزه‌های تاریخی دارد، از جمله جلوگیری از فراموشی ایثارگری‌ها در دوران دفاع مقدس و ممانعت از تحریف، چرا که هرچه زمان می‌گذرد خطر تحریف بیشتر می‌شود و همین نقش اسناد و دانشنامه را ضروری‌تر و برجسته‌تر می‌کند.

صدور ارزش‌ها و مبانی فرهنگ دفاع مقدس با تدوین دانشنامه‌ها/ دعوت از اساتید و محققین برای تکمیل دانشنامه‌های کشوری دفاع مقدس

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: اکنون دانشنامه می‌تواند جزو تحقیقات هیئت علمی و رتبه‌بندی هیئات‌های علمی قرار گیرد، لذا از همه محققین و اساتید حوزه علوم انسانی دانشگاه دعوت می‌کنیم در این موضوع همکاری کنند، چرا که هنوز دانشنامه استان‌های دیگر ناقص است.

امیر سهرابی با بیان اینکه، دانشنامه دفاع مقدس باید مورد استفاده هنرمندان برای تولید آثارشان باشد گفت: پس از تکمیل کار همه دانشنامه‌های استانی می‌توانیم بگوییم دایره‌المعارف عام درباره دفاع مقدس خواهیم داشت و هرچه در مورد دفاع مقدس بخواهیم در این دانشنامه‌ها موجود است و بدین ترتیب گوشه‌ای از مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و تاریخ باشکوه دفاع مقدس را به‌صورت مستند و مکتوب داریم.

صدور ارزش‌ها و مبانی فرهنگ دفاع مقدس با تدوین دانشنامه‌ها/ دعوت از اساتید و محققین برای تکمیل دانشنامه‌های کشوری دفاع مقدس

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه، دانشنامه دفاع مقدس نگاه علمی و تحقیقی در حوزه دفاع مقدس را تحقق می‌‎بخشد و راه را جهت تولید محتوا برای سایر هنر‌ها هموار می‌سازد، اظهار داشت: دانشنامه گفتمان‌سازی دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس را در سطح جامعه و جمع‌های حاضر و آیندگان فراهم می‌کند.

امیر سهرابی در پایان گفت: کار بر روی دانشنامه‌ها جزو ماموریت‌های اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است چرا که تحقق این دانشنامه‌ها دفاع مقدس را از تحریف در امان می‌دارد و حقایق را برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi