شناسه خبر : 108352
دوشنبه 23 بهمن 1402 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پشت به دشمن مکن ای مجاهد!

فاش نیوز - یکی از دوستان عباس مطیعی از شهدای دوران دفاع مقدس تعریف می‌کند: «برای تظاهرات رفته بودیم و شعارهای تندی می‌دادیم که نیروهای ضدشورش به ما حمله کردند. در حالی که فرار می‌کردیم، شعار می‌دادیم: «پشت به دشمن مکن ای مجاهد!»

نوربالا| پشت به دشمن مکن ای مجاهد!

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، علی‌اکبر محب شاهدین یکی از دوستان شهید عباس مطیعی از شهدای دوران دفاع مقدس، تعریف می‌کند: «هنوز انقلاب اوج نگرفته بود و اوایل راه بودیم. باهم رفتیم زیرزمین مسجد جامع. سخنران ظهرها حجت الاسلام احمدیان بود و عباس خیلی ازش خوشش می‌آمد. پیشنهاد داد بعد از سخنرانی یک تظاهرات راه بیندازیم.

بچه‌ها گفتند: «هرچی عباس بگه شعار می‌دیم.»

عباس هم گفت: «نه همه باهم می‌گیم.»

سخنرانی که تمام شد، از مسجد بیرون زدیم و شروع به شعار دادن کردیم. ۱۵ـ۱۰ نفری می‌شدیم. شعارهای تندی می‌دادیم و از نیروهای ضدشورش غافل بودیم. آن‌ها خودشان را مخفی کرده بودند. ناگهان با باتوم به ما حمله کردند. تجربه اولمان بود و فرار کردیم. در حال فرار شعار می‌دادیم: «پشت به دشمن نکن ای مجاهد!»

فاصله‌مان از پلیس زیاد شد و از کار خودمان راضی بودیم. گفتم: «خداروشکر زحمات حاج آقا احمدیان توی این چند روز هدر نرفت. درسته کم بود ولی خوب بود.»

عباس مکثی کرد و گفت: «خوب بود؛ ولی باید شعاری بدیم که بتونیم به اون عمل کنیم؛ نه اینکه فرار کنیم و شعار بدیم پشت به دشمن نکن ای مجاهد!»

منبع: کتاب «به رسم شمشاد» به قلم عبدالله دخانیان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi