شناسه خبر : 31913
دوشنبه 27 بهمن 1393 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان البرز

اولین کنگره شهدای دانشجوی استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد کرج در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: دشمنان فرهنگ جامعه ما را نشانه گرفته و سعی در از بین بردن ارزش‌های دینی و باورهای اسلامی مردم به ویژه نسل جوان دارند و برگزاری چنین یادواره‌هایی می‌تواند گامی موثر در جهت نهادینه کردن فرهنگ دینی و ارزش‌های دفاع مقدس باشد.ملت ایران همواره وامدار شهدا خواهند بود و برگزاری چنین برنامه‌هایی به دشمنان ثابت می‌کند که مردم ایران هیچگاه شهدا را از یاد نمی‌برند و با تمام وجود به ارزش‌های شهدا پایبند خواهند بود.

 

در ادامه،محمدعلی سبحان‌اللهی رئیس کنگره شهدای دانشجوی البرز طی سخنانی اظهارکرد:دانشجویان همواره در جامعه ما نقش موثری داشته‌اند، انقلاب اسلامی از حرکت دانشگاه و حوزه آغاز شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشجو و دانشگاهیان همواره در کنار مردم بوده و با تفکر خود روشنایی بخش حرکت انقلاب شدند.حرکت دانشجویان پس از پیروزی انقلاب بیانگر این نکته اساسی است که رسالت دانشگاه با پیروزی انقلاب تغییر کرد و علاوه بر ارتقای علمی، رسالت فرهنگی را مد نظر قرار داد.

 

سبحان‌اللهی رسالت فرهنگی دانشگاه را همسنگ ارتقای علمی دانشگاه دانست و گفت: جامعه در کنار توسعه علمی به انسان هایی متعهد نیاز دارد که ارزش‌های والای انسانی را در خود تقویت کرده باشند؛ چرا که علم بدون تعهد زمینه انحطاط جامعه را فراهم می‌کند و به توسعه جامعه کمکی نمی‌کند.

 

وی در ادامه بر فراگیر بودن برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تاکید کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باید فراگیر باشد و تنها به قشر خاصی از دانشجویان محدود نشود.

 

وی همچنین از ضرورت تامین بودجه فرهنگی دانشگاه سخن به میان آورد و بیان کرد: محدودیت‌های مالی بخش فرهنگی دانشگاه‌ها مانعی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده و ارتقای فرهنگی دانشجویان است لذا از مسئولان انتظار داریم که توجه بیشتری به تامین بودجه بخش فرهنگی دانشگاه‌ها داشته باشند.

 

سبحان اللهی در پایان به اهمیت برگزاری چنین یادواره هایی سخن به میان آورد و گفت: شهدا نیازی به تجلیل ندارند، برگزاری چنین مراسمی زمینه ارزشیابی عملکرد بازماندگان است تا بررسی کنند که پس از شهادت شهیدان چه کرده‌اند و چه میزان به ارزش‌های اصیل انقلاب پایبند بوده اند که امیدواریم پس از ارزیابی همگی سربلند باشیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi