شناسه خبر : 102520
یکشنبه 15 مرداد 1402 , 16:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«شهید شدن» وظیفه ماموران فراجا نیست

فاش نیوز - «شهادت» آرمان ماموران غیور ماموران فراجا است، اما عده‌ای خام‌اندیش و همیشه طلبکار گمان می‌کنند که شهیدن شدن نیز وظیفه ذاتی ماموران فراجا است و اگر یکی از آن‌ها در انجام ماموریت خود جانش را فدا کند با سکوت و بی‌تفاوتی از کنار آن باید گذشت.

«شهید شدن» وظیفه ماوران فراجا نیست

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ بعضی از کلمات به دلیل بار عمیقی که دارند دیگر در حصار یک واژه صرف نمی‌گنجند و خود تبدیل به یک ادبیات، مکتب و جهان بینی شده است که می‌تواند تحت لوای آن عیار انسان‌ها را سنجید.

«شهادت» یکی از این کلمات است که نه تنها کهنه نمی‌شود بلکه هموراه تازگی و طرواتی نو به همراه داشته و ریشه‌ای به عمق تاریخ انسانیت و ایمان دارد.

هر جا که ندای حق طلبی و شعار لا اله الا الله برخاسته شهادت نیز ظهور و بروز کرده است. چرا که بسیارند کسانی که قصد داشتند لوای حق را سرنگون کنند. از جمله اقشاری که نامشان در شمار شهدا پر فروغ بوده و هست ماموران غیور فراجا است. مامورانی که با همه مشقت و دشواری‌ها و تهمت‌ها همچنان در صف اول خادمان نظام اسلامی حضوری گرم و مقتدرانه دارند.

هر چند شهادت مکتب و آرمان این نیروی اسلامی است از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۰ تن از ماموران فراجا در نقاط مختلف ایران اسلامی به شهادت رسیده‌اند. این را همه ما باید بدانیم که تنها خدمت کردن و تعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه ماموران فراجا است نه فدا شدن و شهید شدن.

برخی از کنشگران اجتماعی که با وزش هر نسیمی که به مذاقشان خوش نمی‌آید واکنش تندی نشان می‌دهند در این قضیه نیز مانند واقعه تلخ اهانت به قرآن کریم «صم بکم» (کر و لال) چنان از کنار این اتفاق می‌گذرند که گویا این ایثار فراجاییان وظیفه ذاتی آن‌ها است. تاسف‌بارتر اینکه شهادت این تعداد از ماموران فراجا در میان اصحاب فرهنگ انقلابی نیز انعکاس لازم را جز در حد مخابره اخبار نداشته است. از دست دادن یکی از ماموران خدوم فراجا ضایعه‌ای تاسف‌بار، تراژیک و ثلمه‌ای جبران ناپذیر است که باید حدود و ثغور آن در فضای رسانه انعکاس حداکثری داشته باشد.

هر چند این شهدا نشان از حقانیت نظام اسلامی و روشنی راه آن دارد، اما نباید اجازه تکرار چنین وقایعی را به دشمنان و معاندان نظام اسلامی داد. یکی از سنگر‌هایی که سبب می‌شود عیش دشمنان را زهر کنیم توجه بیش از پیش به شهدای فراجا و خانواده‌های آنان است و در کنار این توجه باید بانیان شهادت جوانان این مرز و بوم بدانند که دست انتقام فرزندان ایران برای احقاق حقی که ضایع کرده‌اند و خون‌های پاکی که ریخته‌اند پر قدرت است و آرام نخواهد گرفت و در میدان رزم و جبهه رسانه پاسخی قاطع خواهند داد.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi