شناسه خبر : 106425
شنبه 18 آذر 1402 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتاب «مهربان بی‌قرار» در یادواره ۳۰۰ شهید منطقه خاکفرج قم

فاش نیوز - یادواره ۳۰۰ شهید منطقه خاکفرج قم و آیین رونمایی از کتاب «مهربان بی‌قرار» با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

 
کد خبر: ۶۳۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱ - 09December 2023
 

برگزاری یادواره ۳۰۰ شهید منطقه خاکفرج قم/ کتاب «مهربان بی قرار» رونمایی شد/// در حال تکمیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره سرداران شهید «اکبر غلامپور»، «محمد بنیادی» و ۳۰۰ شهید منطقه خاکفرج قم، شب گذشته (جمعه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در این مراسم، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی سخنانی با تقدیر از برگزارکنندگان یادواره شهدا، به تحلیلی درباره چرایی دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: واژه دفاع مقدس را نخستین بار حضرت امام (ره) به‌کار بردند.

سردار کارگر افزود: امروز آنچه که در فرهنگ مقاومت و پیشرفت‌های همه‌جانبه کشور می‌بینیم، همه ریشه در فرهنگ دفاع مقدس و برکات خون مطهر شهدا دارد.

در این مراسم، سردار «مهدی کبیری‌پور» جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن‌ ابی‌طالب (ع) نیز طی سخنانی با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص یادواره‌های شهدا اظهار داشت: شهدا چراغ‌های پرفروغی هستند که مسیر صحیح را به ما نشان می‌دهند تا راه هدایت را گم نکنیم.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم که ضمن استفاده از زبان هنر علاوه بر نام شهدا، پیام آنان را نیز زنده نگهداشته و به نسل‌های آینده منتقل کنیم. 

سردار کبیری‌پور با اشاره به هجمه دشمن علیه جوانان و نوجوانان تاکید کرد: هر چقدر مراسم مربوط به شهدا بیشتر در جامعه توسعه و ترویج پیدا کند، به همان اندازه در برابر حوادث آخرالزمانی بیمه شده و محفوظ خواهیم ماند.

همچنین «سیدمحمدرضا مصطفوی» مسئول موسسه فرهنگی تبلیغی حدیث فتح نیز در این مراسم، توضیحاتی پیرامون کتاب مهربان بی‌قرار شرح زندگی، رزم و شهادت شهید اکبر غلامپور جانشین گردان سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس بیان کرد و از این کتاب و نیز اینفوگرافی شهدای منطقه خاکفرج، با حضور مسئولان حاضر رونمایی شد.

این مراسم با اجرای دو سرود از گروه شمیم رضوان و میزبانی از پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام با مرثیه‌سرایی و سینه زنی توسط مداح اهل بیت (ع) حاج علی مالکی نژاد همراه بود.

در یادواره شهدای منطقه خاکفرج، حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، «احمد حاجی زاده» معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، حجت‌الاسلام والمسلیمن «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت‌الاسلام والمسلیمن علی لقمانپور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، «محسن موحدی» رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، امیر سرتیپ دوم «نعمت محسنی زرین» فرمانده ارشد ارتش در استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس و جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و بسیجیان حضور داشتند.

برپایی ایستگاه صلواتی با همت و حضور مدال آوران و اعضای هیات کشتی استان قم از بخش‌های قابل توجه یادواره شهدای منطقه خاکفرج بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi