شناسه خبر : 110235
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پای رکاب امام زمان(عج) از کربلای ایران تا وعده‌گاه منتظران

پیکر ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شود

فاش نیوز - روز جمعه  مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق‌(ع)، برای اولین بار مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
تدفین شهدای گمنام در مسجد جمکران یادآور این نکته است که الگوی‌های عملی و واقعی انتظار و نصرت امام زمان (عج) همین شهدا هستند. آنها که از کربلای ایران تا مسجد جمکران و در حیات ظاهری و بعد از شهادت سرباز امام غایبند و پای رکاب حضرت؛ یک روز برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی و یک روز برای تلنگر و هوشیار کردن آنها که در زندگی روزمره شاید عهد دیرین با شهدا را فراموش کرده باشند.
این شهدای گمنام برای همه منتظران یادآور این آیه از قرآن هستند که می‌فرماید: مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.
فراموش نباید کرد ارادت ویژه شهدا به مسجد جمکران را و اینکه چه بسیار شهدایی که در همین مسجد اذن شهادت خود را دریافت کردند.
مسیری که این شهدای گمنام از کربلای ایران تا جمکران طی کردند، در ظاهر یک مسیر نمادین ولی در واقع یک سیر حقیقی و مسیر واقعی تاریخ عصر ظهور هست.
و چه زیبا گفت شهید حاج قاسم سلیمانی که «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند»، و نباید فراموش کنیم که آنچه سبب ماندگاری این حرم‌ها و اماکن مقدسی مثل مسجد جمکران شده همین خون پاک شهیدان بوده است. بسیاری از شهدا آرزوی دیدن صحنه‌های میلیونی در مسجد جمکران در ایامی که این مسجد مقدس کمتر شناخته شده بود را داشتند و اینک این توفیق و زیارت این مکان مقدس به ما به ارث رسیده است و باید بسیار قدر بدانیم.
برنامه تشییع و تدفین شهدا در مسجد جمکران
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق‌(ع) خبر داد.
حجت‌الاسلام احمد لقمانپور به صداوسیما گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق‌(ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.
وی افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند. این دو لاله گلگون‌کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi