شناسه خبر : 31261
دوشنبه 06 بهمن 1393 , 15:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غبار روبی گلزار شهدای ادیان توحیدی

نشست خبری حجت الاسلام سید حسن معظمی رییس کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامیبرگزار شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهید و شهادت فرهنگی متعالی و تامین کننده امنیت جامعه است بیان کرد: نیازمند باز تعریف دوباره این فرهنگ برای جوانان و نوجوانان و کسانی که دوران دفاع مقدس را ندیده اند هستیم و باید بازنگری مجددی در سطوح عمومی بخشی و سازمانی در زمینه فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: اگر فرهنگ هدف اصلی است باید رویکرد فرهنگی نیز جهت دهنده باشد. اما متاسفانه بخش ها و سازمان های مختلف با کارکردهای مختلفی که دارند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم بر نمی دارند و هماهنگی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در جامعه اگر اسمی از شهید برده می شود همه به بنیاد شهید اشاره می کنند افزود: اگرچه باید کسی مسیر را مشخص کند اما من به عنوان متولی عرض می کنم که این کار وظیفه کمیته و دستگاه خاصی نیست و باید هماهنگی را ببین سازمان ها ایجاد کنیم و آن وقت است که می توان گفت مبلغ فرهنگ شهادت هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید با اعلام برنامه های کمیته ایثارگران به مناسبت دهه فجر عنوان کرد: در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امیدواریم امسال سالی متفاوت تر از گذشته داشته باشیم. از جمله وظایف این کمیته برگزاری آیین مهمانی لاله ها در سراسر کشور با غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا است. در تاریخ نیز می بینیم که ملت ها به زیارت قبوری می روند که آفرینندگان یک حرکت هستند و ملت ما نیز در سالگرد پیروزی انقلاب بسیج می شوند تا به زیارت قبور شهدایی بروند که امام درباره آن فرمود" گلزار شهدا گلزار عاشقان و دلسوختگان است"

وی با اعلام این خبر که در روز 16 بهمن ماه از ساعت 14 مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا شروع خواهد شد اضافه کرد: مراسم به صورت ملی در بهشت زهرای تهران و گلزار شهدای سردشت به عنوان نماد شهدای اهل تسنن برگزار می شود. هم چنین گلزار روستای راور استان کرمان به عنوان نماد گلزار شهدای روستایی با تقدیم 70 شهید در دفاع مقدس عطرافشانی می شود. هم چنین مراسمی نیز درگلزار شهدای ارامنه تهران و پیروان ادیان توحیدی با حضور مسئولان کشوری و لشکری با شکوه هرچه تمام تر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلامی معظمی با اشاره به اینکه آیین مهمانی لاله ها بر سر مزار شهدای گمنام خارج از گلزارهای شهدا برگزار می شود افزود: گلزار شهدایی که امکان پرواز را داشته باشند توسط هلی کوپترهای سپاه، ارتش و هلال احمر گلباران می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید تعویض 220 هزار پرچم قبور شهدا و احتزاز پرچم جمهوری اسلامی برمزار شهدا را از دیگر برنامه های کمیته ایثارگران دهه فجر دانست و بیان کرد: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی 5500 روحانی تحت عنوان " مقیم" طرح هجرت برای سخنرانی به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند و 713 ایستگاه صلواتی در روز عطرافشانی قبور شهدا کام زائران را شیرین خواهند کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص دیدار و سپاسگذاری از خانواده معظم شهدا خاطرنشان کرد: دراین راستا طرح سپاس و تجلیل از خانواده شهدا از سوی نمایندگانی از 12 تا 22 بهمن ماه به صورت ویژه ادامه خواهد داشت. به همین منظور برای دیدار از خانواده شهدای فجرآفرین و دفاع مقدس تمام مسئولین را هماهنگ کردیم و این برنامه از سوی اعضای کمیته ایثارگران استان ها در کل کشور انجام خواهد شد.

حجت الاسلام معظمی با اشاره به اینکه نامگذاری و افتتاح پروژه ها به نام شهدا از دیگر برنامه های این کمیته دردهه فجر خواهد بود افزود: برنامه بعدی ما افتتاح 11 حسینیه شهدا در استان ها است. این حسینیه ها توسط خانواده شهدا تجهیز و به منظور برپایی کلاس های آموزشی و تربیتی در خدمت مردم قرار می گیرند.

وی در پایان با اعلام اینکه در این دهه 140 گلزار شهید  به منظور ساماندهی در نظر گرفته شده است بیان کرد: 17 تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi