شناسه خبر : 32661
یکشنبه 17 اسفند 1393 , 14:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران، تحت پوشش بیمه طلایی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: تمام ایثارگران ما تحت پوشش بیمه طلایی هستند و علاوه بر آن صندوق سلامت هم تشکیل شد. اگر چنانچه بیمه طلایی پاسخگو نباشد، از محل بنیاد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، عباسعلی رضایی در نشست مطبوعاتی که به مناسبت بیست و دوم اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا، در مجتمع ایثار برگزار شد، گفت: در 22 اسفند ماه سال 58 به فرمان امام بنیاد شهید شکل گرفت تا به ایثارگران خدمات رسانی کند.

 

همه جانبازان با آزمون و بدون امتیاز عضو هیئت علمی دانشگاه می‌شوند

 

وی مهمترین دغدغه خانواده شهدا را اشتغال دانست و افزود: ما بیش از 347 نخبه در بنیاد شهید داریم و همه جانبازان ما با آزمون و بدون امتیاز جزء هیئت علمی می‌شوند. مردم اینگونه فرض نکنند که همه خانواده‌های شهدا از روی امتیاز وارد دستگاه‌ها می‌شوند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا است، تصریح کرد: نهادینه کردن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین رسالت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و از رسانه‌ها تقاضا داریم این روز را پررنگ کنند.

 

وی افزود: برنامه‌هایی که ادارات و دستگاه‌ها در تجلیل از شهدا و خانواده‌های آنان انجام می‌دهند، رضایت بخش است.

 

رضایی اظهار کرد: مازندران بیش از 10 هزار شهید، 31 هزار و 790 جانباز و 2384 آزاده تقدیم این نظام کرده است.

 

وی افزود: 44 درصد از گلزارهای ما ساماندهی شده و 13 درصد آن پیشرفت 75 درصد دارد و پنج مزار شهیدان بدون سنگ قبر هستند و تاکید شد تا پایان تعطیلات عید این پنج مزار شهید ساماندهی شود.

 

مازندران بیشترین شهدای روحانی را در سطح کشور دارد

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندارن با بیان اینکه استان مازندران بیشترین شهدای روحانی را در سطح کشور دارد، گفت: عمده وظیفه بنیاد، تامین معیشت خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و تلاش ما این است از ظرفیت‌های بنیاد و دستگاه‌ها برای دیدار با خانواده شهدا بهره بگیریم و هدف از دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا این است که به آنها و به جامعه بگوییم هیچگاه شهدا و ایثارگران را فراموش نخواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه اجتماعی، فرهنگی و پژوهشی، بهداشت، عمران و توسعه منابع انسانی از بخش‌های فعالیت بنیاد است، اظهار کرد: آنچه ما برای شهدا انجام می‌دهیم شکرگزاری، قدردانی، سپاسگزاری و انجام وظیفه‌ای است که بر عهده داریم.

 

رضایی با اشاره به وجود 50 هزار پرونده در بنیاد شهید، گفت: سه مشاور برای هر فرماندار و پنج مشاور برای استاندار از جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران تعیین شده و دبیرخانه‌ای هم برای این امر در استانداری مستقر شده تا مشکلات ایثارگران را به استانداری گزارش دهند.

 

تشکیل 17 شبکه اقشار در بنیاد شهید

 

وی افزود: 17 شبکه اقشار در سال 94 در بنیاد از قبیل شبکه خیرین، روحانیون، سالمندان، فرهنگیان، حقوق‌دانان و... شکل خواهد گرفت تا خانواده‌های شهدا و ایثارگران راحت‌تر مسائل خود را مطرح کنند.

 

تمام ایثارگران تحت پوشش بیمه طلایی هستند

 

رضایی اظهار کرد: تمام ایثارگران ما تحت پوشش بیمه طلایی هستند و علاوه بر آن صندوق سلامت هم تشکیل شد. اگر چنانچه بیمه طلایی پاسخگو نباشد از محل بنیاد پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: در حوزه فرهنگی بیشترین مباحث در بخش آموزشی است و این بنیاد 11 هزار و 700 دانشجو و 2800 دانش آموز را تحت پوشش دارد.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندارن عنوان کرد: 45 هزار نفر از ایثارگران و خانواده‌هایشان فعال قرآنی هستند و این بنیاد در حوزه قرآنی در سال جاری رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد.

 

وی افزود: ساماندهی گلزار شهدا و ساماندهی مسکن خانواده شهدا و بحث مناسب سازی مسکن از اقدامات بنیاد شهید است.

 

رضایی ادامه داد: هنوز محیط و نوع معماری ما متناسب وضعیت جانبازان نیست و ما خواستاریم که مراعات روحیات جانبازان شود و تقاضا دارم از بخشداران و فرمانداران که مجوزهایی که برای احداث ساختمان اداری می‌دهند، فضا را برای جانبازان مناسب سازی کنند و این حداقل کاری است که مسئولان می‌توانند برای جانبازان انجام دهند.

 

کاشت نهال با نام شهید در روز طبیعت

 

رضایی گفت: در 22 اسفند 28 برنامه داریم که قرار است با هماهنگی منابع طبیعی به نام هر شهید نهال کاشته شود و برای هر نهال هم شناسنامه مشخص شود.

 

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت شهدا از خانواده شهدایی که شهیدانشان در 22 اسفند متولد شدند یا در 22 اسفند به شهادت رسیدند و نیز از خانواده‌های چهار شهید، تجلیل می‌شود.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: در استان مازندران دو خانواده چهار شهیدی، 20 خانواده سه شهیدی، 177 خانواده تک فرزند ذکور، هشت خانواده شهید تک فرزند، 342 خانواده دو شهید، 87 شهیده و دو شهید رسانه داریم.

اینستاگرام
سلام ، مسئولان بنیاد سالهاست متن قوانین مصوب را در بوق و بلندگو جار زدند لیکن آنچه در عمل وجود دارد مظلومیت و محرومیت اکید جانبازان محترم میباشد. طبق قانون مصوب جمهوری اسلامی ایران درمان جانبازان با هر درصدی میبایستی رایگان انجام گردد که مسئولان بنیاد با هیاهو و جار و جنجال فقط متن قوانین را در جامعه منعکس کردند. ظاهرا قرار شده هزینه های درمان جانبازان شاغل و بازنشسته تا اول شهریور توسط دستگاه محل اشتغال پرداخت شود و پس از آن بوسیله بیمه طلایی بنیاد اقدام شود اما در عمل دستگاه محل اشتغال اسناد پزشکی را در ذیحسابی بایگانی کرده و طبق معمول میگویند پولی برای پرداخت هزینه های پزشکی جانبازان وجود ندارد. از سوی دیگر کارت بیمه طلایی نیز با مشکلات فراوانی مواجه میباشد برای مثال اینجانب در مشهد ساکن هستم اما پرونده ام در بنیاد همدان مانده است. مسئولان بنیاد همدان با وجود تحویل مدارک لازم از انتقال پرونده به محل سکونتم خودداری میکنند و صدور کارت بیمه نیز همچنان با وجود مشخصات در لیست بیمه میگویند کارت بیمه صادر نشده است.
معلوم نیست این همه بلاتکلیفی بین مسئولان بنیاد از کجا سرچشمه دارد که علیرغم برخورداری از انواع حقوق و مزایای چند برابری در اثر بی کفایتی و بی تفاوتی جانبازان محروم و مظلوم را سالهای متمادی محروم و مظلوم نگهداشته است. پس از ارتحال امام امت (ره) همچنان چشم به راه تشکیل حکومت اسلامی حقیقی هستیم که مظلومین جامعه با همت عوامل حکومت به حقوق واقعی برسند لذا چاره ای نداریم جز اینکه فقط پناه ببریم به خداوند متعال و از او استعانت بجوییم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi