شناسه خبر : 34133
دوشنبه 07 ارديبهشت 1394 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید محمد قاسم پرنده

در تیر ماه ۱۳۳۹، محمد قاسم در روستای برف انبار به دنیا آمد. تلاش و مبارزه با مظاهر دنیا را از همان کودکی آغاز کرد و با آغاز عبادت عاشقانه اش در همان سنین، گام هایش را یکی پس دیگری و آن قدر استوار برداشت که همه را مبهوت خودش کرد. او پس اتمام تحصیلات اپتدایی، و هم زمان با تحصیل در روره ی راهنمایی، به کار در یک کارگاه کابینت سازی مشغول شد و در کنار آن، لحظه ای از انجام فعالیت های مبارزاتی و انقلابی غافل نشد. پس از پیروزی انقلاب، به خیل بسیجی ها پیوست و با رها کردن کار، به خیل پاسداران انقلاب پیوست. حضور محمد قاسم در پادگان شهید بهشتی و فعالیتش به عنوان مربی آموزشی نظامی، و نیز تلاش وصف ناپذیرش در ما موریت های امنیتی در استان سیستان و بلوچستان، از او رزمنده ای خستگی ناپذیر و شجاع ساخت.

محمد قاسم در دفعات متعدد که به جبهه اعزام شد، کوله باری از تجربه را کسب کرد و در کنار آن پله های معنویت را یکی یکی پشت سر گذاشت تا اینکه سرانجام، در سال ۱۳۶۲، در حالی که معاونت یک گردان را بر عهده داشت، در ارتفاعات پنجوین عراق توسط نیروهای کماندوی گاردریاست جمهوری عراق که برای جلوگیری از سقوط شهر پنجوین وارد منطقه شده بودند، به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید محمد قاسم پرنده پس از این که چند روز در ارتفاعات مشرف بر شهر پنجوین ماند، به عقب منتقل شد و سپس در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم                                                                                                                                                               

((ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا با احیاء عند ربهم یرزقون))                                                                                                                       

  البته مپندارید شهیدان راه خدا مرده اند، بلکه زنده اند و به حیات ابدی مشغول اند و در نزد خدای متنعم خواهند بود. و در جای دیگر از قرآن می فرمایند: ((ان الله اشتری من الومنین انفسهم…)) خدا جان مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آنان که در راه خدا جهاد می کنند تا دشمنان دین را به قتل برسانند و یا خود کشته شوند. این وعده ی قطعی خداوند است که در تورات و انجیل و قرآن آمده و از خدا با وفاتر کیست؟ ای اهل ایمان شما به خود در این معامله بشارت دهید که این معاهده با خدا حقیقت سعادت و پیروزی بزرگی است.

ای جوانان، نکند در رخت خواب ذلت بمیرید که حسین(علیه السلام) در میدان نبر شهید شد. ای جوانان، مبادا در غفلت بمیرید که علی( علیه السلام) در محراب عبادت شهید شد. مبادا در راه بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر در راه حسین( علیه السلام)، با هدف شهید شد.

 ای مادران، مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا جواب زینب را بدهید که داغ ۷۲ شهید را تحمل نمود. همه مثل خاندان وهب جوانانتان را راهی جبهه نبرد  کنید. و اگر جسد فزندتان پیدا نشد ناراحت نشوید؛ زیرا مادر وهب فرمود: سری را که در راه خدا داده ام، پس می گیرم و…

  برادران، استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او خدا قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما از روحانیت متعهد جدا نکنند. اگر چنین کرید، روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابر قدرت هاست. حضورتان را در جبهه های حق علیه باطل ثابت نگه دارید.                                         

    و اما شما ای پدر عزیز و مهربانم شما برای من خیلی زحمت کشیده اید و من برای شما کاری انجام ندادم. امیدوارم با رفتن به جبهه توانسته باشم کاری انجام داده باشم. پدر جان، برای شهادت من ناراحت نباشید؛ زیرا ضد انقلاب شاد می شود. پدر جان، باید افتخار کنید که فرزندتان توانسته در جبهه های حق علیه باطل شرکت کند و در راه خدا این سعادت را پیدا کرده و شهید شده است                                                    

ای مادر اگر شهید شدم، برایم گریه نکنید. می دانم که برای من خیلی زحمت کشیده ایدو بیدار خوابی های فراوانی متحمل شده اید ومن نتوانستم محبت های شما را جبران کنم، اما امیدوارم در جبهه بتوانم کار مفیدی انجام دهم. مادر مهربانم برای من گریه نکن و افتخار کنید که توانسته اید فرزندتان را به اسلام هدیه دهید.

  و اما شما برادران، از شما می خواهم همیشه در صحه یاشید، گوش به فرمان رهبر انقلاب باشید و سخنان رهبر عزیز را به خاطر بسپارید و به آن ها عمل کنید.

 از تفرقه بپرهیزید و با مردم باشید. برخوردتان با یکدیگر و با مردم خوب باشد. سعی کنید حسین وار زندگی کنید و حسین گونه باشید. جز حق چیز دیگری نگویید و برای پیروزی اسلام دعا کنید. برای نابودی تمام جهان کفر دعا کنید. برای باز شدن راه کربلا و پیروزی رزمندگان نیز دعا کنید.                                                        

سخنی با خواهران، شما ای خواهران عزیز حجاب اسلامی را رعایت کنید. زینب وار زندگی کنید برای امام امت، برای پیروزی رزمندگان اسلام و برای برافراشته شدن پرچم اسلام بر تمام کاخ های ستم دعا کنید

اینستاگرام
شهادت مبارکت باشه عموجون
داداش گلم ۷۲ قسمت شدن من به عنوان شاگردوکمترین هموطنانمون یعنی اجرای وصیتت...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi