شناسه خبر : 34267
دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 , 13:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از سفر قائم‌مقام بنیاد به آذربایجان‌غربی

 قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد آذربایجان غربی بر ضرورت اتحاد و همبستگی، اطاعت از رهبری، حمایت از دولت، تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد آذربایجان‌غربی با حضور سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم که در سالن اجتماعات بنیاد ارومیه برگزار شد، مهدی فعال مسکین به‌عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی معرفی و از تیموری مدیرکل سابق بنیاد این استان قدردانی شد.

سردار انصاری در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران استان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و کارکنان بنیاد آذربایجان‌غربی برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و روز کارگر به جایگاه شهیدان اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، روز معلم را تبریک گفت.

وی خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران ائمه معصومان (ع) و مجاهدان صدر اسلام را به‌عنوان الگوی خود انتخاب کرده‌اند و امروز اندیشه علوی همان اندیشه ناب محمدی است که شهدا و ایثارگران نیز در این راه گام برداشته‌اند.

قائم‌مقام بنیاد اضافه کرد: امروز کشورهای منطقه غرق در آتش و خون هستند و این امنیت و آسایش کشور ما مرهون فداکاری و ازخودگذشتگی ایثارگران است و همه ما امروز وظیفه داریم از فرهنگ مقدس ایثار و شهادت و مقاومت حراست کرده و این اندیشه را ترویج کنیم.

وی به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) اسلام اصیل را مطرح کردند و زمانی که دشمنان به ترویج اسلام آمریکایی پرداختند اسلام ناب محمدی را معرفی کردند که امروزه دشمن قدرت اسلام ناب محمدی را خوب شناخته و در مقابل آن ساکت ننشسته است و با ترویج وهابیت، تشکیل گروه‌های تکفیری، سلفی و داعش و استفاده از دلارهای نفتی عربستان با اسلام ناب محمدی مبارزه می‌کند.

سردار انصاری در ادامه منفور شدن آل سعود، اختلافات داخلی در رژیم آل سعود و انسجام مردم یمن را سه دستاورد مهم جبهه مقاومت در حمله نظامی عربستان علیه یمن عنوان کرد و گفت:امروزه دشمن به شیوه‌های مختلفی چون تحریم، تهدید و مذاکره علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کند و ما وظیفه داریم با اتحاد و همبستگی، اطاعت از رهبری، حمایت از دولت، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، نقشه‌های شوم استکبار جهانی را بر آب کنیم.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران افتخار دارد به‌عنوان یکی از محورهای ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در این مسیر گام بردارد و امروز بنیاد مفتخر به زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا است.امروز هم در این جا جمع شدیم از آقای تیموری به‌عنوان یکی از خادمین خانواده‌های شهدا و ایثارگران قدردانی و آقای مهدی فعال را به‌عنوان خادم ایثارگران و مدیرکل جدید بنیاد این استان معرفی کنیم.

وی از ذاکر و مرحوم قلعه‌ای هم به‌عنوان خادمین شهدا و ایثارگران تجلیل کرد.

ادای احترام قائم‌مقام بنیاد نسبت به شهدای آذربایجان‌غربی

سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ورود به استان آذربایجان غربی به‌اتفاق تیموری مدیرکل سابق بنیاد، مهدی فعال مسکین مدیرکل جدید بنیاد و جمعی از کارکنان بنیاد در گلزار مطهر شهدای ارومیه (باغ رضوان) حضور یافت و با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام والای شهدای استان آذربایجان غربی ادای احترام کرد.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با پدر شهدای معظم حمید و اسماعیل غفاری آذر در ارومیه دیدار کرد.

سردار انصاری پس از معارفه مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با حضور در منزل شهیدان «حمید و اسماعیل غفاری آذر» با پدر این شهیدان سرافراز دیدار و از ایثار و فداکاری این عزیزان در تثبیت نظام مقدس اسلامی قدردانی کرد.

شهید حمید غفاری آذر با عنوان طلبه سپاهی در روز 24 اردیبهشت 61 در عملیات آزادی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و شهید اسماعیل غفاری آذر با عنوان دانشجوی بسیجی در تاریخ سوم اسفند سال65 در عملیات کربلای 5 به خیل شهیدان پیوست.

بازدید از پروژه مجتمع جامع فرهنگی و توان‌بخشی ایثارگران

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از پروژه مجتمع جامع فرهنگی و توان‌بخشی ایثارگران آذربایجان غربی بازدید کرد.

سردار انصاری همچنین اردیبهشت‌ماه از پروژه مجتمع جامع فرهنگی و توان‌بخشی ایثارگران آذربایجان غربی در این شهر بازدید کرد.

این پروژه در زمینی به مساحت 18653 مترمربع در حال احداث است که فاز اول آن 7000 مترمربع است که 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفر با حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه و قربانعلی سعادت استاندار استان آذربایجان‌غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi