شناسه خبر : 34853
شنبه 09 خرداد 1394 , 16:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سالگرد سید آزادگان و شهدای آزاده برگزار می شود

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزاده و سالروز ارتحال اسوه ایثار و مقامت سید علی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار نوید شاهد در آستانه سالروز عروج ملکوتی سید آزادگان، همایش گرامیداشت یاد و خاطره سید علی اکبر ابوترابی و 507 آزاده شهید همایشی در روز 10 خرداد ماه در سالن اندیشه حوزه هنری تهران برگزار می شود.


این مراسم که همه ساله با حضور جمعی از آزادگان،خانواده شهدای آزاده برپا می شود ، یک شنبه 10 خرداد ساعت 17 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، خیابان سمیه برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد در سال های ابتدایی جنگ در ستاد جنگ های نامنظم حضور یافت و در سال 59 به اسارت نیروهای بعثی درآمد.

این روحانی مقاوم پس از ده سال اسارت سرانجام در سال 1369، همراه با خیل آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بازگشت.

وی که به سید آزادگان معروف بود پس از دوران اسارت به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در ستاد امور آزادگان منصوب شد و همچنین در دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت.

سرانجام در دوازده خرداد سال 79 در مسیر زیارت حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به همراه پدر بزرگوارشان حضرت آیت الله سیدعباس ابوترابی به لقا الله پیوست و پیکر مطهرشان در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

منبع: نوید شاهد
اینستاگرام
باسلام روح شاد یادش گرامی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi