شناسه خبر : 35114
پنجشنبه 21 خرداد 1394 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتبار بنیاد از جامعه ایثارگری است

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه 20 خرداد ماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد بر اهمیت کار فرهنگی در بنیاد تأکید کرد.

به گزارش «ایثار» سردار محسن انصاری با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: خط‌مشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس منویات مقام معظم رهبری ترسیم شده و تأکید معظم له بر اهمیت کار فرهنگی است و در همین راستا نیز بنیاد اولویت خود را بر توجه به مسائل فرهنگی ایثارگران قرار داده است.
قائم‌مقام بنیاد با بیان اینکه در حال حاضر 150 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند افزود: سالانه 40 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شود که باید برای اشتغال آنان چاره‌جویی کرد.
وی با بیان اینکه توجه به بحث اشتغال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد مسئله اشتغال از طریق خوداشتغالی حل شود و اعضای جویای کار جامعه ایثارگری خودکفا شوند و متکی به سیستم اداری کشور نباشند.
آیت‌الله ناصری نیز در این دیدار با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن، ارتقای سطح فرهنگی و اعتقادی جوانان را لازم و ضروری دانست و گفت: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری، مسائل فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مسئولان باید در این راستا تلاش وافری داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر معضل اشتغال از تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خودکفایی خانواده معظم شهدا و ایثارگران قدردانی کرد و افزود: بنیاد باید به‌جای مساعدت‌های مالی نظارت کند تا این خانواده‌ها بتوانند با اشتغال‌زایی خود اکتفا شوند.
آیت‌الله ناصری همچنین توجه به مسائل درمانی جانبازان و والدین شهدا را خواستار شد و اضافه کرد: به علت کهولت سن هر روز بر مشکلات والدین شهدا افزوده می‌شود. جانبازان نیز هنوز عوارض ناشی از مجروحیت‌های شیمیایی و اعصاب و روان را به همراه دارند و ما وظیفه داریم نسبت به حل مشکلات درمانی آنان اقدام کنیم.
امام‌جمعه یزد با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان از مسئولان دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواست به این مهم توجه کنند و نظارت دقیقی بر آموزش آینده‌سازان ایران اسلامی داشته باشند.
معتمدین معین انتقال‌دهندگان پیام با ارزش انقلاب اسلامی هستند
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای مشورتی معتمدین معین با اشاره به نقش و جایگاه حساس معتمدین معین گفت: معتمدین انتقال‌دهندگان پیام با ارزش انقلاب اسلامی و بازوان فکری و اجرایی بنیاد هستند.
به گزارش «ایثار» نشست شورای مشورتی معتمدین معین بنیاد استان یزد با حضور سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی، ابراهیمی مدیرکل بنیاد یزد و اعضای شورای مشورتی معتمدین معین تشکیل شد.
سردار محسن انصاری در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه حساس معتمدین معین گفت: معتمدین معین بازوان فکری و اجرایی بنیاد هستند و تاکنون در سطح کشور 14 هزار نفر در قالب معتمدین معین سازمان‌دهی شده‌اند که حدود 10 هزار نفر آنان فعال هستند و عمده دیدارهای «طرح سپاس» را معتمدین معین انجام می‌دهند.
وی بر لزوم پرهیز از ورود تشکل‌های ایثارگری به مناقشات سیاسی تأکید و تصریح کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نباید گرفتار دسته‌بندی‌های سیاسی شوند چون گرفتار اختلاف شده و کارایی خود را از دست خواهند داد.
قائم‌مقام بنیاد با بیان اهمیت جذب حداکثری نیروهای انقلابی افزود: معتمدین با پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از ولایت‌فقیه، نسبت به جذب جوانان به آرمان‌های نظام اقدام کنند.
سردار محسن انصاری یکی از اهداف عالیه بنیاد شهید و امور ایثارگران را تکریم و عزتمندی ایثارگران اعلام کرد و افزود: با اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده، مسئولین ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و مقامات اجرایی کشور در این راستا با حضور در جمع ایثارگران و دیدار با خانواده معظم شهدا از آنان تجلیل می‌کنند و این باعث تجلیل و تکریم ایثارگران شده است.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: بنیاد موظف به برقراری ارتباط و ساماندهی تشکل‌های ایثارگری به‌عنوان اندوخته و ذخیره معنوی نظام است و تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهم مأموریت‌های بنیاد است. حساسیت دوران کنونی به‌اندازه حساسیت دوران دفاع مقدس است و ما این تشکل‌ها را با اعتقاد حمایت کرده و با اعتقاد به راهمان ادامه خواهیم داد.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین هدف دشمن جلوگیری از اتحاد و انسجام مردم مسلمان ایران است زیرا موفقیت‌های ما در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام حول محور رهبری و ولایت‌فقیه است و مسلمان مؤمن و متعهد به‌نظام وظیفه دارد اتحاد، انسجام و پشتیبانی از ولایت‌فقیه را حفظ کنند.
سردار محسن انصاری افزود: دشمن قصد دارد با متفرق کردن ما روحیه یأس و ناامیدی را در سطح جامعه گسترش دهد و معتمدین معین باید با انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مقابله با این ترفند دشمن برخیزند.
قائم‌مقام بنیاد با تأکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه، جوانان و آیندگان خاطرنشان کرد: ما اگر نتوانیم رسالت خود را به‌درستی انجام دهیم باید نزد شهدا پاسخگو باشیم.
در این نشست اعضای معتمدین معین به بیان مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری و راهکارهای خود برای حل این مشکلات پرداختند.
اعتبار بنیاد از جامعه ایثارگری است
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هدف بنیاد جلب رضایت و خشنودی جامعه ایثارگری در تمام زمینه‌هاست.
به گزارش «ایثار» سردار محسن انصاری در جمع کارکنان بنیاد یزد گفت: هدف بنیاد جلب رضایت و خشنودی جامعه هدف در تمامی زمینه‌هاست زیرا جامعه هدف بنیاد از بهترین بندگان خدا روی زمین هستند و بنیاد اعتبارش را از جامعه هدف خود می‌گیرد.
وی اضافه کرد: نام‌گذاری بنیاد شهید از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان افضل نهادها به خاطر افضل بودن جامعه هدف بنیاد است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت به ایثارگران با برنامه داشتن، تحولی بودن، به‌روز بودن و داشتن خلاقیت درصدد افزایش کیفیت خدمات است.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اولویت دیگر بنیاد ارتقای توانمندی‌های ایثارگران در حوزه مختلف فرهنگی، اعتقادی و معیشتی است تا به امید خدا در تمام زمینه‌ها خودکفا شوند.
وی اولویت دیگر را کار فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران خواند و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و انتقال پیام انقلاب اسلامی و امام راحل به جامعه و نسل‌های آینده از اولویت‌های اساسی بنیاد است. اگر انتقال پیام صورت نگیرد آن پیام از بین می‌رود و دچار تحریف، تخریب و فراموشی می‌شود و باید شهادت‌طلبی شهدا، شجاعت جانبازان و ایثار آزادگان را به آیندگان منتقل کرد.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تخریب، تحریف و فراموشی را آفت هر حرکت فکری دانست و افزود: ما وظیفه داریم پیام امام و شهیدان را منتقل کنیم و امروز بنیاد متوجه کار فرهنگی برای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت است، بنیاد سازمانی جهادی و انقلابی است نه سازمانی اداری و باید تفکری جهادی و انقلابی در آن حاکم باشد.
دکتر محسن انصاری خطر داعش را برای مقابله با محور جهادی و فراموشی خطر رژیم اسرائیل غاصب خواند و افزود: دیروز داعش، صدام بود و امروز سلفی‌ها و فردا تفکراتی دیگر و ما باید همیشه راه شهدا را زنده نگه داریم و فرهنگ ایثار و شهادت را که الگوی جامعه است گسترش دهیم تا بتوانیم با تهدیدات در هر جغرافیایی مقابله کنیم.
وی دستورات معنوی امام در خصوص آزادی پاوه، سوسنگرد و شکستن حصر آبادان را دستوراتی معنوی دانست که تحقق یافت و تاریخ باید این موارد را بداند و باور کند، باید تاریخ و آیندگان بدانند که جوانان بسیجی با رهبری مراجع اسلام چه حماسه‌هایی خلق کردند و این کار با انتقال این پیام است با همان ابزاری که نهضت عاشورا به ما منتقل شده است.
قائم‌مقام بنیاد افزود: بزرگان ما عاشورا و حماسه آن را شناختند و منتقل کردند؛ نباید فقط اسم شهید را منتقل کنیم بلکه باید بگوییم او چه حماسه‌ای خلق کرد و باید از ابزار روز مانند فضای مجازی، خاطره و کتاب برای بیان رشادت‌های شهدا و ایثارگران بهره گیریم.
سردار محسن انصاری با بیان شرایط سخت جهاد اقتصادی تصریح کرد: ما باید شرایط را مثل زمان جنگ بشناسیم و مدیریت کنیم و ارتقای بهره‌وری از اولویت‌های ماست که با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات بهترین نتیجه را بگیریم. در شرایط اقتصاد مقاومتی باید صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری، پرهیز از موازی کاری، افزایش هم‌افزایی را جهت داشتن سازمانی چابک و چابک سازی سازمانی در دستور کار داشته باشیم.
توسعه اشتغال مولد و پایدار از اهداف بنیاد در خدمت‌رسانی است
به گزارش «ایثار» سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد در جریان سفر استانی خود با میرمحمدی استاندار یزد دیدار و از تلاش‌های وی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد.
 قائم‌مقام بنیاد توسعه اشتغال مولد و پایدار را از اهداف بنیاد در خدمت‌رسانی به خاندان مکرم شهدا و ایثارگران اعلام کرد و افزود: با توجه به اهمیت بحث اشتغال در جامعه، بنیاد برنامه‌های خود را برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار متمرکز کرده و از مجموع 24 هزار فرصت شغلی ایجاد شده، 50 درصد مربوط به خوداشتغالی خود ایثارگران بوده است.
وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از طریق نشر کتاب، خاطره و ساماندهی گلزار شهدا با 60 درصد پیشرفت کار و حفظ معنویت در گلزار شهدا را از دیگر اهداف بنیاد اعلام کرد.
میرمحمدی استاندار یزد نیز با تأکید بر لزوم حفظ کرامت خاندان مکرم شهدا و ایثارگران، امنیت و آسایش کنونی میهن اسلامی را مرهون ایثارگری این عزیزان و صبر و استقامت خانواده‌های آنان دانست و افزود: مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه دارند قدردان این عزیزان باشند.
ادای احترام به شهید محراب و شهدای استان یزد
سردار انصاری و معاونان بنیاد با حضور بر تربت پاک آیت‌الله صدوقی از شهدای محراب به مقام والای ایشان ادای احترام کردند.
به گزارش «ایثار» سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین و مدیران کل بنیاد که به استان دارالعباده یزد سفر کرده‌اند با حضور در مسجد روضه محمدیه بر تربت پاک حضرت آیت‌الله صدوقی با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل، ادای احترام کردند و نقش تأثیرگذار ایشان در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رهبری انقلابیون یزد را ستودند.
سردار محسن انصاری در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام سومین شهید محراب بر تربت امام‌جمعه فقید یزد و یادگار شهید محراب حاضر شد و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت
وی در ادامه با حضور در گلزار شهدای خلدبرین با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدای استان یزد ادای احترام کرد.

اینستاگرام
سردار انصاری با سلام ، در این مسافرت ماشاءالله در مورد فرهنگ ایثار و شهادت، خیلی پر توان و پر انرژی و به داصطلاح عام (دستت ) خیلی پر بوده ،
بنا به گفته :... - افتابه و لگن 7 دست / اما از شام و نهار خبری نیست !!!؟؟؟
سلام ، اگر اعتبار بنیاد از ایثارگران است چرا ایثارگران اعتبار (بار مالی) ندارند؟ هر روز به جان مدیریت محترم سایت مقدس فاش نیوز هزاران مرتبه دعا میکنیم که موقعیتی ایجاد کرد تا بتوانیم درد دلهایی که هیچکسی حاضر به شنیدنشان نیستند مانند سنگ صبور بشنود و همچنان فی سبیل الله مثل مرغ سر کنده با ویلچر عاشقی دنبال رفع مشکلات جانبازان دوندگی کند. ولله ولله ولله مسئولین باید از خجالت سر افکنده باشند که پس از بیش از سی سال فقط بهانه بار مالی و اعتبار را دارند. اینجانب مانند میلیونها مجاهد فی سبیل الله محروم و مظلوم در شهر مشهد مقدس در شرایطی قرار دارم که با وجود پرونده کامل و عبور از هفت هزار خان موانع صورتجلسه سانحه و مدارک پزشکی همزمان و احراز و کد جانبازی در بنیاد همدان از کلیه تسهیلات جانبازان بویژه رفع مشکلات اعصاب و روان بدلیل خودداری بنیاد همدان از انتقال پرونده به مشهد محروم هستم. آخه این چطور آیین نامه ظالمانه ای است ؟
یک نمونه کوچک برای مثال دشمنی ضد انقلاب با همکاری افراد نفوذی در دادگستری فقط دو راه برای جانباز اعصاب و روان باقی می گذارند که دشمنان و نفوذیهایی که با تبانی مشکلاتی بوسیله سوء استفاده از استرسهای غیر قابل کنترل مربوط به اعصاب و روان یا همان موج گرفتگی ایجاد کنند تا جانباز مدام در دادگستری در حال دوندگی و پرداخت خسارت و حبس باشد یا از خجالتی که باید در رخسار مسئولین باشد از بی تدبیری و ناامیدی خجالت زده عیال و فرزند گاهی وادار به خودکشی شود.
میدانیم جانباز اعصاب و روان هنگام استرس قادر به کنترل خودش نیست همچنین پس از رفع حمله عصبی چیزی از رفتارش در شرایط حمله عصبی بیاد نمی آورد لذا کافیست ضد انقلاب جانباز را تحت فشار روانی قرار دهند تا وارد حمله عصبی شود و در آن حال هرچه بخواهند به جانباز مظلوم بچسبانند و تهمت ناروا نسبت دهند. هیچگونه تمهیدی برای حمله عصبی جانباز وجود ندارد لذا جانباز اعصاب و روان را مانند افراد سالم در دادگاهی که فتنه گران را از بی مبالاتی عفو میکند محکوم و به انواع جریمه های نقدی یا حبس مجازات میکنند.
در حقیقت در این وضعیت نحوه شرایط زندگی علویان در دوران سیاه بنی امیه و بنی عباس اسلام نمای کافر را با پوست و گوشت و استخوان و تمام سلولهای وجود درک میکنیم.
روی سخن با آن بزرگانی است که از بایت جنگ آن بالاها نشستند و کوچکترین اعتنائی به شرایط مرگ آور جانبازان اعصاب و روان ندارند. میگویند قانون داریم دادستان داریم و جانبازان نور چشم مسئولین هستند اما در عمل شاهدیم جانباز و همسر بیچاره اش مدام باید دربدر به دنبال اثبات جانبازی یا تهیه هزینه های درمان و دارو باشد یا دنبال مشاوران املاک برای جستجوی یک اتاق و آشپزخانه که بتواند کرایه اش را پرداخت کند و سقفی بالای سرش باشد حالا سر سفره مهم نیست همراه داروهای اعصاب قوی چه بخورند تا معده تکه و پاره متورم و عوارض دارو بر سایر اندام مثل دندانهای پوسیده و خون ریزی کلیه پس نزند.
میگویند آیین نامه داخلی داریم اما جانبازان میگویند آیین نامه داخلی مخصوص کاهش درصد است تا جانباز برود و مزاحم آن بالا نشین ها نشود. چقدر ننگ آور است عده ای سیر و سواره با علامت اسلام و شیعه بر پیشاانی اینگونه مجاهدین فی سبیل الله را در پیچ و خم انواع بهانه های بنی اسراییلی همچون تشنه حقیقت کربلا نگهدارند.
کافیست ترفند شاهان بنی عباسی یا بنی امیه در مورد سقف 70 درصد را از پایین به بالا حساب کنند نه سی درصد کاهش ظالمانه را از بالا به پایین کاهش دهند.
در هر صورت او می آید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi