شناسه خبر : 36724
شنبه 24 مرداد 1394 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از حسن شمشادی :

وضعیت سوریه بعد از 4سال و نیم

فاش نیوز- حسن شمشادی خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر در سوریه با داشتن تجربه ی چند سال خبرنگاری در اوضاع بحرانی این کشور از وضعیت حال حاضر سوریه در صفحه ی اینستاگرامش چنین می نویسد :
 
.
چهار سال و نیم گذشت،
امروز، از اغاز بحران سوریه 
بحرانی که ریشه های پیدا و پنهانش همچنان محل بررسی و سوال است.
موج سازان و موج سواران منطقه ای و فرا منطقه ای، در ابتدا در تب و تاب بیداری اسلامی یا بهار عربی و با سؤ استفاده از برخی مطالبات بحق سوری ها، این بحران را ایجاد، تبلیغ و بزرگ نمایی کردند گسترش دادند و بر موجهای خروشان ان نشستند .
 
به خیالشان چند هفته و چند ماهه نظام سوریه را ساقط می کردند و در مسجد جامع اموی با انقلابیون ( بخوانید تروریستها )، نماز می خواندند . 
رویایی که ٥٤ ماه از اغاز ان می گذرد و همچنان برای رویا پردازانش، دست نیافتنی و محال می نماید، خیال پردازانی که خیلی هاشان در این مدت، خود، به اشکال مختلف رفتند .
 
انچه که در این مدت بیش از پیش نمایان شد : / ارتش سوریه که دهها سال، بعد از جنگ با صهیونیستها، فقط اموزش می دید، کارامد تر و عملیاتی تر شد .
/ رییس جمهور جوان سوریه و سوری ها، پخته تر و مقاوم تر شدند و دوست و دشمن واقعی شان را بیشتر و بهتر شناختند. / نقش پر رنگ و قدرت ایران، در معادلات منطقه ای بر همگان اشکار تر شد و دوست و دشمن دریافتتد که ایران، متحدان استراتژیک و راهبردی خود را به هیچ وجه و به هیچ قیمتی رها نمی کند .
و ... گرچه این جنگ نیابتی خونین، تبعات و اثار زیادی هم داشت و دارد که از جمله انهاست :
 نابود شدن بسیاری از زیر ساخت های سوریه و مناطق مسکونی، و وارد شدن صدها میلیارد دلار خسارت به این کشور، نصف شدن حدود نیمی از نیروهای ارتش این کشور، که در خط مقدم مبارزه با صهیونیستها بود، اوارگی داخلی و خارجی نیمی از جمعیت ٢٣ میلیونی سوریه، کشته شدن دهها و بلکه صدها هزار نفر، باز شدن دوباره پای امریکائیها به منطقه به بهانه مبارزه با داعش که دست پرورده خودشان است و .... ٥٤ ماه گذشت اما سوری ها با عنایت الهی و تحمل سختی ها، و با کمک کشورهای دوست و گروه های مقاومت، ایستادند و همچنان در برایر لشگر ١٢٥ هزار نفره از ٨٥ کشور دنیا، که خونخوارترین مخلوقات هستند، مقاومت می کنند و ایستاده اند، تا ایستادگی شان، درسها داشته باشد برای بسیاری از ملتها و دولتها ...
.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi