شناسه خبر : 41416
سه شنبه 22 دي 1394 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از 51 شهید مدافع حرم

معاون پارلمانی و حقوقی سپاه پاسداران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشریح جزئیات یادواره مهاجرین دو کوهه مدافعان حرم گفت: قرار است در این برنامه سخنرانی، کلیپ، خاطره گویی، توزیع کتاب پیغام هایی که در ارتباط با خاطرات و زندگی شهید همدانی است و تقدیر از خانواده ۵۱ شهید اعزام شده از تهران با حضور مردم صورت بگیرد.

صبح امروز نشست خبری به منظور گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر لشکر 27 محمد رسول الله و مدافعان حرم و همچنین برگزاری یادواره مهاجرین دو کوهه مدافعان حرم و تشریح برنامه های این یادواره با حضور سردار محمدرضا یزدی، معاون پارلمانی و حقوقی سپاه پاسداران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این برنامه سردار یزدی، معاون پارلمانی و حقوقی سپاه پاسداران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یادواره مهاجرین دو کوهه مدافعان حرم گفت: بزرگداشت یاد شهدا هر ساله در پایان فصل زمستان به مناسبت یاد و نام شهدای دو کوهه برگزار می شود. همچنین تاکنون یادواره های مختلفی با نام ستارگان دو کوهه، علمداران دو کوهه و ... برگزار شده است.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به حساسیت موجود منطقه و حضور عوامل آمریکایی صهیونیستی در کشورهای اطراف ایران و  عوامل تکفیری که تنها به دنبال سیاه نمایی چهره اسلام اند بر آن شدیم که یادواره امسال را برای حمایت از کسانی که در سوریه و عراق در دفاع از حرم آل الله به شهادت رسیدند برپا کنیم.

معاون پارلمانی و حقوقی سپاه پاسداران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام این یادواره که «مهاجرین دو کوهه مدافعین حرم» می باشد اظهار داشت: جوانان نسل چهارم از حرم حضرت زینب دفاع می کنند و جوانان نسل دوم و اول انقلاب که روزگاری در دفاع مقدس حضور داشتند امروز شاهدیم همچون سردار شهید همدانی پا به پای جوانان نسل چهارم انقلاب از حرم حضرت زینب در سوریه دفاع می کنند.

سردار یزدی اضافه کرد: امسال ما سعی داریم از جوانانی که به عنوان نسل چهارم انقلاب دفاع سخت انجام می دهند حمایت کنیم با توجه به اینکه نسل چهارمی ها هنوز در عرصه مبارزه با استکبار جهانی ورود چشمگیری نداشته اند ولی در چند سال اخیر جوانان مان در دفاع از کیان انقلاب اسلامی در عراق و سوریه حضور جدی دارند که این حضور با شعور حسینی همراه است.

وی با اشاره به تشریح جزئیات یادواره مهاجرین دو کوهه مدافعان حرم گفت: قرار است در این برنامه سخنرانی، کلیپ، خاطره گویی، توزیع کتاب پیغام ماهی ها که در ارتباط با خاطرات و زندگی شهید همدانی است و تقدیر از خانواده 51 شهید اعزام شده از تهران با حضور مردم صورت بگیرد.  

معاون پارلمانی و حقوقی سپاه پاسداران در مجلس شورای اسلامی امروز باید حضور و حرکت مدافعان حرم را برای مردم روشن گری کنیم گفت: باید به مردم بفهمانیم که اسلام حد و مرز نمی شناسد و برای دفاع از آن از کشور هم خارج می شوند امروز کشورهایی مقصود و مقصد باطلی در ذهن هایشان است که همچون کشورهای عربی را می بینید که چگونه برای مقصود بن بست خود شروع به بمباران کردن در یمن می کنند ولی جوانان ما در سوریه حاضر نیستند خون بی گناهی بر زمین ریخته شود تفاوت نگاه دوستان ما با عوامل آمریکایی در منطقه آشکار است.

سردار یزدی ادامه داد: این یادواره قرار است در حسینیه فاطمه الزهرا واقع در میدان سپاه جنب سپاه محمد رسول الله بعد از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه 24 دی ماه برپا شود در این برنامه از مسئولان لشکری، کشوری، وزرا و نمایندگان مجلس و سفرای کشورهای سوریه، یمن و عراق دعوت شده است.

وی با بیان اینکه زمانی که از شهدای مدافع حرم می گوییم موضوع حضور تکفیری ها و عوامل آمریکایی صهیونیستی در منطقه مطرح می شود گفت: قاعدتا نگاه آمریکا به منطقه در این برنامه توجیه و تفسیر خواهد شد همان طور نگاه کشورهای ضعف و خودفروخته ای همچون عربستان هم که امروز با دست آهنین آمریکایی حتی به همسایگانش هم رحم نمی کند این حضور را هم بررسی خواهیم کرد.

معاون پارلمانی و حقوقی سپاه پاسداران در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین توان نظامی و خویشتن داری جمهوری اسلامی را در این یاواره به مردم خواهیم گفت و حضور افرادی که در بیرون از مرزهای کشورمان در حال دفاع از اسلام اند را هم بررسی خواهیم کرد حال برای برخی در این میان نگرانی وجود دارد که چرا برای دفاع از احوالات منطقه جوانان ما باید به شهادت برسند در واقع در پاسخ به این گونه افراد باید گفت ما برای ممانعت از ورود دشمنان به داخل مرزمان ناگزیریم که در بیرون از مرزها حضور نظامی داشته باشیم.

سردار یزدی در پایان خاطرنشان کرد: حال اگر امروز در کشورمان امنیتی وجود دارد برای این است که ما هم در داخل و هم بیرون از مرزهای کشورمان دارای اقتداریم و این موضوع در این یادواره روشنگری خواهد شد.

منبع: دانشجو
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi