شناسه خبر : 42005
پنجشنبه 08 بهمن 1394 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم بزرگداشت شهدای ادیان توحیدی برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای ادیان توحیدی امروز با حضور جمعی از خانواده شهدای اقلیت و مسئولین لشکری و کشوری در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت شهدای ادیان توحیدی برگزار شد

 

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت شهدای ادیان توحیدی دیروز با حضور حجت الاسلام یونسی، حجت الاسلام گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه تهران، امیر گلفام رییس بنیاد حفظ آثار ارتش، سردار عسگری، سردار کوثری، همایون سام یح رئیس انجمن کلیمیان، رستم خسرویانی رئیس انجمن زرتشتیان، روبیک کارابکیان رئیس انجمن ارامنه، نبونیز نمرود رئیس انجمن آشوریان و گریگوریس کشیش ارامنه و جمعی از خانواده شهدای اقلیت در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص)، دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: باید بدانیم که جهت حفظ دین، لازم است که انسان جان خود را فدا کرده تا آرمان و اعتقاداتش باقی بماند، همچون جوانانی که برای دفاع از ملّت و سرزمین و آب و خاک و دفاع از ارزش‌های انسانی، اسلامی و توحیدی خود به مرزها رفته به سعادت رسیدند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده‌اند: "اگر کسی برای دفاع از کشورش از سرزمینی به سرزمین دیگر مهاجرت کند، در روز قیامت با ابراهیم(س)، عیسی(س)، موسی(س) و آخرین سفیر خداوند، محشور خواهد بود" و جوانان ما از این قبیل گروه بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تهران اظهار داشت: هیچ زیبایی نیست که زیباتر از آن وجود نداشته باشد و هر چیز زیبا را که در عالم بنگریم، مشاهده می‌کنیم که زیباتر از آن نیز وجود دارد الّا اینکه کسی در راه خدا و اعتلای آرمان الهی چه مسلمان، چه مسیحی، چه ارمنی، چه کلیمی، چه زرتشتی و چه آشوری باشد فرقی نمی‌کند، وقتی برای دفاع از آرمان‌های خود حرکت کند، درجه‌ای بالاتر از این وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی برای هیچ کشوری تهدید نبوده و نیست، بیان داشت: اما ایران هرگز در جایی نمی‌نشیند که کسی بر او سیلی بزند، و هر کسی اراده کند سیلی بزند سیلی خواهد خورد و پیام این جلسه این است که تمام گروه‌های دینی و ادیان الهی در ایران اسلامی، براساس اعتقادات خود، مسالمت‌آمیز کنار برادران و خواهران مسلمان زندگی می‌کنند و کسی حق تعدی به دیگری ندارد.

حجت الاسلام گواهی در پایان به تجاوز نیروی دریایی آمریکا به آب‌های کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی به حریم آبی جمهوری اسلامی آگاهانه یا ناآگاهانه تعدی می‌شود، دیدیم که بعد از چند لحظه همه آنها دستگیر شدند که این نشان اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و ما این اقتدار را مدیون شهدا، ایثارگران، جانبازان و از همه مهمتر مدیون مردم قدرشناس در ادیان مختلف هستیم.

در این برنامه یک گروه سرود از ارامنه به خواندن سرودی حماسی پرداخت و از خانواده شهدای اقلیت تجلیل شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi