شناسه خبر : 42202
سه شنبه 13 بهمن 1394 , 13:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در دومین نشست مجمع نکوداشت ایثار عنوان شد:

نکوداشت ایثار،‌ نکوداشت انسانیت

دومین نشست مجمع نکوداشت ایثار با حضور خیرین و به منظور انتخاب هیأت رئیسه و گروه منتخب برگزار شد.

ایرج گلشنی مدیر خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در این نشست با این تعریف که نکوداشت ایثار، نکوداشت انسانیت است، بیان کرد:ایثار یک مقوله فطری انسانی‌ است نه صرفا دینی. البته اسلام توانسته است با آموخته‌هایش ارزش و اعتبار آن را تعالی ببخشد.انسانیت در طول تاریخ بشریت بوده و خواهد بود و هیچ جغرافیا و تاریخی نمی‌شناسد به این معنا که زمان و مکان آن را به انحصار درنمی‌آورد. ایثار متعلق به همه انسانیت است و ایثارگر تنها به خانواده، محیط و شهر خود تعلق ندارد، بلکه مورد تقدیر همه انسان‌هاست.

گلشنی ضمن ابراز تأسف از راه‌ و روش‌های به کار گرفته شده در ترویج فرهنگ ایثار در بخش‌های مختلف فرهنگی گفت: 90 درصد مباحث و برنامه‌های ما در زمینه فرهنگ ایثار تکراری است و ما نتوانسته‌ایم حرف تازه‌ای در این حوزه ارائه کنیم. در کشور ما یک گروه واحد پژوهشی در زمینه فرهنگ ایثار وجود ندارد، در حالی که این فرهنگ در دیگر کشورها مانند آمریکا بسیار مورد توجه است و آنان توانسته‌اند از الگوهای دینی، قومی و ملی ما بهره‌های بسیاری ببرند. امروزه امریکا با تمرکز بر روی مقوله ایثار، ایثار را به عنوان یک مسئله‌ای ژنتیکی معرفی معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در تمام لایه‌های جامعه بیان کرد: نشست‌های علمی در حوزه فرهنگ ایثار باید به سمت و سوی همایش‌های سالانه پیش برود، باید به فکر ایجاد دانشگاه ایثار باشیم و گروه‌های پژوهشی ایثار را به وجود بیاوریم. روزنامه‌ها، مجلات، صدا و سیما و تمام رسانه‌های ما باید بیشتر از پیش به اهمیت فرهنگ ایثار پی ببرند و نسبت به پرداختن و پردازش آن همت کنند.

گلشنی در ادامه تأکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار باید از قهرمانان حال، گذشته و آینده ایثار تقدیر و تشکر کرد و از آنان الگوهای ناب ساخت؛ الگوهایی همچون سردار سلیمانی، دهقان فداکار، معلم فداکار مریوانی، آتش‌نشان امیدعباسی و همچنین خادمان ایثار همچون همسران ایثارگران(همسران جانبازان و معلولان)... .

مدیر خانه فرهنگ ایثار و مقاومت با ارائه پیشنهاداتی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری گفت:باید به راه‌اندازی چهره‌های ماندگار ایثار فکر کنیم. مثلاً؛ جشنواره سراسری روزنامه‌ دیواری«فداکاری» را راه‌اندازی کنیم. در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، خانوادگی روش‌های ایثاردرمانی را مورد استفاده و بهره‌برداری قرار بدهیم. در زمینه ملی به ساخت سرود‌های ملی ایثار فکر کنیم و در حوزه‌ شهری، پارک ایثار ایجاد کنیم و در آن از جلوه‌های فداکاری و گذشت استفاده کنیم و بتوانیم یک فضای آموزشی مفید را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم چرا که کودکان ما به یادگیری فرهنگ فداکاری نیازدارند.تمام مواردی که به آن اشاره کردیم، نمایی است از تالار بزرگ ایثار و کارهایی که می‌توان در این تالار انجام داد. بنابراین بایستی با دقت به مجمع نکوداشت ایثار توجه کرد و خیّرین به فکر آن باشند که برای خود جایگزینی خوب تربیت کنند تا جامعه انسانی بعد از آنان از تبلور ایثار دور نماند.

در ادامه دومین نشست مجمع نکوداشت ایثار با رأی مخفی خیّرین،‌از میان نامزدهای هیأت رئیسه؛ علی اصغر تیموری مقدم(مدیرکل اسبق توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران) و محمدرضا حبیبی(مدیرعامل خانه خیّرین، قائم‌مقام اسبق شهرداری منطقه 5 تهران و رئیس اسبق اداره مددکاری و روابط عمومی وزارت نفت) به ترتیب به عنوان رئیس و نائب رئیس انتخاب شدند و پس از آن حاضران نامزدهای کمیته منتخب را با رأی پنهان خیرین انتخاب کردند.

سیدصادق نوری رئیس کمیته منتخب، نصرالله چمران؛نایب رئیس کمیته منتخب،خانم پریسا مخصوص و محمدعلی ذاکری در این رأگیری انتخاب شدند.

خیرین 31 استان کشور،ایرج گلشنی، مدیرخانه فرهنگ ایثار و مقاومت را نماینده تام‌الاختیار خود در انتخابات هیئت رئیسه و گروه منتخب اعلام کرده بودند.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
ایثارگران در حرف خیلی خوب و عزیز هستند ولی در عمل هیچ؟ برای اجرای قوانین ایثارگران می شوند زیادی!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این حرفارو جمع کنید به خدا خسته شدیم از این همه شعار دولت بی تدبیر روحانی
بنام خدا
دوست من سلام.
فرزندبزرگوارشهیدمعزز یعنی کدامیک ازدولتهای قبلی شعارنمیدادندکه این دولت شعارمیدهدبرادرعزیزم همدرم به اصل مسئله که نگاهی عمیق داشته باشی بجزحضرت امام ورهبرعزیزاگرمسئولی تره ای برای خانواده شهداخردکرده جایزه داری من نمیخواهم ازفتنه گران حمایت کنم ولی بنظرشماکروبی شرف نداشت به همه روءسای بنیادشماحسین دهقان راکه جداکنیدیک مسئول بدردبخورتاحالابنیادنیامده که شعارندهداینهاتنهادرفکراختلاس هستندکسی بفکرخانواده ایثارنیست جزتعدادی انگشت شمارمانندرهبری.دکترحسین دهقان.و.....سه چهارنقطه دیگر.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi