شناسه خبر : 46726
دوشنبه 31 خرداد 1395 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق وظیفه

همه افرادی که در قالب عضویت، انجام خدمت وظیفه و یا همکاری با نیروهای مسلح جانباز شوند، چنانچه مشمول بندهای «ب»و «ج» مواد(۱۰۸) آجا و ۱۲۱ سپاه و بند «ب» ماده۱۲۸ ناجا قرار گیرند از حقوق وظیفه یا حالت اشتغال برخوردار خواهند شد.

با عنایت به اینکه قانون استخدامی ارتش و سپاه قبل از قانون حالت اشتغال به تصویب رسیده است، لذا قانون حالت اشتغال در قانون مقررات استخدام ارتش و سپاه وجود ندارد، لکن قانون استخدام نیروی انتظامی در تاریخ ۷/۱۲/۸۲ به تصویب رسید و مبحث حالت اشتغال به طور دقیق در آن ذکر شده است.

عدم ذکر قانون حالت اشتغال در قوانین سپاه و ارتش از نقاط ضعف این قوانین است لذا لازم است مجلس شورای اسلامی همانگونه که قانون، نیروی انتظامی را اصلاح و از جهت تطبیق با قانون حالت اشتغال هماهنگ کرده است، این اقدام را درباره قوانین سپاه و ارتش انجام دهد و در به‌روزرسانی آنها همت کند

حقوق وظیفه برای کارکنان نیروهای مسلح اعم از پایور، پیمانی، وظیفه و بسیجی در صورتی که با تشخیص کمیسیون پزشکی از کار افتاده شناخته شوند و میزان این ازکارافتادگی کلی نباشد که تحت پوشش قانون حالت اشتغال قرار گیرد برقرار و مشمول دریافت حقوق وظیفه می‌شوند. اعمال مقررات حقوق وظیفه در ارتش و نیروی انتظامی هرچند با اشکالاتی همراه بود، به سرانجام رسید، لکن حقوق وظیفه بسیجیان هیچگاه عملیاتی نشد. قانون مقررات استخدامی سپاه در تاریخ ۲۱/۷/۷۰ به تصویب رسید و پس از آن هم اجرای حقوق وظیفه بسیجی‌ها با کم لطفی مسئولان مواجه شد و روند اجرای آن با توجه به پیگیری‌های پراکنده، با چالش‌ها و مشکلات فراوانی مواجه شد. با تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاکید مجدد بر پرداخت حقوق وظیفه به نیروهای بسیجی، این موضوع مجددا پیگیری شد. اکنون این اقدام درباره بسیجیان به کندی آغاز شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi