شناسه خبر : 85643
چهارشنبه 07 مهر 1400 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهدای ۵ عضو فرزند شهیداهدا شد

5 عضو «علی‌اکبر حافظی» فرزند شهید «محمدعلی حافظی عسگری» از مشهد مقدس با تأسی از پدر شهیدش، طبق وصیت‌نامه در راه نجات جان هموطنان خود اهدا شد.
 
اهدای ۵ عضو فرزند شهید در مشهد و نجات جان هموطنان بیمار

در پی مرگ مغزی «علی اکبر حافظی» فرزند شهید «محمد علی حافظی عسگری» ۴۶ ساله ساکن مشهد اعضای بدن او به صورت رایگان به نیازمندان اهدا شد.
 دکتر ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزارو نودو دومین عمل پیوند اعضا ۵ عضو این فرزند شهید به بیماران نیازمند عضو به صورت رایگان اهدا شد.
وی افزود: در این اعمال جراحی قلب  به بیمار  ۳۹ ساله ساکن نیشابور و کبد به بیمار  ۵۵ ساله ساکن چناران، قرنیه‌های چشم به هموطنان بیمار به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست این مرحوم نیز برای پیوند به بیماران سوختگی به بیمارستان امام رضای مشهد ارسال شد.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد علی اکبر حافظی از بیمارستان جواد الائمه مشهد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه معرفی شد و پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
زنده یاد علی اکبر حافظی سه روز گذشته در عین سلامت، به خانواده خود اعلام کرده بود: در صورت وفات در هر زمان، اعضایش برای نجات جان هموطنان بیمار اهدا شود.
این فرزند شهید با تاسی از پدر شهیدش، ایثارگری، از خودگذشتگی، نوعدوستی و نجات جان هموطنان خود را در قالبی دیگر رقم زد.
علی اکبر (مجتبی) حافظی فرزند شهید محمدعلی حافظی عسگری از شهدای دفاع مقدس بود.
شهید «محمد علی حافظی عسگری» در هفتم خرداد ۱۳۳۱ چشم به جهان گشود، وی در دوران دفاع مقدس بار‌ها به جبهه اعزام و در عملیات میمک و خیبر از ناحیه دست مجروح شد، در 23 اﺳﻔﻨﺪ 1363 در عملیات ﺑﺪر در ﺟﺰﻳﺮه ﻣﺠﻨﻮن به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شد.
از شهید والامقام ۲ فرزند دختر و ۲ فرزند پسر به یادگار ماند که مرحوم علی اکبر و مصطفی نام پسران اوست.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت «علی اکبر حافظی» فرزند شهید والا مقام «محمدعلی حافظی عسگری» که با تأسی از پدر والا مقام خویش در راه نجات جان هموطنان خود 5 عضو بدن خویش را اهدا نمود تسلیت گفت.
 
پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت فرزند ایثارگر شهید «حافظی عسگری»

متن پیام سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم شهید حافظی عسگری
سلامٌ علیکم
ایثار جزئی از هویت و فرهنگ ملت ایران است که در خاطره تاریخی ما وجود دارد از این جهت با گذر زمان نه تنها ارزش و جایگاه آن کمرنگ نشده است بلکه همواره در اشکال گوناگون فارغ از سن و سال جلوه گری می‌نماید و به عنوان یک فرهنگ بین نسلی به نسل‌های بعدی منتقل می‌گردد. بر این اساس است که سبک زندگی شهدا و ایثارگران که مملو از فداکاری و گذشت بوده و می‌باشد همیشه زنده و جاودان خواهد ماند.
«علی اکبر حافظی» فرزند شهید والا مقام «محمدعلی حافظی عسگری» با تأسی از پدر والا مقام خویش که در راه پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی جانفشانی نمود، در قالبی دیگر مفهوم ایثار را رقم زد. این فرزند شهید معزز در راه نجات جان هموطنان خود 5 عضو بدن خویش را اهدا نمود و با این اقدام انسانی و خداپسندانه خویش گذشت و ایثار اجتماعی را یادآور شد. بی‌تردید اقدام بی‌بدیل این فرزند شهید معزز برای تمامی همنوعان و جوانان هم سن و سال ایشان الگوی ارزشمندی می‌گردد چرا که یاری رساندن به مخلوق توفیقی ارزشمند و توشه‌ای گران‌بهاست که اجر اخروی برای پاک سیرتان به دنبال خواهد داشت.
درگذشت «علی‌اکبر حافظی» فرزند شهید معظم موجب تأثر و تألم فراوان گردید. از دست دادن چنین سرمایه‌های ارزشمندی برای همه ما و ملت ایران بسیار ناراحت کننده است. اینجانب ضمن عرض همدردی، این مصیبت را خدمت شما خانواده معظم تسلیت عرض می‌نمایم. پروردگار متعال روح ایشان را قرین رحمت و مغفرت خویش گرداند و به همه بازماندگان صبر جمیل عنایت نماید.
 سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi