شناسه خبر : 94009
شنبه 23 مهر 1401 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی دهه‌هشتادی‌ها کابوس دشمن می‌شوند!

حرف از دهه‌هشتادی‌ها است همان‌هایی که دشمن می‌خواست با فریب شان کشور را به هم بریزد غافل از اینکه آنقدر مرد شده‌اند که همین دهه‌هشتادی‌ها سد راه نقشه‌های شوم‌شان می‌شوند! خبرخوب امروز را بگذارید پای پسری که افتخار پدر و مادرش شد، جوانی که اسطوره وطن شد و مردی که کابوس دشمن! سلام برتو و سلام بر اربابت حسین بن علی علیه‌السلام که اینگونه آزادگی را سرمشق کرد!

خبرخوب| خبرخوب امروز را بگذارید پای پسری که افتخار پدر و مادرش شد

گروه خبرخوب: حتما شما هم چند باری در طول زندگی‌تان به خودتان قول داده‌اید که «از شنبه شروع کنید». از شنبه ورزش کنید، از شنبه زودتر از خواب بیدار شوید، از شنبه  زبان جدیدی یاد بگیرید یا از شنبه زندگی‌تان را تغیر دهید. همان شنبه‌ای که شاید هیچ‌وقت از راه نرسیده و هربار پشت‌گوش انداختید. اما این اول هفته شروع خوبی است برای عمل به قول‌هایی که به‌خودتان دادید. الوعده وفا! بیایید از همین شنبه همراه با ما شروع کنید و زندگی‌تان را روی ریل خوبی‌ها بیندازید. هر روز چند خبرخوب بخوانید و خودتان خبرساز خوبی‌ها باشید! 

 

«زن‌آقا» یک شهر را سروسامان می‌دهد! 

 اولش که به این محله آمده بودند برخی از همسایه‌ها با او سرسنگین بودند. به قول مریم خانم دلشان از بعضی مشکلات پر بود و دیواری کوتاه‌تر از طلبه‌ها پیدا نمی‌کردند. سه‌ساله پیش مریم‌خانم دست سه فرزندش را گرفته بود و همراه حاج‌آقا راهی یکی از شهرهای اصفهان شده بودند. حاج‌حسین روحانی بود و مبلغ دین، خانواده‌اش عادت داشتند به اینکه یک روز، تمام زندگی‌شان را در یک چمدان جمع کنند و چند وقتی مهمان شهر یا روستایی باشند. مهمان آدم‌های متفاوت با برخوردهای متفاوت!
 این برخوردها هیچ‌وقت مریم خانم را دلگیر نکرده از همان روز اولی که پایشان به این شهر باز شد بچه‌های محله را جمع کرد و کلاس‌های حفظ قرآن برایشان گذاشت. می‌گوید: «این کلاس‌ها را گاهی در مسجد و گاهی هم توافقی در منازل همسایه‌ها به‌ویژه سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند، برگزار می‌کنیم و به نوعی کلاس‌هایمان یک تیر و دو نشان است؛ هم برای آموزش به نوجوانان و هم برای رفع دلتنگی و تنهایی سالمندان.» به برکت همین کلاس‌ها حالا شش نفر از بچه‌ها حافظ کل قرآن هستند! 
گاهی دست نوجوان‌ها را می‌گیرد و می‌بردشان اردو، گاهی هم به کمک خیرینی که می‌شناسد حساب دفتری نیازمندان را تسویه می‌کند و یا کسی را به آرزویش می‌رساند. عیدغدیر که می‌شود به نیازمندان وام می‌دهند و گاهی هم کسی را می‌فرستند سفر زیارتی! اذان که می‌شود جوان‌ترها صف اول نماز می‌ایستند از وقتی زن‌آقا آمده انگار جوان‌ترها هم با مسجد آشتی کردند! اصلا از وقتی زن‌آقا آمده شهر سر و سامان گرفته! این حرف من نیست این را محلی‌ها می‌گویند. 

 

وقتی دهه‌هشتادی‌ها کابوس دشمن می‌شوند! 

مثل بیشتر پسربچه‌ها از همان کودکی تا ازش می‌پرسیدند :«دلت می‌خواد چیکاره شی؟!» سریع جواب می‌داد پلیس! بازی‌هایش هم حول همین محور می‌گشت. آرزویش خیلی زود برآورده شد. 20 سالش بود که بلاخره لباس نیروانتظامی به تنش نشست و مادرش تندتند قربان قد و بالایش ‌می‌رفت.آرزوها داشت برای پسرش! «استوار یکم فرید کرم پور» را می‌گویم همان پسر دهه هشتادی ای که چند هفته پیش ناجوانمردانه به دست اغتشاشگران به شهادت رسید! پدرش می‌گوید:« تا حرف از اغتشاشات و امنیت کشور شد تا حرف از بی‌احترامی به چادر و قرآن از همان روز اول برای حفظ امنیت کشور رفت! چند شب بعد پایش مجروح شده بود. باید می‌ماند خانه مرخصی داده‌بودند بهش تا پایش خوب شود اما رفت هرچه گفتیم نرو گفت نه! باید بروم. نمی‌توانم بمانم!»
مادرش تعریف می‌کند:« فرید و چندنفر از همکارانش در حال صحبت کردن با مردم بودند که یکی از اغتشاشگران با ماشین آنها را زیر می‌گیرد. فرید شهید می‌شود و بقیه هم مجروح!» می‌شنوید؟! حرف از دهه‌هشتادی‌ها است همان‌هایی که دشمن می‌خواست با فریب شان کشور را به هم بریزد غافل از اینکه آنقدر مرد شده‌اند که همین دهه‌هشتادی‌ها سد راه نقشه‌های شوم‌شان می‌شوند! خبرخوب امروز را بگذارید پای پسری که افتخار پدر و مادرش شد، جوانی که اسطوره وطن شد و مردی که کابوس دشمن! سلام برتو و سلام بر اربابت حسین بن علی علیه‌السلام که اینگونه آزادگی را سرمشق کرد!

ایران قوی! 

این چند وقت شاید خبرهای بد را توی بوق و کرنا کردند که حواسمان از خیلی چیزها پرت شود! از ایران‌مان و اقتداری که روز به روز به همت مردان و زنان غیورش وصله می‌شود به پرچم‌مان!فقط چند ثانیه حوصله کنید تا فهرست بلندبالایی از اخباری را مرور کنیم که ایران‌مان را در مسیر پیشرفت نشان می‌دهد! 8 برابر شدن درآمد نفتی ایران در سال 1401 آن هم با وجود تحریم‌های نفتی. تک‌رقمی‌شدن نرخ بیکاری در 7 استان. ایجاد ۳۷۳ هزار شغل در یک سال اخیر و دوبرابر شدن خالص اشتغال در تابستان 1401 درحالی که سال‌ گذشته خالص اشتغال کشور منفی شده بود. احیا و فعال شدن کارخانه نساجی مازندران که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و ١٠٠ شغل جدید در این مجموعه تولیدی احیا شد. صادرات ۱۱ میلیارد دلاری به شانگ‌های در ۶ ماه که گامی موثر در خنثی‌سازی تحریم‌ها به حساب می‌آید. اصلاح الگوی کشت و...

 حال و هوای امروزتان چطور است؟! 

هرکه دو روزش مثل هم باشد زیانکار است! این را امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند«مَن استَوى یَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ» نمی‌گوید مسلمان! نمی‌گوید مومن،  آقاجان‌مان می‌گوید هرکسی و هیچ‌کس از این قاعده مستثنی نیست!خیلی حرف‌ها دارد این جمله مخصوصا اینکه به زبان خودمانی در ادامه‌اش می‌گویند امروزتان را بهتر از دیروز بسازید. فقط به فکر دنیا نباشید و به آخرت‌تان هم بیاندیشید. راستی حال و هوای امروزتان چطور است؟ نکند در زمره زیانکاران باشیم! سوار بر قطار همدلی حال خوب و خبرخوب شوید. حتی شده با یک لبخند دلی شاد کنید و روزتان را متفاوت سازید!

خبرنگار خوبی‌ها باشید!

خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi