شناسه خبر : 94391
دوشنبه 02 آبان 1401 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طراح خبر داد:

معراج شهدای زاهدان بزودی احداث می شود

طراح ساختمان و محوطه معراج شهدای زاهدان به همراه مسئول مهندسی زاهدان در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۱ جهت بررسی وضعیت زمین و...

فاش نیوز - معراج الشهدای زاهدان در شرق شهر زاهدان به زودی طراحی و ساخته خواهد شد.

بر پایه این گزارش، طراح ساختمان و محوطه معراج شهدای زاهدان به همراه مسئول مهندسی زاهدان در تاریخ ۲۸ مهر 1401 جهت بررسی وضعیت زمین و دسترسی‌ها و همسایگی‌های پیرامونی آن از محوطه و مکان احداث معراج الشهدا بازدید و معاینه فنی به عمل آورد.

مهندس سید جواد فشارکی در این بازدید گفت: سیستان و بلوچستان به جهت هم مرز بودن با پاکستان و افغانستان، علیرغم تلاش های فراوان نیروهای نظامی و انتظامی هنوز از ناامنی‌هایی برخوردار است و در راه برقراری امنیت، شهدایی تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان 2 هزار و 588 شهید از نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و مردم دارد که در حوادث تروریستی و رخدادهای مختلف به شهادت رسیده‌اند.

فشارکی افزود: 934 شهید متعلق به دفاع مقدس، 206 شهید در مقابله با ضد انقلاب، 752 شهید در درگیری با اشرار، 9 شهید مدافع حرم هستند و 157 شهید مربوط به سایر موارد می باشد.

وی در توضیح علت ناامنی‌های اخیر زاهدان نیز گفت: ناامنی‌های زاهدان در سال ۱۳۸۸ و در سال 1389 در زاهدان توسط اشرار بمب‌گذاری انجام شد و همچنین در پی‌حوادث تروریستی 8 مهر 1401، عناصر اخلالگر و جمعی از اراذل و اوباش اقدام به تخریب و آتش زدن اموال عمومی‌، تعدادی از شعب بانک‌ها‌، ساختمان‌های اداری و انتظامی‌، خودروهای امدادی و شخصی کرده و با شکستن شیشه و به آتش کشیدن تعدادی بانک و درمانگاه و فروشگاه‌های مرکزشهر‌، به غارت اموال مردم و کسبه پرداختند. همچنین بعد از ظهر روز جمعه 29 مهر ماه نیز شیشه تعدادی از مراکز را شکستند.

ماموریت معراج شهدا را توصیف می‌کنید؟

معراج الشهدا ماموریت تا شهدا را نگهداری کرده، تشخیص هویت کرده و مقدمات وداع خانواده با پیکر شهید و سپس مراسم تشییع را فراهم سازد.

شهدای ارجاعی به دو گونه اند؛ یا تازه به شهادت رسیده اند، که کارها با سرعت انجام می شود و برای تشیع تحویل خانواده می شود و یا متعلق به تفحص شهدای گذشته است، که نیاز به کارهای تخصصی زمانبر دارد.

طراح بنای این معراج الشهدای زاهدان همچنین توضیح داد: زمین معراج الشهدا حدودا دو و نیم هکتار و شامل یک ساختمان اصلی و چند ساختمان کوچک جانبی به مساحت 3500 متر مربع و محوطه خواهد بود؛ زمینی که بزودی بعد ساخت بنای معراج‌ الشهدا، میعادگاه موقت ابدان مطهر شهدای استان سیستان و بلوچستان خواهد شد، در مرحله طراحی قرار دارد و بزودی در خدمت عروجیان قرار خواهد گرفت.

مهندس فشارکی در مورد کلیات طرح گفت: این طرح شامل یک ساختمان اصلی و چند ساختمان خدمات، محوطه توقفگاه خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین، سردخانه های متحرک، فضای ورزشی، فضای سبز و غیره می‌باشد. به بیان دیگر معراج الشهدا شامل فضاهای تخصصی شهدا، پشتیبانی تخصصی شهدا، فرهنگی، اداری،  آمادی و قرارگاهی می‌باشد.

وی بخش تخصصی شهدا را شامل اطاق نمونه‌گیری و معاینات، شست و شوی پیکر شهدا، آماده‌سازی شهدا، نگهداری شهدا، سردخانه‌ها، اطاق دیدار و وداع خانواده با شهید، اداری، انتظار، تعویض لباس و انبار عملیاتی و همچنین بخش اداری را شامل مراجعات، پذیرش، دبیرخانه، بایگانی، مخابرات و اطاق های اداری عنوان کرد.

این مهندس طراح بخش قرارگاهی را نیز شامل آسایشگاه، آشپزخانه، غذاخوری، حمام، رختشوی‌خانه، سرویس های بهداشتی و بخش آمادی را شامل انواع انبارهای اقلام بهداشتی، البسه، لوازم تخصصی، عمومی، چوب و تخته، تابوت، کارگاه نجاری، تعمیرگاه خودرویی، موتورخانه و تاسیسات و.... دانست.

وی همچنین اظهار داشت: بخش فرهنگی ورزشی شامل حسینیه، نمایشگاه تخصصی، اطاق امور فرهنگی، انبار اقلام فرهنگی و زمین ورزشی محدودی می باشد.

مهندس فشارکی درپایان ابراز امیدواری کرد که ان‌شالله وضعیت استان به گونه‌ای باشد که تلفات انسانی بوجود نیاید. ولی اگر تهدیدات دشمن صورت گرفت، خوشا بحال آنان که از این باغ، گلچین شده پرکشیده و جاودان می‌شوند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi