شناسه خبر : 99179
چهارشنبه 16 فروردين 1402 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اگر تو نبودی وطن بهار نداشت

 

 

اگر تو نبودی وطن بهار نداشت

فاش نیوز - اسمش را که به عنوان مدافع حرم اعلام کردند انگار به آرزویش رسید. خوشحالی در چهره و رفتارش موج می‌زد. روز موعود، لباسش را پوشید، کیف و وسایلش را جمع کرد و از زیر قرآن رد شد. زمان خداحافظی رو به همسرش کرد و گفت: « خودمو به جشن تولد کمیل میرسونم. اگه نبودم حتما جای منو خالی کن» و رفت.

به گزارش ایرنا، مقداد، پسر با حجب و حیا و محبوبی در خانواده بود. برای همین همه فامیل فرزندش را هم دوست داشتند و جشن تولد کمیل برای همه آن‌ها مهم بود.

مثل یک واقعه مهم در خاندان، از چند هفته قبل همه خبر برگزاری این مراسم را به هم می دادند اما بر خلاف پارسال، جشن امسال تفاوت کوچکی داشت. پدر کمیل به عنوان مدافع حرم راهی سوریه شده بود.

کمیل از ماجراهایی که دور و برش می‌افتاد زیاد سر درنمی‌‎آورد اما جنب و جوش اعضای خانواده او را هم سر ذوق آورده بود و خنده فامیل به‌خصوص مادر را که می‌دید، جنب و جوشش بیشتر می‌شد اما یک تلفن، همه ماجرا را عوض کرد.

صدایی محو از پشت تلفن، زانوان مادر را شل کرد و او را به روی زمین انداخت. از پشت تلفن گفته بودند: «آقامقداد توی حمله اسرائیلی‌ها مجروح شده. دعا کنین»

پس از این تلفن، فضای خانه عوض شد . شادی رفت، تلفن‌ها شروع شد و مادر دیگر نخندید.

اگر تو نبودی وطن بهار نداشت

وداع با شهید مهقانی در ستاد معراج شهدای تهران

پس از چند ساعت سخت و طولانی برای تماس با سوریه و فهمیدن حال و اوضاع مقداد مهقانی بر روی تخت بیمارستان، خبری که کسی نمی‌خواست بشنود را دادند: «مقداد شهید شد» و فریاد «یاحسین» فضای خانه را فراگرفت.

در شهر کوچک و حدود ۲۰ هزار نفری فاضل‌آباد خبرها خیلی زود می‌پیچد. آن‌هم خبر شهادت یک دلاور که به قول دوستش «قرار بود بمیری ولی به‌خیر گذشت» و چه چیزی بالاتر از مقام شهادت که حالا نصیب آقا مقداد شد و هم خانواده و شهری را سرافراز کرد.

شهید مقداد مهقانی اگه چه به‌گونه‌ای دیگر اما به قولش عمل کرد و خودش را به جشن تولد سه سالگی تنها فرزندش رساند. جشن تولدی که کمیل شاید این روزها متوجه آن نشود اما هیچ‌گاه از ذهن اطرافیان به‌خصوص مادر کمیل خارج نخواهد شد.

اگر تو نبودی وطن بهار نداشت

دقت در استفاده از بیت المال

پدر همسر شهید «مهقانی» گفت: دامادم خیلی از خودگذشتگی داشت . این حرف را من نباید بگویم اما از هر کسی که او را می‌شناخت بپرسید همین را به شما خواهد گفت.

علی حاج‌عباسی افزود: مردم داری، نوعدوستی، صبوری و دقت در استفاده از بیت المال، خصوصیات دیگر آقا مقداد بود که او را در میان خانواده، دوستان و آشنایان زبانزد کرده بود.

وی بیان کرد: ۲۸ فروردین تولد دوسالگی تنها فرزند شهید بود و ما در تدارکات گرفتن جشن در حضور «آقا مقداد» بودیم ولی الان بجای آغوش پدر، پیکر مطهر را از معراج الشهدا می آوریم.

تاکید برنماز اول وقت

حسین حاج عباسی برادر همسر شهید مهقانی هم گفت: پایبندی و تقید به نماز اول وقت از ویژگی های شاخص شهید «مقداد مهقانی» بود و هر جایی که بود به سرما و گرما توجهی نمی کرد و در اول وقت نماز را می خواند.

وی افزود: هر چه تصویر ایشان را در ذهنم مرور می کنم همیشه لبخندی گوشه لبش بود و با همه با خوشرویی برخورد می کرد.

وی بیان کرد: همیشه و در همه زمان ها شروع کننده و پیگیر کارها بود و منتظر نمی شد تا فرد دیگری کارها را شروع کند.

سخاوت در کمک به دیگران

حمید غدیری یکی از دوستان شهید هم گفت: از کودکی به واسطه هیات جوانان متوسلین به ائمه اطهار (ع) فاضل آباد با آقا مقداد آشنا شدم و هر چه خصوصیات خوب می‌شناسم در او جمع بود.

وی افزود: شهید مهقانی مخلصانه برای خدا کار می کرد و هرجایی که به کمک نیاز داشتند در گمنامی فعالیت می کرد.

وی اظهار کرد: شخصیتش برای جوانان الگو بود و هیچکس از ایشان غیبت، تهمت یا قضاوت نشنید و جلوی این شهید گرانقدر هم هیچ کودک، نوجوان و جوانی غیبت نمی کرد.

غدیری افزود: لیاقت شهادت را ایشان داشته و اگر غیر از شهادت روزیشان می شد دور از انتظار بود و مزد تمام اخلاص صادقانه خود را گرفتند.

وی بیان کرد: در هیات، محله و کارهای جهادی برای همه الگو بودند و هر جا نیاز به کمک بود همیشه پای کار بودند.

شکوه مهربانی به سیلزدگان آق‌قلا

عمار رضایی یکی دیگر از دوستان شهید هم با یادآوری سیل نوروزی آق قلا در سال ۱۳۹۸ گفت: آقا مقداد همراه یک گروه جهادی با مینی‌بوس از فاضل آباد راهی آق‌قلا شد و در مدت زمانی که به عنوان جهادگر در کنار یکدیگر فعالیت داشتیم کمک به مردم را با جان و دل انجام می داد و بدون استراحت در حال خدمت بود.

اگر تو نبودی وطن بهار نداشت

تشییع پیکر شهید مقداد مهقانی در حرم حضرت زینب (س) در سوریه

وی اظهار داشت: می‌دانم که مخفیانه در راستای انفاق به مردم تلاش می کرد و مایل نبودند کسی از این کار آگاه شود.

شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است.

این شهید ۳۲ ساله که برای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه حضور داشت شامگاه جمعه ۱۱ فروردین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر مستشاری ایران در سوریه مجروح شد و به دلیل شدت جراحات به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید صبح دیروز در جوار مرقد مطهر حضرت رقیه (س) و پس از آن حضرت زینب (س) تشییع و غروب روز گذشته وارد تهران شد.

 

آئین وداع با پیکر شهیدان مهقانی و حیدری دیشب در معراج مسجد ارک تهران برگزار شد و آئین تشییع شهدا و بدرقه امروز از میدان آئینی امام حسین (ع) تهران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم تشییع پیکر شهید مهقانی‌جعفرآبادی ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۱۶ فروردین از مسجدالمهدی (عج) فاضل‌آباد به سمت گلزار شهدای گمنام این شهر و مراسم گرامیداشت این شهید هم عصر چهارشنبه در مسجد جامع شهر فاضل‌آباد برگزار می‌شود.

از شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی یک‌ فرزند پسر ۲ ساله به یادگار مانده است.

مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و همچنین هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه گلستان در خاک استان حضور دارند و ۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi