شناسه خبر : 105928
شنبه 04 آذر 1402 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«هلوهای تپه بالایی» روایتی ساده از شهید احمد جوکار

فاش نیوز - «هلوهای تپه بالایی» که از شش اپیزود تشکیل شده، با نگاهی به گذشته و ایام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس، نسل جدید به ویژه دانش آموزان را مخاطب اصلی و جامعه هدف خود قرار داده است.

کد خبر: ۶۳۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳ - 25November 2023
 

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «هلوهای تپه بالایی» نوشته حمید هنرجو که به شخصیت شهید احمد جوکار می‌پردازد و توسط انتشارات صریر روانه بازار نشد شده بود، به چاپ دوم رسید. این کتاب داستانی نیمه بلندی که از جهت تکنیک نگارش و قالب ادبی به رمان هم تشابه دارد، در حال و هوایی دانش‌آموزی و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی توسط جوانان و نوجوانان تألیف شده است.

این کتاب که از شش اپیزود تشکیل شده، با نگاهی به گذشته و ایام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس، نسل جدید به ویژه دانش آموزان را مخاطب اصلی و جامعه هدف خود قرار داده است.

«هلوهای تپه بالایی» روایتی ساده از شهید احمد جوکار

شخصیت اصلی این داستان، جوانی ۱۵ ساله به نام «احمد جوکار» از شهرستان ملایر است که در کتاب پیوند تاریخی زندگی احمد جوکار با حوادثی چون وضعیت سیاسی اجتماعی منطقه ملایر هم در قبل از انقلاب و هم دوران جنگ تحمیلی با روایت داستانی پرداخته شده است.

برشی از داستان نیمه بلند نوجوانان «هلوهای تپه بالایی»

«اینجا پاتوق بازنشسته‌‌ها و مسافرانی است که احیاناً دم دمای صبح، راهشان به شهر ما می‌افتد، با چایی و بساط صبحانه، هم شکمشان را سیر می‌کنند، هم وقت می‌گذرانند تا اداره‌ها باز شود و بروند به کارشان برسند، اما چند ماهی می‌شود که پای افراد غریبه‌ای هم به قهوه‌خانه باز شده، چایی ساده یا چایی نبات، اُملت یا نیمرو، نان سنگک باشد یا نان لواش، اصلاً هیچی هم اگر آماده نباشد به‌ جز چایی! برایشان فرقی نمی‌کند...! از دود سیگار میزهای کناری هم شاکی نمی‌شوند اما خودشان اهل سیگار و قلیان نیستند...! »

«هلوهای تپه بالایی» روایتی ساده از شهید احمد جوکار

تبرک لحظاتمان با شهید احمد جوکار؛

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا! از تو مى خواهم که مرگم را شهادت در راه خودت زیر پرچم اسلام با اولیاء خودت قرار دهى. خدایا! تو را شکر مى‌کنم که این بهترین راه را براى رسیدن به خودت به این بنده حقیر و گنهکارت ارزانى داری. خدایا معنویت در راهت انسان را دائما در ذکر نگه می‌دارد و وجودش را نداى لااله الاالله سیراب می‌سازد تا آنجا که این روح قوى شده و تن را به زیر رگبار گلوله‌ها و تانک‌ها می‌سپارد و خون می‌بخشد تا مایه رشد و حرکت و تکامل جامعه شود.

من اکنون با آگاهى و شناخت و یقین به سوى جهاد و شهادت می‌روم و با حرکت پشت سر امام امت، خمینى بت‌شکن و با یافتن اخلاص واقعى رضاى تو را به دست می‌آورم.

پیامم به برادران و خواهرانم این است که با انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات تقواى خویش را حفظ و پاسدار انقلاب و اسلام باشید و شما ای برادران طلبه خود را مجهز به سلاح ایمان و علم سازید و لحظه‌اى غافل نباشید که حساس‌ترین مسئولیت‌ها اکنون بر دوش شماست شما رهبران فکرى و معنوى این امید.

«هلوهای تپه بالایی» روایتی ساده از شهید احمد جوکار

مردم بیانات امام امت را با گوش دل بشنوید و با تمام وجود در انجام فرامینش کوشا باشید. شما برادران مسئول قدر یکدیگر را بدانید و خود را مسئول در پیشگاه خداوند متعال بدانید و از سستى و تهمت و غیبت و حب دنیا و ... بر حذر باشید و مراقبه و محاسبه نفس را فراموش نکنید.

خدایا به پدر و مادر و خانواده من صبر و مقاومت و تلاش همراه آگاهى عطا کن و به همه دوستان و آشنایان توفیق عطا کن تا رضایت تو را معیار حرکت و انتخاب و عمل خویش قرار دهند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi