شناسه خبر : 30885
یکشنبه 28 دي 1393 , 11:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت وگو ازمیوه های تربیت ولایت فقیه

معاون دبیرکل حزب الله لبنان:گفت وگو ازمیوه های تربیت ولایت فقیه است

بیروت – ایرنا – شیخ« نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه « ایمان حزب الله به ولایت فقیه، ایمان به رهبری است که بدون ایشان نمی توان در طریق اسلام حرکت کرد»، گفت که « گفت وگو از میوه های تربیت ولایت فقیه است».

 

به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم روز شنبه در یکی از سلسله نشست های فرهنگی با عنوان « ولی احیا کننده » در مجمع المجتبی درمنطقه حی الامیرکان ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد که « ایمان ما به ولایت فقیه بخشی از ایمان ما به اسلام است».

وی افزود: ما در جایگاهی نیستیم که موضعی سیاسی در خصوص رابطه با ایران ، ولایت فقیه و یا اهداف دیگری در جهان اتخاذ کنیم بلکه در جایگاهی قرارداریم که می خواهیم از طریق آن ایمان و التزام خود به احکام شرعی را ابراز کنیم واین هدف محقق نمی شود مگر اینکه صادقانه از راه و روش ولی فقیه احیاکننده تبعیت کنیم.

شیخ نعیم قاسم در این مراسم که کمیته های زنان حزب الله برگزار کرد، اظهارداشت : روش عملی حزب الله حرکت بر مبنای اندیشه های رهبری و ولی فقیه است.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: امروز در مقابل ما یک تصویر واضح قرار دارد و آن اینکه حزب الله ارائه کننده الگویی معاصر از اسلام است و ولی فقیه الگوی پیاده سازی اسلام ناب را در صحنه زندگی در زمان ما ترسیم می نمایند.

نویسنده کتاب ولی احیاکننده خاطرنشان کرد: ما برمبنای این رویکرد به اسلام ایمان داریم و هرکسی که برای شناخت وقت کمی دارد و یا اطلاعی از کتاب ها و فرهنگ ندارد، باید الگوی تطبیق عملی ایمان به ولایت فقیه یعنی حزب الله را سرمشق خود قراردهد.

وی گفت: ما از رهبری و ولی فقیه درس مقاومت در مقابل اشغالگران را آموخته ایم و این مقاومت در مقابل اسراییل نتیجه این رویکرد دینی سیاسی است.

معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت:امروز از پیروزی ها مقاومت که ثابت کرده است همه شایستگی ها و توانمندی های خود را برای تغییر معادلات به نفع استقلال ملت های منطقه و تحقق مطالبات امت اسلامی بکار گرفته، بهره می بریم.

شیخ نعیم قاسم افزود:از نتایج تربیت ولایت فقیه ، گشاده رویی و گذشت است که حزب الله با تکیه بر آنها در روابطش با طرف های دیگر و حتی کسانی که با آنها در اندیشه اختلاف دارد ولی در سیاست و مواضع نزدیک است، متمایز می شود.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: از دیگر نتایج مهم تربیت ولایت فقیه در لبنان، همپیمانی راهبردی حزب الله با جنبش امل و حزب جریان آزاد ملی و اقدام مشترک با نیروهای حزبی ، ملی ، قومی و مردمی در همه سطوح لبنان است.

وی خاطرنشان کرد: برمبنای تربیت ولی فقیه، حزب الله همواره آماده گفت وگو با همه طرف ها در لبنان است و از نتایج همین تربیت است که امروز گفت وگوی بین حزب الله و حزب جریان المستقبل شروع شده و ادامه دارد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: باور داریم ، اصل این است که باید تفاهم و همکاری کرده و با هم از لبنان حمایت کنیم، درباره نقاط مشترک بحث کنیم و بررسی نقاط اختلافی را که راه حلی ندارند به تعویق اندازیم.

معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت:معتقدیم باید هرگامی را که می تواند ما را در یک جایگاه واحد قرار دهد، بررسی کنیم تا به اهداف و راه حل های میانه که به همه کمک می کند، دست یابیم.

نویسنده کتاب ولی احیاکننده گفت: از نتایج ایمان به ولایت فقیه ، ارائه تصویری روشن است که مجاهدان با اخلاق و فداکار ارائه کرده اند و امروز می توانیم یک دختر و یا پسر جوان مومن حزب الله ومتصف به اخلاق حسنه، پاکدامنی و عزتمندی در کنار اندیشه زلال و ایمان به جهاد را متمایز سازیم.

وی افزود: همه آنچه که از این روش اسلامی آموخته ایم و ولی فقیه ما را به سوی آن ارشاد و هدایت کرده ، این است که اسلام دین رحمت ، حکمت ، تعادل و بشارت است وهرگز با انحراف هایی که برخی به اسم دین اسلام مرتکب می شوند، رابطه ای ندارد و با آنها موافق نیست.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: درجهان یک نمونه دیگر وجود دارد که ادعا می شود اسلام است و آن اسلام تکفیری ها است که هیچ کس از جنایات آنها در امان نیست و هیچ رحم، حکمت، اخلاق ، مروت و انسانیت در قلوب آنها وجود ندارد.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: تکفیری ها رابطه ای با اسلام ندارند و رسالت اسلام را درک نکرده اند و اندیشه سیاه تکفیرهنگامی که در مقابل روشنی و برق طرح اسلام ناب که از تجلیات آن حزب الله و رویکرد مقاومت است، قرار می گیرد، رسوا و حقیقت باطل آن فاش می شود.

وی تاکید کرد: وجود تکفیری ها خود بهترین دلیل برای انتخاب گزینه مقاومت به عنوان گزینه ای صحیح است و ما امروز تاکید می کنیم که گام هایی ثابت و محکم برای تثبیت طرح اسلام اصیل و ناب برداشته ایم.

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت:ما بر مبنای اندیشه و جهاد آموخته از ولایت فقیه برای تامین منافع امت اسلامی، ملت های منطقه و استقلال خودمان تلاش و مقاومت می کنیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi