شناسه خبر : 37599
چهارشنبه 25 شهريور 1394 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش فاش نیوز از پنجمین جلسه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

پنجمین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از سلسله نشست های راهبردی فرهنگ ایثار روز سه شنبه در محل این معاونت برگزار شد.

فاش نیوز - پنجمین جلسه هم اندیشی  شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت الاسلام سید مهدی فقیهی، معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، صبح دیروز در محل این معاونت برگزار شد.


به گزارش فاش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی فقیهی ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بعنوان بهترین الگوی بشریت، با اشاره به حمایت هییت دولت از جامعه ایثارگران عنوان کرد: با توجه به کسری بودجه و مشکلات پیش آمده، رییس جمهور دستور حل مشکل درمان ایثارگران را صادر کردند که با همراهی اعضای هییت دولت این مهم محقق شد و به بیمه ها ابلاغ گردید.


همچنین سیاست های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران  به منظور ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری و ایثار و جهاد در کشور و تکریم پاسداری از حق ایثارگران اعم از شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده های آنان و سهمی که در عزت، امنیت و اقتدار ملی و نظام اسلامی دارند، سیاست های کلی نظام در این امور به شرح ذیل تعیین می گردد::


1-اعتلای، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و تفکر بسیجی در جامعه و نهادینه ساختن آن در اندیشه، باور، منش و رفتار مردم و مسئولان و مقابله با عوامل بازدارنده و تضعیف کننده آن.
2-تعظیم و تکریم ایثارگران و پاسداری از منزلت و حق عظیم آنان بر مردم و کشور و تبیین نقش برجسته آنان در انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و دفاع مقدس و امنیت ملی.
3- بسترسازی، ایجاد و توسعه ظرفیت های لازم در رسانه ها بویژه صداوسیما، نظام آموزشی کشور و دستگاه های فرهنگی هنری به منظور تحقق بندهای یک و دو و ترویج اهداف، آرمان ها، وصایا و آثار ایثارگران و ارائه الگوهای جهاد و حماسه و فداکاری و معرفی قهرمانان عرصه جهاد و شهادت به جامعه.
4-حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی و هنری در جهت اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه.
5-تحقیق، شناسایی و ترویج مستمر عوامل تقویت کننده فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و مشارکت دستگاه ها و ارکان نظام و لایه های مختلف اجتماعی دراجرای سیاست های مربوط به ایثارگران.
6- توانمندسازی فردی و جمعی و اهتمام به پرورش استعدادها و ارتقای سطح علمی، فنی و فرهنگی ایثارگران و فرزندان آنها به منظور نقش آفرینی فعال و موثر در عرصه های مختلف و اولویت دادن به استفاده از ایثارگران در بخش های مدیریتی در شرایط مساوی.
7-اولویت دادن به ایثارگران در سیاستگذاری ها، برنامه ها، قوانین و آئین نامه های کشور و نیز در تخصیص و توزیع امکانات و حمایت های دولتی و فعالیت ها در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور به تناسب ایثار و جهاد در راه آرمان های اسلام و اهداف  انقلاب اسلامی.
8- شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات موثر به ایثارگران و خانواده های آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، بیمه ای، معیشتی، اشتغال، مسکن، حقوقی، اداری، رفاهی و استخدامی با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و روحیه خود اتکایی و شوون ایثارگری.
9- مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی و ورزشی و وسائط نقلیه عمومی با وضعیت جسمی جانبازان و ناتوانان جسمی و حرکتی، منطبق بر معیارهای مطلوب.
10- توسعه مراکز علمی و پژوهشی و ارتقای ظرفیت-ها، توانمندی ها و فناوریها و اهتمام به تامین تجهیزات و آموزش ها و مراقبت های لازم برای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های فردی و جمعی، ناشی از جنگ و تهدیدات.
11- حمایت قضایی از ایثارگران و خانواده آنها و صیانت و حفاظت از حریم ایثارگری، با ایجاد سازوکارهای مناسب توسط قوه قضائیه.
12- حفظ و ترویج آثار، ارزش ها، حماسه ها و تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ایجاد، توسعه و نگهداری موزه ها، یادمان ها، نمادها و نشان های جهاد، مقاومت و ایثار و پاسداشت قداست و منزلت تربت پاک شهیدان و ساماندهی و نگهداری مناسب آنها به صورت مراکز فرهنگی.
سید علی خامنه ای
29/11/1389

حجت الاسلام فقیهی افزود: به اعتقاد ما در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار غفلتی تاریخی صورت گرفته همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نقش آفرینی فعال و تأثیرگذار در نقش‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی ایثار باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و در این راستا تأکید ویژه ای بر ترویج فرهنگ ایثار از رسانه ملی و صدا و سیما دارند.

وی بیان داشت: تولیدات رسانه‌ای و هنری باید به عزتمندی ایثارگران منجر شود و به نوعی صدا و سیما وظیفه پاسداشت ایثارگری‌های رزمندگان را بر عهده دارد که انتظار می‌‌رود در این خصوص با جدیت و اهتمام بیشتری به موضوع نگریسته شود.

وی همچنین خبر داد: قرار است در تاریخ 29 شهریور جمعی از جانبازان شرایط خاص دوران دفاع مقدس در دیداری با مقام معظم رهبری مورد تفقد قرار بگیرند و در 30 شهریور هم دیداری با رییس جمهور داشته باشند.

در حاشیه:
 میهمان این جلسه خانم دکتر کریمی مشاور امور ایثارگران درنهاد ریاست جمهوری بودند که حضور نداشتند.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
دوروغ می گویید فقط استفاده ابزاری ازایثارگران می کنیدچون وقتی که یک جانبازهفتاددرصدی که بدلیل ضعیف بودن حقوقش ۱۴۰۰۰۰۰تومان نمی تواندپایین ترین خدمت ورفاه رابرای خانواده اش فراهم کندباچه روحیه ای به فکرفرهنگ ایثاروشهادت باشد
سلام ، الفاظ و کلمات بسیار زیبا و دلنشین است که میتواند امید و روشنی را همراه با عزتمندی و افتخار از فرهنگ ایثار و شهادت به انسانهای عاشق کرامت نمایند.
اما آنچه همیشه در نظر است عمل به الفاظ و کلمات زیباست لذا تنظیم چند جمله دلفریب و امیدوار کننده تا عمل به آنها تفاوت از زمین تا آسمان است.
معنی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بنری چند متری آنهم زیر کلمات ریاست جمهوری و لبیک گفتن مسئولانش بوسیله عدم حضور در جلسه بخوبی پیداست و بهترین اطلاع رسانی در زمینه آمارهای واقعی عملکرد بنیاد و شعارهای تو خالی مسئولان دولتی میباشند که همیشه از بار مالی و فقدان اعتبار لازم شانه خالی میکنند اما حاضر نشدند بعنوان میزبان دقایقی در حضور مهمانان خودشان ، جمع اصحاب رسانه مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت باشند.
دوستان عزیز و دلسوزان انقلاب ملاحظه فرمایند که فرهنگ ایثار و شهادت همچون حاملان فرهنگ بین مسئولان بنیاد و دولت اینطور غریب و مظلوم هستند. البته باید فرهنگ ایثار و شهادت از دنیا پرستان و تجملگرایان و ریا کاران دور و غیر قابل دسترس باشد.
اقاى ناطق اين اقاى حجت الاسلام مهدى فقيهى فقط گفته كه اين موارد تاييد شده. تگفته كه اجرا ميشود؟ اجرا كه مال ايندگان هست. طبق گفته نامبرده بخاطر كمبود بودجه فقط اقاى رئيس جمهور لطف فرمودند مشكل بيمه ايثرگران را حل كنند. و همچنين فرمودند كه در ٢٩ شهريور تعدادى از جانبازان خاص با مقام رهبرى ديدار داشته باشند. و در٣٠ شهريور هم با رئيس جمهور ديدار داشته باشند. اينهم تقصير من و شماست اقاى ناطق كه خاص نيستيم. اين بنده خداها چه تقصيرى دارند؟ فقط خدا بداد فرهنگ ايثار و شهادت برسه با اين برنامه ريزى اين اقايان ؟ بجاى اين همه قانون و لايحه براى ترويج فرهنگ ايثار و جهاد و شهادت مهمترين كار اين است كه تمامى جانبازان چه ١ درصد تا ٧٠ درصد را در رفاه گذاشته و مشكلات معيشتى اين قشر مظلوم را حل كنند. كه بااين كار ٩٠ درصد مشكلات جانبازان و فرهگ ايثار و شهادت و ترويج ان خيلى راحت حل ميشود. اگر واقعاً بدنبال اين فرهنگ هستند؟؟؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi