شناسه خبر : 76796
شنبه 25 مرداد 1399 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس

شرایط برای واگذاری خودروی جدید به جانبازان فراهم است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم اقدام دولت و تحرک بنیاد شهید برای واگذاری خودرو به جانبازان را خواستار شد...

فاش‌نیوز -  سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم اقدام دولت و تحرک بنیاد شهید برای واگذاری خودرو به جانبازان را خواستار شد.

  حجت الله فیروزی نماینده ایثارگر مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، با اشاره به لزوم اجرایی شدن قانون واگذاری خودروی مناسب به جانبازان، آمادگی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم برای همکاری با دولت و تعامل با خودرو سازان را اعلام و اظهار داشت: متاسفانه بخش‌های زیادی از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تاکنون اجرا نشده است و علیرغم اینکه در جامعه مردم خیال می‌کنند ایثارگران منافع خاصی در کشور برداشت می کنند و یا اینکه به تبع قوانینی که وجود دارد، منافع خاصی به سمت ایثارگران و جانبازان سرازیر می‌شود، اما در عمل این‌گونه نیست؛ به‌طور مثال، همین قانونی که در خصوص واگذاری خودرور به جانبازان 50 درصد به بالا وجود دارد مدت‌هاست که مسکوت مانده است؛ اگر چه در یک مقطع از زمان، بخشی از آن اجرایی و گفته شد خودرو را از خارج وارد کنند که آن هم عملا با مشکل مواجه شد.

جانباز و آزاده‌ی دفاع مقدس ادامه داد: خودروسازها در مقطعی از زمان کمک کردند و تعدادی از خودروها به ایثارگران واجد شرایط واگذار شد؛ اما این خودروها برای بعضی از این عزیزان جانباز که شرایط خاصی داشتند عملا قابل استفاده نبود که خود این موضوع یک معضل جدید بود.

از طرف دیگر بر مبنای قانون که در حقیقت هر 10 سال یک بار باید خودروی جانبازان تعویض، وخودروی جدید به آنان واگذار می‌شد، که نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، حتی بخش قابل توجهی از جمعیت جانبازان هم از این قانون نتوانستند استفاده کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با اشاره به ثبات نسبی در بازار خودرو و افزایش تولید، خاطرنشان کرد: الان ضرورت دارد که در دوره‌ی یازدهم مجلس شورای اسلامی که الحمدالله شرایط کشور در حوزه‌ی تولید خودرو بهتر از گذشته و تعداد خودروهای تولید شده زیادتر شده است و به‌نظر می‌آید شرایط خوبی است تا همه و به‌خصوص خودروسازها کمک کنند. امیدوارم دولت محترم اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

وی گفت: به‌نظر من بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به موضوع واگذاری خودرو به جانبازان توجه جدی کند؛ چرا که بالاخره بسیاری از این جانبازان و ایثارگران در سنین بالایی هستند ؛ آنها باید الان از این خدمات استفاده کنند و شاید سال آینده برای استفاده این عزیزان از خدمات دیر باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به شکل‌گیری فراکسیون ایثارگران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تاکید بر این است که این اتفاق بیفتد؛ به‌خصوص اینکه فراکسیون ایثارگران تشکیل شده است و به‌نظرم این فراکسیون می‌تواند نقش اساسی در پیگیری موضوع واگذاری خودرو به جانبازان داشته باشد.

فیروزی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه کمیسیون صنایع بر خودروسازها اشراف کامل دارد و ارتباطش با آنها نزدیک‌تر است، آیا موضوع خودروی جانبازان را در دستور کار کمیسیون قرار خواهید داد، تصریح کرد: بله ما حتما در جلساتی که با خودروسازها داریم این موضوع را مطرح می‌کنیم؛ اما چون متولی و مجری اصلی این قانون، دولت دوازدهم است باید دولت و مخصوصا بنیاد شهید و امور ایثارگران که در حقیقت متولی خاص این موضوع است پیگیری کنند.

وی افزود: الحمدالله الان خودروهایی هم که درداخل کشور ساخته می‌شود، چون بسیاری از آنها اتوماتیک است، جانبازان می‌توانند از آنها استفاده بهتری کنند و شرایط به مراتب بهتر از گذشته شده است.

پایان

اینستاگرام
خووروبرای همه جانبازان...
به مردم بگوییدهیچ چیزی نصیب جانبازان نمیشود...
همه رو آقازاده هابردند!
بنام جانباز،،،به کام دیگران!
شرایط واگذاری خودرو به ایثارگران با توجه به اینکه بار مالی زیادی بر دوش بنیاد میگذارد تقریبا شدنی نیست بهتر است طوری برنامه ریزی شود که جامعه هدف بتواند وام خرید خودرو از بانک دریافت کرده و سهمیه ای هم به صورت سالانه از طرف وزارت صنعت مشخص گردد که آنها بتوانند خارج از نوبت اتومبیل دریافت کنند
حداقل به جانبازان 25درصد هم تعلق بگیره
لازم نیست برای نهادی بار مالی ایجاد شود تنها هزینه های جانبی که به خریدار تحمیل می‌شود برای جانبازان حذف شود کافی خواهد بود. بعبارتی خودرو به قیمت تمام شده تامین یا مجوز واردات با تعرفه گمرکی معقول داده شود.
شما چرا دایه شیرین ترازمادر هستیدویا نکنه خودروی چند میلیاردی زیر پای شما گذاشتندیاخونه های چندده میلیاردی به شما هدیه دادند که اینقدر سینه سپر میکنید برای ضایع کردن حق جانبازان تلاش میکنیدبرادر عزیز شما لازم نیست به مسعولین راه چاه یادبدهیدونیازبه وکیل مدافع نیست حالا مجلس یازدهم لطفی رامیخواهنددر حق این دست پادادگان انجام بدهندکه این حق مسلم آنهابودکه قانون بودهرده سال یک خودروبه جانبازان ۵۰٪به بالابدهند که بامخالفت و حذف نمودن مجلس نهم ودهم مواجه شد خداراشکر این مجلس محترم اکثرنمایندگانشان از همین قشر هشت سال دفاع مقدس تشریف دارنددلشان برای این عزیزان دست پاداده میسوزد میخواهند حق حقوق پایمال شده این قشررا زنده کنندچطور ماده ۳۸رابه اجراع گذاشتند درصورتی بنده یک فرهنگی باز نشسته هستم ماده ۳۸ شامل حال ما نبوده اما همینکه میشنویم این عزیزان به حق واقعی خودرسیدند انگار شامل حال بنده هم گردیده خدارا هزار بارشکر کسانی هستند دلسوز انقلاب وفرزندان انقلابندخداوندبه اجرعظیم عطاکند والا این دولت هرگز زیربار اجرای چنین قانونی نمیرفت چطور که این چندسال را نرفته بودند،حالا شماهرکه هستیددرلباسی هستیدامیدواریم دست ازاین ماس مالی ها برداریدما دیگه چیزی برای ازدست دادن نداریم که ترس واهمه داشته باشیم مادرسال ۵۷ قسم یادکردیم که والا ولایت زنده ایم تازنده ایم رزمنده این رزمنده ایم پاینده ایم سربازان ولایت همیشه جاو یدند خدارا قسم میدهم به بزرگی خودش سایه مقام عظمای ولایت رابرسر مامستدام بداردآمین یارب العلمین
سلام آقا سید محمدرضا حال که بنیاد شهید و امور ایثارگران خصوصآ شخص جناب اوحدی ومجلس نشینان پیگیر هستند لطفاً وخواهشا جنابعالی نسخه نپچید احتمالا وضعیت مالی جنابعالی خیلی خوب باشد از این بابت خوشحالیم که یکی از همرزمان سال های دفاع مقدس از نظر مالی مشگلی نداره ولی بسیاری از جمله حقیر توان مالیش رانداشته که بتوانیم خودرو وارد کنیم لذا مجددأ خواهش میکنیم نسخه پیچیده شده رو برای خودتان نگهدارید باتشکر همرزم قدیمی
آخرین خبر برای تسهیلات واگذاری خودرو به جانبازان در سال 99
جانبازان عزیز از سراسر کشور با شماره 9099071611 بدون نیاز به کد با تلفن ثابت تماس گرفته و از جدیدترین تصمیمات مطلع شوند.
بنده امروز پنج شنبه تماس گرفتم و نتیجه گرفتم. امیدوارم مورد رضایت دوستان قرار بگیرد.
باسلام ادب نمیدانم مدت هاست برای این سایت مشکلات خودم را میفرستم خونده میشه ولی دردید عموم ایثار‌گران قرارنمیگیرد؟نکنه بااین حقیرمشکل دارید یا مقداری حرفهایم برایتان سنگین است ولی به شما بگویم بنده میتوانم خیلی عالیترازاین وبا آرامش روی ورقه بیارم وتمام کاستی ها وبی اعتنایهای شما را به محضرحضرت آقا بفرستم،که نتوانید پاسخ بدهید چطور درسال ۷۴یه نامه بلندبالا نوشتم تقدیم محضر ایشان نمودم تمامی مسعولین ازبالا به پایین سرا زیر شدند به خونه من امیدوارم دست ازاین سیا بازیهابرداریدبنده خودم را همچنان کما فی سابق سرباز ولایت میدانم، وباقی خواهیم ماند،بنده چیزی درزندگی ندارم تا افسوسش را بخورم وچیزی برای ازدست دادن ندارم تنهاباقی مانده عضوناقصی که دارم فدای رهبرم میکنم اگرسوالهای بنده برای شمامسولین سنگین است باید روش تان را اصلاح کنید؟(بقول فرمایشات حضرت امام راحل که فرمودند شما جانبازان ثابت کردیدوسنددارید از اینکه متعهد به اسلام قرآن هستید شما رهبر این نهضتیدمااز غافله عقب ماندیم) معنی فرمایشات حضرت امام معنی دیگه داره میبینی که فرمایشات حضرت آقا به امریکایها پدرترامپ را درآورد،آخرترامپ تسلیم به فرمایشات حضرت آقاشدپس متوجه شدکه ما میتوانیم چون امام بزرگوارفرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود،پس حسواتان را بیشتر جمع کنید،وسلام
آقای قنبری وفا شما که نتیجه گرفتی بفرما چی بود نتیجه ش؟
چون بنده هم جانباز ۵۰ درصد هستم و از سال ۹۵ تو نوبت خودرو هستم و تاحالا هیچ خبری نشده!
سلام.اقای قنبری وفا برای اطلاع ازتسهیلات خودرویی شماره تلفنی معرفی نمودیدکه دربدوورود به ان صحبت از کارمزد کارشناسی میکند که اندک هم نیست. اگرچه نتیجه ای حاصل شود ارزش دارد اما تجربه دراین چهاردهه نشان داده هرگجا صحبت ازمادیات بمیان امد.یقینا نتیجه خوبی نمیتوان گرفت.بعضی مواقع کافی است تماس اولیه به ثبت برسدتا همچون کنتورازخط تلفن شما بطوراتومات وجه کسرشود وبرای قطع این سرویس اصطلاحاچندکفش اهنی بایدپاره کردوکلی هزینه مادی متضررشد. نوشتم تا دوستان بدانند اول برقراری تماس باشماره اعلامی.ربات دستگاه به تماس گیرنده اعلام میدارد:هزینه برقراری تماس شما بااین مجموعه دقیقه ای نزدیک به سیصدریال میباشد.؟
با سلام
هر از یه مدت ایثارگران رو یا این حرف ها سرگرم میکنن
قانون هست ولی مسکوت مانده خنده داره....
در گواهینامه جانباز عنوان شده با دنده اتوماتیک مجاز به رانندگی است و اگر کسی با دنده عادی تصادف کند مقصر هم که نباشی به علت متناسب نبودن گواهینامه با خودرو باید دیه و خسارات پرداخت کنی واقعا چه کسی جوابگوی این مشکلات است؟!
سلام برخی افراد در هر جایی یک ریال درآمد وجود داشته باشد چترشان باز است و با عوامل خودشان تا آنجا که بتوانند هر گونه درآمدی را به نفع خودشان رقم میزنند البته این موضوع اصلاح طلب و اصولگرا فرقی ندارد بلکه افرادی را شامل میشود که از نزدیکان بزرگان نظام هستند
متاسفانه تا زمانی که اینگونه افراد در اقتصاد کشور حضور دارند بعید است خدمتی به ملت برسد تا اینکه جانبازی بی دست و پا بتواند حقوق اجتماعی خود را دریافت کند.
زیاده عرضی نیست سعی میکنیم کمتر حرفی بزنیم تا بعضی افراد رنجیده خاطر نشوند یا حرف جانباز را در ردیف ضد انقلاب و منحرف قلمداد کنند
خدمت برادرانی که از بنده سئوال نمودند عرض کنم :
بنده با این شماره تماس گرفتم و پس از گرفتن نام و مشخصاتم اعلام کردند بنده شرایط دریافت تسهیلات واگذاری خودرو که هر ده سال به جانبازان 70 درصد تعلق می گیرد را دارا می باشم و به بنیاد شهید شهرستان مراجعه نمایم.
پس از آن با ریاست بنیاد شهید شهرمان تماس گرفتم و ایشان اظهار نمودن پس از طی مراحل قانونی و مکاتبات با جانبازان دارای شرایط، خود بنیاد تماس خواهد گرفت. این هم کل قضایا . والسلام .
سلام:
اگر کسی تسهیلات نخواهد و فقط یک خودرو شاسی بلند دنده اتوماتیک ما نند هایما S7 برای خودش به قیمت کارخانه چه کسی را باید ببیند؟
چرا+ -خاموشه؟!
فعال اش کنید.
نترسید!
dبگذار ید از منابع موثق واگذاری اعلام شود بعد مصاحبه کنید وای که دلم اب افتاد
سلام و عرض ادب و احترام عرض شود با توجه به زحمات جناب اوحدی که پیگیر خودرو هستند ولی حال که قرارست جوانی بر صندلی وزارت صمت تکیه که نه لمیده بعید نیست این وزیر جوان چوب لای چرخ نذاره چرا که نه از درد و رنج جانبازان آگاه هست نه جنگ رو دیده که دلسوز باشد احتمالا پرزیدنت روحانی این جوان رو آورده تا با آقای اوحدی طرف شودچراکه رئیس جمهور محترم پیرست توان مقابله با جناب اوحدی وجناب قالیباف رو نداره خوب دشمنی پرزیدنت مان با جانبازان ید طولای دارد چرا که اگر میخواست کاری کند از همان 7سال قبل جناب اوحدی را که جوانتربودن البته بزنم به تخته الانم جوانندولی این7سال پرزیدنت روحانی جناب شهیدی روکه از خودشون مسنترن آوردن بنیادکه کاری انجام نشود این یعنی دشمنی 7سال اگرجناب اوحدی بودند جامعه هدف خصوصا مظلوترین قشرجانبازان واقعی حال که نه بلکه در همان دور اول ریاست قوه مجریه پایان مشگلاتمان را جشن میگرفتیم ولی بهتره ساکت بشم درسته
سلام 20سال پیش خودرو پیکان گرفتم آیا دوباره میتوانم خودرو بگیرم با توجه به بخشنامه ی که هر 10سال یک بار جانباز میتونه ماشین بگیره
علی قلی شایگان درخواست وام ضروری نیاز دام توراخدا کمک بانک دی شعبه اکباتان علی شایگان خدانگدارشعبه اکباتان یامهداادرکن جانباز۲۵درصدکداثارگران ۳۰۰۰۲۲۲ ۷۴
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi