شناسه خبر : 89527
دوشنبه 22 فروردين 1401 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایش اورکت نظامی شهید «آوینی» در موزه مرکزی شهدا

برخی آثار لحظه شهادت مانند اورکت نظامی شهید سید مرتضی آوینی که در جریان انفجار ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ همراه او بود، به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در موزه شهدای تهران به نمایش گذاشته شد.
 
نمایش اورکت نظامی شهید «مرتضی آوینی» برای نخستین بار در موزه مرکزی شهدا
مایشگاه مجموعه آثار هنری به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی» و به‌منظور گرامیداشت شهید «مرتضی آوینی» روز شنبه 20 فروردین در موزه مرکزی شهدا افتتاح شد.
در این نمایشگاه آثاری مربوط به شهید آوینی به خصوص آثار لحظه شهادت ایشان به نمایش گذاشته شده است. همچنین آثار منحصربه‌فرد دیگری در ارتباط با سایر شهدا نیز در موزه شهدا قرار داده شده و در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.
از جمله آثاری که برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی شده است اورکت خونی شهید آوینی است که در جریان انفجار ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ همراه او بوده است. این اورکت آسیب دیدگی زیادی داشته که پس از مرمت از آرشیو خارج شده و به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی در معرض نمایش قرار داده شده است.
موزه شهدای تهران در خیابان آیت الله طالقانی، نبش خیابان شهید موسوی همه روزه میزبان علاقه‌مندان است. در این موزه آثار و وسایل به جا مانده از تعداد قابل توجهی از شهدای شاخص به نمایش عمومی گذاشته شده است.



 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi