شناسه خبر : 101075
یکشنبه 28 خرداد 1402 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه‌های شاخص بزرگداشت شهید چمران اعلام شد

فاش نیوز - فرمانده سپاه ناحیه ساوه به تشریح برنامه‌های شاخص بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران در این شهرستان پرداخت و گفت: سردار شهید چمران چهره بین‌المللی جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی بوده و از مفاخر جهان به شمار می‌رود.

 

برنامه‌های شاخص بزرگداشت شهید چمران در ساوه اعلام شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی فرمانده سپاه ناحیه ساوه  پنجشنبه ۲۵ خردادماه در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت مصطفی چمران (۳۱ خرداد ماه) در نشستی با خبرنگاران در سالن جلسات اداره ارشاد اظهار داشت: ما در جنگ شروع کننده نیستیم، اما در مقابل هر تجاوزی دفاع جانانه می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که دشمن بخواهد به تمامیت ارضی کشور تجاوز کند و با دفاع مشروع در برابر هر متجاوزی ایستادگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله شهدای بسیاری تقدیم نظام اسلامی شد، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است و شهدا گنج‌های ماندگاری هستند و باید برای معرفی و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس تلاش مضاعف کرد.

سرهنگ مهدی گفت: شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، مدافع حرم، امنیت و سلامت هر کدام در مقطعی از تاریخ انقلاب دین خود را به ملت و نظام ادا کردند. اما در این میان برخی از شهدا خوش درخشیدند و شهید چمران از جمله شهدای درخشان تاریخ انقلاب بود.

فرمانده سپاه ساوه افزود: شهید چمران جمع اضداد بود بدین مفهوم که مجاهدی نستوه، دانشمندی تمام عیار، عارفی شب زنده دار، سیاستمداری دانا و باهوش به شمار می‌رفت و پایه گذار جنگ‌های نامنظم در منطقه شد. او در لبنان دوشادوش حزب الله جنبشی را به راه انداخت که هنوز برکات آن در منطقه جاری و ساری است.

وی تصریح کرد: شهید چمران از افتخارات ساوه بوده و شهیدی است که آوازه او در سطوح بین المللی پیچیده است و از مفاخر ملی و بین‌المللی به شمار می‌رود و معرفی مفاخر کشور توسط رسانه‌ها یک ضرورت است.

سرهنگ مهدی بیان کرد: در شرایطی که فضای مجازی بر فکر و روح جوانان این ملت تاثیر می‌گذارد باید با تبیین ارزش‌های بجامانده از دوران سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس و معرفی شهیدان اجازه ندهیم جنگ رسانه‌ای دشمن علیه جوانان به نتیجه برسد.

فرمانده سپاه ساوه با اشاره به اجرای دو برنامه شاخص در سالروز شهادت شهید چمران گفت: برنامه نخست روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه همزمان با سالروز شهادت این شهید در سالن سلمان ساوجی با عنوان " بررسی ابعاد شخصیتی شهید چمران و نقش مقاومت در تحولات منطقه" با سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و با حضور نماینده جنبش عمل لبنان در ایران و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و اجرای برنامه توسط صابر خراسانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه دوم نیز در روستای چمران زادگاه پدری شهید چمران در روز پنجشنبه یکم تیرماه با سخنرانی سردار یزدان پناه فرمانده اسبق قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) و جانشین مرکز مطالعات و امنیت پایدار ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.

سرهنگ مهدی بیان کرد: حضور در مراسم بزرگداشت شهدایی نظیر شهید چمران که حق بزرگی بر گردن ملت ایران و حتی ملت‌های منطقه و جهان اسلام دارند گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت افرادی است که منشا خیرات و برکات زیادی بوده و هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi