شناسه خبر : 106873
یکشنبه 03 دي 1402 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گسترش حملات به اهداف اسرائیلی از اقیانوس هند و مدیترانه تا ایلات و دریای سرخ

فاش نیوز - مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد هدفی حیاتی متعلق به رژیم صهیونیستی را- که همان میدان گازی کاریش بوده- در دریای مدیترانه مورد حمله قرار داده است؛ در‌این میان شرکت امنیتی انگلیسی نیز اعلام کرد کشتی تجاری که دریای مکران در نزدیکی سواحل غربی هند مورد اصابت یک هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت، مرتبط با اسرائیل است.

در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد گود شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود که از قضا ورودی طوفانی و تأثیرگذار داشت.
مقاومت اسلامی عراق که پیشتر نیز بندر ایلات در اراضی اشغالی را هدف حمله قرار داده بود، شامگاه روز جمعه، یکم‌ دی، در بیانیه‌ای از حمله به یک هدف در دریای مدیترانه خبر داد. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، رزمندگان مقاومت عراق چند روز پیش «یک هدف حیاتی» را در دریای مدیترانه با سلاح مناسب مورد حمله قرار داده‌اند که مستقیما با هدف برخورد داشته است. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم نوار غزه و پاسخ به جنایاتی که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق چند روز پیش یک هدف حیاتی و مهم رژیم صهیونیستی را در دریای مدیترانه با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات مستقیم به دشمن وارد کردند. به گزارش مهر، مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حمله چند روز قبل این گروه به میدان گازی کاریش رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و با پهپاد بوده است. از طرف دیگر، آن‌طور که فارس گزارش کرده است، شرکت امنیت دریایی بریتانیایی امبری روز شنبه، 2 دی، اعلام کرد کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای مکران در سواحل غربی هند، با اسرائیل مرتبط است. پیش‌تر، مرکز تجارت دریایی بریتانیا از هدف قرار گرفتن یک کشتی در ۲۰۰ مایل دریاییِ منطقه وراوال هند و وقوع انفجار و حریق در آن خبر داد و افزود حریق اطفاء شده و کسی آسیب ندیده است. به گزارش رویترز به نقل از شرکت امبری، این‌تانکر حامل مواد شیمیایی با پرچم لیبریا دچار آسیب شده و مقداری آب وارد آن شده است. این شرکت در بیانیه‌ای که روی وبسایت خود منتشر کرد افزود کشتی مذکور آخرین تماسش با عربستان و در آن زمان مقصدش هند بوده است. به گزارش رویترز، نیروی دریایی هند در حال رسیدگی به این حادثه است و به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداده است. همچنین خبرگزاری فرانسه نوشته است که دو آژانس دریایی می‌گویند که حمله پهپادی به یک کشتی تجاری در اقیانوس هند آسیب رسانده است اما هیچ تلفاتی در پی نداشته است.
گفتنی است، این حادثه بعد از حملات موشکی و پهپادی اخیر نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ رخ داده است. صنعا توانست در اولین عملیات خود کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را تحت کنترل درآورد. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرده بود که عملیات‌های ارتش این کشور تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین ادامه خواهد یافت. و تمام این تحولات چند روزه مقاومت در حالی است که چند روز پیش خبر آمد که 10 کشور به رهبری آمریکا توافق کرده‌اند که به طور مشترک گشت‌زنی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام دهند تا از کشتی‌های تجاری در برابر حملات انصارالله محافظت کنند. البته باید توجه داشت که ائتلاف بین‌المللی علیه یمن و انصارالله سال‌هاست که شکل گرفته است، وقتی در سال 1394 خورشیدی یا 2015 میلادی جنگ یمن آغاز شد.
حزب‌الله موشک‌های با قابلیت تخریب بالا را وارد خدمت‌ کرده
خبر دیگر از مقامت لبنان است. منابع رسانه‌ای فاش کردند که مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله، «سامانه موشکی هدایت‌شونده با قابلیت‌های تخریبی بالا را وارد خدمت کرده ‌است» که قابلیت عملیات روی اهداف زمینی، هوائی و دریایی ثابت و متحرک را دارد. المیادین در گزارشی آورده ‌است، این سامانه قابلیت اصابت دقیق و انهدام اهداف را دارد و برد مؤثر آن بین هشت تا ۱۰ کیلومتر است. پایگاه اطلاع‌رسانی المیادین درخصوص افشای صحنه‌های عملیات مقاومت اسلامی لبنان در «بیت هیلل» طی دو روز پیش تاکید کرد که این پیامی به اشغالگران صهیونیست درخصوص «توانایی مقاومت در جمع‌آوری اطلاعات و هدف‌گیری» بوده ‌است.
این اطلاعات همچنین فاش کرد که حزب‌الله «ده‌ها هدف مشابه کارگاه بیت هیلل» از جمله سامانه «گنبد آهنین» در برد هشت تا ۱۰ کیلومتری دارد. کارگاه «بیت هیلل» یک کارگاه تعمیر و نگهداری وابسته به یگان تسلیحات منطقه شمال در ارتش اشغالگر است و در زمینه تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات و تجهیزات مکانیکی و مهندسی فعالیت می‌کند و مورد هدف موشک سامانه‌ای قرار گرفت که اخیرا به خدمت گرفته‌ شده ‌است. این صحنه‌ها همچنین نشان می‌دهند که خودروهای حمل‌ونقل اسرائیلی «زلدا» که نفربر مملو از سربازان بود، مستقیماً هدف قرار گرفت که منجر به انفجار و انهدام این دستگاه‌ شد. این ویدئو همچنین فرار سربازان اسرائیلی را در نزدیکی محل حمله نشان می‌دهد.
هلاکت یک نظامی صهیونیست
ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یکی از سربازان خود در مرزهای با لبنان و زخمی شدن یک تن دیگر درپی حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شهرک «شتولا» خبر داد. به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درپی حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شهرک «شتولا» یکی از سربازان ارتش این رژیم در مرزهای با لبنان کشته و یک تن دیگر زخمی شده ‌است. ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اطراف شهرک «عیتا الشعب» را هدف حمله قرار داد. روز شنبه، تیم تلویزیونی المنار لبنان از حمله رژیم صهیونیستی که منطقه خردلی در جنوب این کشور را هدف قرار داد، جان سالم به در برد. اطلاعات المیادین حاکی از آن است که در چند روز گذشته شاهد تشدید فعالیت‌های هوائی مشترک آمریکا و اشغالگران در سواحل لبنان تا سواحل سوریه بوده ‌است. به گفته «عباس فنیش»، تحلیلگر امور لبنان، در گفت‌وگو با المیادین، این فعالیت‌ها با هدف «جمع‌آوری اطلاعات و ارائه آن به افسران صهیونیست» انجام می‌شوند.
نقطه‌زنی حزب‌الله و آمارهای دروغ اسرائیل
جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه روز جمعه، تصاویری از لحظه حمله موشکی به پایگاه اسرائیلی «دوفیف» در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد. مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد این حمله در حمایت مردم پایدار غزه، پشتیبانی از نیروهای مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات تجاوزکارانه اخیر اسرائیل به روستاهای لبنان انجام شده که به دنبال آن یک شهروند لبنانی به شهادت رسید و یک نفر دیگر مجروح شد. این تصاویر در حالی منتشر شده است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود یک نظامی خود را در حمله موشکی حزب‌الله از دست داده و یکی دیگر از نیروهایش در این حمله مجروح شده است. بیمارستان «رمبام» در حیفا نیز شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک نظامی اسرائیلی که در حملات راکتی در مرزهای شمالی به‌شدت مجروح شده، به این بیمارستان منتقل شده و هم‌اکنون تحت جراحی قرار دارد. مقاومت اسلامی لبنان همواره تاکید دارد که آمار اعلام‌شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات دقیق نیست و آمار واقعی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند. روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز اخیرا با انجام تحقیقاتی در این خصوص فاش کرد آماری که ارتش اسرائیل از مجروحان نظامی اعلام می‌کند با آمار اعلام‌شده از سوی بیمارستان‌ها همخوانی ندارد و تعداد تلفات بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi