شناسه خبر : 31506
دوشنبه 13 بهمن 1393 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کردستان ۱۰۰۰ پیشمرگ مسلمان کرد را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلیمانی ظهر امروز در اولین یادواره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کرد که در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر گفت: پیشمرگان مسلمان کرد بسیار غریبانه و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه کردستان ۱۰۰۰ پیشمرگ مسلمان کرد را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان کرد: پیشمرگان مسلمان کرد قبل از شهادت دو، سه بار به مقام جانبازی نائل شده بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کردستان اظهارداشت: شهید محمد امین رحمانی یکی از پیشمرگان مسلمان کرد بود که در ماه مبارک رمضان ناجوانمردانه توسط بدخواهان و دشمنان نظام ترور شد و به شهادت رسید.

سلیمانی ادامه داد: شهید ملا محمود بیانی که قبل از انقلاب هم سابقه مبارزه برعلیه رژیم شاهنشاهی را داشت و سال ها سختی زندان را تحمل کرده بود بعد از انقلاب او را در شب عاشورا به شهادت رساندند.

وی بیان داشت: تمامی مردم و مسئولان باید در راستای ادای دین به شهدا که یکی از راه های آن برگزاری یادواره هاست، باید بسیج شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این یادواره گفت: اگر خانواده های شهدای انقلاب اسلامی در زمان جنگ از آرامش و امنیت برخوردار بودند ولی خانواده های پیشمرگ مسلمان کرد در استان های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه هیچ گونه آسایشی نداشتند.

رشید قربانی بیان داشت: پیشمرگان مسلمان کرد بهترین الگوی جوانان و نوجوانان امروز برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا به منظور تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به آرمان های دفاع مقدس برگزار می شود تا دانش آموزان در آینده پاسداران خوبی برای حفظ خون شهدا باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهارداشت: به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و ورزشی تدارک دیده شده که در مدارس به اجرا درآید و تاکنون تعدادی از آنها هم برگزار شده است.

در پایان این یادواره از تعدادی ازخانواده شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و همچنین خانواده ۹ شهید دانش آموز استان که در جبهه ها جنگ به شهادت رسیده بودند، با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi