شناسه خبر : 38051
دوشنبه 13 مهر 1394 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که مکان قبرش را پیش بینی کرد

جانباز سرافراز حسن چراغان خاطره منتشر نشده از سال های اولیه جنگ تحمیلی ای را بیان کردند که در ادامه از نظر می گذرانیم:

زمستان سرد ۱۳۵۹ روزهای سختی برای مردم ایران بود در حالی که ملت شریف ایران در تدارک برگزاری دومین سالگرد پیروزی انقلاب بودند بیش از چهار ماه بود که خاک ایران مورد تعدی دشمن بعثی قرار گرفته بود در همین حال بود که یک یک بچه های خوب انقلابی همچون لاله سرخی به خود پیچیده و به ملکوت پرواز می کردند.

تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۵۹ مراسم شب چهلم سردار رشید اسلام فرمانده اطلاعات و عملیات شهید اصغروصالی تهرانی در بهشت زهرا با حضور چمعی از مردم شهید پرور پاسداران، بسیجیان و نیروهای معروف باقی مانده از دستمال سرخ ها برگزار شد.

بعد از قرائت فاتحه نثار آن شهید عزیز به همراه برادر عباس داورزنی در قطعه ۲۴ بهشت زهرا در حال قدم زدن بودیم که ناگهان پای برادر داورزنی لیز خورد و داخل یکی از قبرهای خالی افتاد، دستش را گرفتم و بلندش کردم. ایشان بلافاصله فرمودند برادر چراغان شک نکن اینجا قبر من است. بنده این حرف را به شوخی گرفتم؛ فردای آن روز به اتفاق برادر داورزنی و تعدادی دیگری از بچه های اطلاعات و عملیات عازم منطقه گیلانغرب شدیم. بعد از استقرار در منطقه برادر عباس داورزنی هنگام بازگشت از منطقه بازی دراز و برای ماموریت جمع آوری مین بر اثر ترکش خمپاره ۱۲۰و برخورد با یکی از مین هایی که داخل کوله پشتی اش بود منفجر و سرش از بدن جدا و به درجه رفیع ضهادت نائل آمد و پیکر مطهر این شهید عزیز ۲ روز بعد در همان قبری که ذکر شد به خاک سپرده شد.

لازم به توضیح است که شهیدعباس دوارزنی از اوائل انقلاب و با شروع درگیری های کردستان به فرماندهی شهید اصغر وصالی حضور داشت که یک بار هم به سختی مجروح و بالافاصله به منطقه بازگشت.

تصاویر زیر مربوط به دوران دفع مقدس جانباز حسن چراغان می باشد:



اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi