شناسه خبر : 44863
شنبه 11 ارديبهشت 1395 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صعود راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز

 در این صعود سراسری 20 هزار تن از بسیجیان سراسر کشور به صورت گروهی و انفرادی در قالب کاروان راهیان نور به یاد شهدای این عملیات غرورآفرین صبح روز جمعه دهم اردیبهشت ماه جاری به ارتفاعات منطقه عملیاتی بازی دراز در دوران دفاع مقدس صعود کردند. 
در این آیین معنوی شرکت کنندگان پس از خواندن دعای پرفیض ندبه در جوار مزار شهدای گمنام با آرمان های والای رزمندگان و شهدا در جبهه های رزم و سنگرهای حق علیه باطل تجدید پیمانی دوباره کردند. 
شرکت کنندگان در این آیین از سراسر کشورمان به صورت کاروانی، گروهی و انفرادی از دو مسیر حرکت خود را به سمت ارتفاعات بازی دراز آغاز کردند و خواهران و برادران شرکت کننده در این آیین از مسیرهای جداگانه به مرور خاطرات رزمندگان شهید در این عملیات مهم و راهبردی و غرورآفرین می پردازند. 
فرماندار سرپل ذهاب نیز در حاشیه آیین صعود سراسری بسیجیان به ارتفاعات بازی دراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از انجام هماهنگی های لازم در حوزه های امدادی، امنیتی، اسکان، خدماتی، رفاهی و برپایی ایستگاه های صلواتی برای صعود سراسری 20 هزار تن از بسیجیان سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز این شهرستان خبر داد. 
جهانبخش حیدری افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان از چند روز پیش تاکنون با بسیج امکانات از آمادگی کاملی برای میزبانی و پذیرایی از شرکت کنندگان در این آیین معنوی برخوردارند. 
سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین فرمانده بسیج مستضعفان کشور، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری از استادان برجسته با مداحی سیدرضا نریمانی و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی مختلف از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای گرامیدشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز است که تا ساعاتی دیگر برگزار می شود. 
عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته؛ صدها اسیر و انهدام شمار زیادی تانک و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد. 
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غربی استان کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد. 
در عملیات بازی دراز 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، دو فروند بالگرد، دو دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از دو هزار و 200 سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند. 
ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب واقع شده است. 
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 85 هزار نفر جمعیت درهشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس 856 شهید ، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است. 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi