شناسه خبر : 52827
دوشنبه 04 ارديبهشت 1396 , 16:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آموزش خاطره نویسی پیشرفته

ابوالفضل درخشنده، در سال گذشته کتابی را با عنوان آموزش خاطره نویسی پیشرفته به چاپ رساند که دربرگیرنده مطالبی تازه، جذاب و خلاقانه درباره خاطره نویسی ست.

کتاب کامل آموزش خاطره نویسی پیشرفته منتشر شد.

نویسنده کتاب بینظیر و خواندنی تخریبچی دوران، ابوالفضل درخشنده، در سال گذشته کتابی را با عنوان آموزش خاطره نویسی پیشرفته تالیف نموده و به چاپ رساند که دربرگیرنده مطالبی تازه، جذاب و خلاقانه درباره خاطره نویسی ست.

 در این کتاب روش ها و نگاه تازه و جدیدی به نگارش خاطره شده است و در فهرست این کتاب موضوعات را از قبیل تعریف خاطره و ویژگی های خاطره، روش های رایج خاطره نویسی و نگاه های نوین به نوشتن خاطره، زاویه دیدهای مختلف و نمونه هایی از خاطره نویسی را می خوانیم.

 کتاب ابوالفضل درخشنده یک مشوق عالی برای کسانی ست که حرف های خوب زیادی برای گفتن دارند اما شاید تا به حال به نوشتن آنها فکر نکرده اند! و شاید این امکان را به خواننده می دهد که بتواند آنچه در ذهن و دل دارد با یکی از زاویه دیدها، به نوشتار تبدیل کند و ماندگار.

مقدمه این کتاب را در ذیل این خبر می آوریم:

 

خاطره نویسی پیشرفته

مؤلف : ابوالفضل درخشنده

نام کتاب: کتاب کامل آموزش خاطره نویسی پیشرفته

مؤلف: ابوالفضل درخشنده

 

مقدمه

کسانی که تجربه زیادی دارند طبعاً خاطرات زیادی هم برای بیان کردن دارند. ولی چه عاملی باعث میشود تا این خاطرات بازگو نشود؟! و یا خوب شنیده نشود؟! چرا برخی افراد با این که در محل وقوع خاطره حضور نداشته و تنها شنونده بودهاند، هنگام روایت خاطرات دیگران، آنقدر جذاب این خاطرات را بیان می کنند که خود صاحب خاطره هم مجذوب می شود؟! و چرا خیلی ها حوصله شنیدن خاطره را ندارند؟!

شاید دلیل این امر، بیت وجهی به اصول و تکنیک هایی است که میتواند خاطره را جذابتر ارایه کند. به عبارت بهتر برای روایت خاطرات به گونه ای که مورد پسند و اقبال مخاطب قرار گیرد، باید روش های متداول روایتمستقیم و ساده را در هم شکست و از تکنیک های جذاب نویسی بیشتر استفاده کرد تا خاطرات ارزشمند را کاربردی نمود. به عبارت بهتر: خاطره نویسی با گزارش نویسی یا نگارش سفرنامه فرق میکند.

 ثبت خاطرات، اولین قدم است. در حالی که انتقال بهتر این خاطرات به گونه ای که مورد اقبال عمومی قرار گیرد و بتواند در عرصه های مورد نیاز از آن استفاده بهینه نمود، وظیفه اصلی و هدف نهایی این فرآیند میباشد.این کتاب سعی دارد تا با نگرش به تلاش بزرگان عرصه آموزش خاطرهنویسی، روش های جدید و جذابتری برای ثبت خاطره ارایه کند تا در عرصه انتقال تجربیات و کاربردی کردن بیشتر خاطرات، قدم کوچکی بردارد.

الهی و ربی من لی غیرک

 ابوالفضل درخشنده

 

سرشناسنامه : درخشنده ابوالفضل، 1348

کتاب کامل آموزش خاطره نویسی پیشرفته/ مولف ابوالفضل درخشنده

مشخصات نشر : تهران : حدیث قلم، 1395

شماره کتاب شناسی ملی: 4580269

اینستاگرام
عرض سلام وارادت، چطور میتونم این کتاب رو تهیه کنم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi