شناسه خبر : 61070
شنبه 17 شهريور 1397 , 15:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاه جالب یک مسئول بنیاد به مدیریت در این نهاد انقلابی!

مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضعف در سیاستگذاری، طراحی و اجرای برنامه های ایثارگری را آفت بزرگی در این نهاد ایثارگری دانست.

فاش نیوز -  مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضعف در سیاستگذاری، طراحی و اجرای برنامه های ایثارگری را آفت بزرگی در این نهاد ایثارگری دانست.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، «مستجاد حسینی» مدیرکل  ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه برگزاری مسابقات ورزشی جانبازان بصیر ساری در خصوص طرح تبدیل بنیاد شهید به وزارت امور ایثارگران اظهار داشت: به نظر من با همین وضع موجود ما منابع کمی (در بنیاد شهید) نداریم، اما مدیریت کردن این منابع مهم تر از آن به نظر می رسد.

وی اضافه کرد: به طور کلی ما در کشور در زمینه برنامه هایی که بتواند افراد و جامعه را متناسب با آنچه که به نام فرهنگ ایثار و شهادت است به تحرک وادارد دچار ضعف هستیم.

حسینی ادامه داد: به طور مثال ما برای یک نوجوان و یا دانش آموز یا جوانان چه در زمینه اشتغال، ازدواج و... برنامه ای نداریم.

مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: در زمینه برنامه های فرهنگی که حضرت امام در زمان حیات مبارک خود برای جامعه هدف طراحی و مقام معظم رهبری هم تائید کردند دچار یک نوع ضعف در سیاستگذاری و طراحی هستیم.

وی یاد آور شد: به نظر من تعدد در برنامه ریزی موجب تشتت و در نهایت به پراکندگی و هرز رفتن کامل منابع منجر خواهد شد.

این مسئول بنیاد شهید متذکر شد: ما ظرفیت های کمی در بنیاد شهید نداریم اما در بسیاری از موارد، منابع و یا ظرفیت هایی که داریم دستگاه های دست اندرکار انرژی خود را خنثی می کنند و تمرکزی که باید بر روی یک موضوع و یا در یک جهت به کار گرفته شود خنثی شده یا اینکه نتیجه زحمات یکدیگر را با یک برنامه متقابل، کم رنگ می کنند و از بین می برند.

حسینی اضافه کرد: ما می توانیم با یک بازطراحی و اجماع بر روی موضوعات مهم و کلانی که در طی انقلاب اسلامی به وجود آمده است وضعیت و منابع را مدیریت کنیم تا مشخص شود انتظار ما از یک فرد در زیر پرچم جمهوری اسلامی چیست و چه مدیریتی باید داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه ما این موضوع را گم کرده ایم و یا شاید اصلا به آن فکر نکرده ایم اگر چه ما آن را روی کاغذ می آوریم اما در عمل اثری از آن دیده نمی شود.

مستجاد حسینی خاطر نشان کرد: به طور مثال درهمین بنیاد شهید اهدافی طراحی شده است که ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به وسیله ایثارگرانی که توانمند، مومن و الهام بخش باشند گسترش دهیم. اما این شعارهای قشنگ وقتی ابزار آن می خواهد فراهم شود می بینیم امکاناتی که در اختیار یک واحد است علاقه ای به اجرای اهداف ندارد.

وی متذکر شد: شاید هم فهم ما از کار فرهنگی یک فهم سطحی و ابتدایی است اما در بین بسیاری از مسئولان کشوری به آن اهمیتی داده نمی شود.

مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از اوقات دچار یک سری تشریفات و مناسبت زدگی می شویم که ما را از آن معنایی که به دنبال آن هستیم دور می کند. اگر چه من این موضوع را به عنوان یک کارشناس عرض کردم، در حالی که یک مسئول هستم؛ اما متاسفانه در بین ما مسئولان این چیزها وجود دارد.

 وی تاکید کرد: تا زمانی که یک فضای نقد را فراهم نکنیم که خودمان را نقد کنیم، زمینه توسعه و پیشرفت و بهبودی برنامه ها فراهم نخواهد شد.

حسینی تصریح کرد: متاسفانه ما همچنان در روزمره گی هستیم و به خاطر همین است که وقتی یک اتفاق کوچک اقتصادی رخ می دهد احساس پریشانی در بین مردم بوجود می آید و همه به دنبال جمع کردن پول و ثروت و امکانات بیشتری هستند تا مبادا فردا اتفاق بدی بیفتد. در حالی که با یک از خود گذشتگی، بسیاری از این موارد قابل حل و کنترل خواهد بود.

وی یاد آور شد: ما باید کاری کنیم که اعتماد مردم به کارآمدی نظام افزایش پیدا کند و با ایجاد زمینه تحقق عدالت اجتماعی که از جمله اهداف اساسی جمهوری اسلامی است می توانیم اعتماد را در جامعه هدف تحقق بخشیم تا در بین جامعه ایثارگری که همه به عنوان نشانه های راه به آنها نگاه می کنند، مورد توجه قرار گیرند.

حسینی در پایان اظهار داشت: در این صورت دیگران هم تشویق می شوند که در زمان نیاز، فداکاری لازم را از خود نشان دهند همچنانکه ایثارگران می توانند به عنوان واسطه خود را در کنار دولت و مردم قرار دهند و به صورت کاتالیزورعمل کنند.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
فردا شهيدي دستور تغيير ايشان را مي دهد چون سياستگذاريها با بالاترين مقام دستگاه مي باشد و شهيدي به دليل ضعفهايي كه دارد ناتوان از تعيين سياستها و راهبردهاي بنياد است .
در حرف زندن همه خوبند اما در عمل صفر....

خود شما که در این سیستم هستی چطور مدیر شدی!!!


بنازم به این اعتراف یک مدیر در بنیاد شهید که گفته منابع و بودجه در بنیاد کم نیست ولی مدیریت مصرف آ« درست نیست.
بالاخره مشکل مشخص شد.!!!!
با سلام و عرض ادب اینجانب کارشناس ارشد عمران، تنها فرزند جانباز متوفی 25 درصد می باشم؛ من در حال حاضر چند سالی هست که بعد از اتمام تحصیلم در شمال کشور؛به تهران آمدم و هم اکنون سه سالی هست که در تهران ساکن و متاسفانه بیکار هستم.از طرفی مادر بنده هم 8 سالی هست که ازدواج کردند؛و متاسفانه از زمان ازدواج ارتباط ایشان هم با من قطع شد.من تا سن 25 سالگی مستمری بگیری پدر مرحومم از سپاه بودم؛که با توجه به قوانین حقوقم در این مقطع قطع شد،و بدجوری در مضیقه اقتصادی قرار گرفتم؛ از آن سال تا همین یک سال پیش با کارگری نظیر(کارهای ساختمانی و ..)اندک درآمدی داشتم،که متاسفانه یک سالی هست که کاملا بیکار هستم و در شرایط بسیار بدی قرار گرفته و به بن بست رسیده ام. در طی این سال ها؛فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته ام،نظیر جدا شدن از مادر در سن هفت سالگی و زندگی سخت در منزل جد پدری؛کودک کار بودن در کنار تحصیل تا اخذ دیپلم،و همچنین کارگری در کنار تحصیل در دانشگاه برای فراهم آوردن ملزومات زندگی،خلاصه این که بنده با توجه به مشکلات و چالش هایی که بوده؛هیچ گاه از مسیر درست خارج نشده و سعی کردم همیشه با توکل به خدا سالم ترین تصمیمات را بگیرم. حال دو سالی هست که از فراغت از تحصیل می گذرد؛و هم اکنون با چالش داشتن معرف و پارتی برای اشتغالم مواجه هستم؛ از آن جایی که من به غیر از خدا کسی را ندارم، خواهشمندم برای اشتغالم از من حمایت کنید،هر چند یک دهم درصد هم امیدی نیست که از این طریق صدای من شنیده شود،ولی به هر حال تنها کاری بود که دستم برمیامد. پ ن :بارها و بارها به بنیادشهید تهران مراجعه کردم،متاسفانه مسئولین محترم همه درب اتاق ها بسته،و اجازه نمی دهند مشکلات من و امثال من شنیده شود،همیشه هم آقای منشی می گوید آقای مسئول در جلسه هستند!کسی صدای خرد شدن استخوان من و امثال من را نمی شنود
همه می دانند در بنیاد کمبود منابع وجود ندارد بلکه مهمترین اشکال، تبعیض و بی انصافی در حق جانبازان زیر25% است .
چرا باید برخی بتوانند از بهترین استخرها و فضاهای ورزشی استفاده کنند و گاهی یک ایثارگر بتواند دهها بار به اردوی زیارتی برود و حتی گاهی دیده شده غیر ایثارگران هم همراه شده اند، ولی یک جانباز اعصاب و روان 20% که اتفاقا نیاز بیشتری دارد، نتواند از استخر استفاده کند و در طول عمرش به دلیل ضعیف نگه داشته شدن از سوی شما برنامه ریزان حتی یک بار هم نتوانسته باشد به زیارت امام رضا (ع) به شهر مشهد برود؟!
مدیرکل محترم ورزش و اردو، شما هم دقیقا مثل مدیر کل اموزشی حتی یک بار هم مصوبات برنامه ششم را نخوانده اید و یا نخواسته اید که این بی عدالتی 30 ساله را از بین ببرید .
برنامه ریزی در برنامه ششم قوانین را به سمت انصاف و عدالت پیش برده اند. ولی اجرای ان منوط به این است که بنیاد مدیران عادل و با انصافی داشته باشد که قدردان همه شهدای زنده یعنی جانبازان و رزمنده ها با هر درصد ایثار باشند .
مدیرکل اموزشی اتان هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ضعیف نکه داشتن زیر25% ها و شما هم به همچنین !
به امید انکه روزی عدل و انصاف در ایران عزیز اجرا شود و مدیران عادل برمسند بنشینند.
برنامه ها انقدر انعطاف پذیر هستند که اگر مدیرکلی بخواهد کار مثبت انجام دهد، بتواند
واگر کاری انجام نمی شود به دلیل ضعف مدیریتی است
یکی از دیگر مشکلات بنیاد این است که در شرایط زمانی که ساختار بنیاد با امور جانبازان ادغام نشده بود، متوقف شده و فقط به امور خانواده شهدا تا حدودی رسیدگی می شود و امور ایثارگران را زیاد جدی نگرفته است
درحالیکه همه رزمنده ها و جانبازان همان شهدای زنده این سرزمین هستند
ایا حتما باید شهید بشوند تا حمایت شوند ؟
سلام معلوم منابع کم نیست بنده خدا بنیادشهید دزدبازعر هیت وسرگردنه کم اوردن میخواهند وزارت خونش کنن سهیدی هم که پشت میز خدمت اسمی ونوستنی نسیته وبیمه دی وبانک دی میزنه ان شاال.. بحق این ایام عزیز امام حسین )(ع)جوابتون بده یا ابوالفضل العباس قمر بنی هاسم یل ام البنین جانبازان ورزمنده ها )(انچه جایی نرسد فرباد هست.)اقا عزیز دلها توصدای حقشان باش ودادشون رو از مفت خوران میز خیانت نشین بگیر سرگلوتون روبگیره قربون بزرگی خدا برم تا کی طلم وحق مطلوم چوپاول مبکنید مثا ابنکه جانبازان برای شما سربار هستند معاون درمان مبگفت دیتور دادند فاکتورها را نگیریم تهران گغته پول نداریماقای سهبدی مجوز داروخانه هم بگیر برات که اسون هست داروقلابی وازرده خارج ازرده زبانم لال بده جانبازان حودت راحت ونفس راحت وجببهای اماده پر سدن گل وگشاد برای چاپیدن مال جانباز ای خدا که جانبازان وررمندگان که براحتی دارند حقشان میخورند بک لیوان اب روش(مال قبل بودحسابهاب پر دلار روش)با تو معامله کردند بعشق حسین (ع وباب الحوایج ) وکربلا.نشونشون بده هستی خوردن مال کسی که با تو معامله میکنه چه معنایی داره خدایا بهابوالفضل العباس ومادرش ام البنین وحرمت زهراس وناله های حضرت زینب س وبی قراری رقیه وکل عاشورا حسبن (,ع)قسمت دادم .کمکت رودریغ نکن ولرزه ای بجونشون بندازتا بدانند عاشوراییان امروز همین جانبازان ورزمندگان بودند که الان در سختی وعسرت زندگی مبکنند سرمنده زن وفرزند دهه سصت بیکار وازدواج نکرده وبی سروسامان ومجرد ولی فرزندان سما از بس خوردند دارند میترکند ودر رفاه وبیک زن قانع نیستند چقدرهمه بگویند کو گوش شنوا فقط خدا یابحق عاشورا وعاشوراییان وحرمت.انها معجزه کن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi