شناسه خبر : 61156
پنجشنبه 22 شهريور 1397 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موافقان و مخالفان وزارت امور ایثارگران(۱۴)

تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه بهترین راهکار است

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی بهترین راهکار برون رفت از مشکلات کنونی جامعه هدف را تاسیس وزارت امور ایثارگران و پاسخگو بودن دولتمردان به مطالبات مردمی دانست...

فاش نیوز -  عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی بهترین راهکار برون رفت از مشکلات کنونی جامعه هدف را تاسیس وزارت امور ایثارگران و پاسخگو بودن دولتمردان به مطالبات مردمی دانست.

محمدعلی پورمختار نماینده ایثارگر مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ما، با اشاره به موافقت فراکسیون ایثارگران و کمیسیون مجلس با طرح تبدیل بنیاد شهید به وزارت امور ایثارگران متذکر شد: به طور کلی نگاه و دیدگاه نمایندگان ملت در بهارستان این است که کسانی که مسئولیت دارند باید در مقابل منتخب مردم پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون قضائی مجلس با اشاره به چارت اداری و سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد آور شد: اگر چه بنیاد شهید در چارت سازمانی زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری است و در مقابل رییس جمهور باید پاسخگو باشد اما مردم که دستشان به رییس جمهور نمی رسد و فقط با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی ارتباط مستقیم دارند و مشکلات خود را به آنها منعکس نموده و رسیدگی به خواسته های خود را مطالبه می کنند.

 نماینده مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همین موضوع باعث شده است تا برخی از نمادها و دستگاه های  دولتی که به طور مستقیم با رای نمایندگان مرتبط نیستند در مقابل نمایندگان مردم در خانه ملت پاسخگو نباشند. میراث فرهنگی و سازمان جوانان از این قبیل سازمان ها هستند  که البته یکی از آنها ادغام  و وزارت ورزش را تشکیل داد.

پورمختار افزود: بنیاد شهید هم همین حالت را دارد و لذا براساس این نگاه می شود گفت که نگاهی دمکراسی محورانه است، بنابر این، مجلس شورای اسلامی به کلیات این طرح رای مثبت داده است تا در آینده این سازمان برای خود وزیری انتخاب و پاسخگویی و قوت و قدرت بیشتری داشته باشد.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقابل مجلس شورای اسلامی هم  خواهد توانست مسائل و مشکلات افرادی که تحت پوشش دستگاه مربوطه هستند را از طریق ابزارهای قانونی مانند سوال و جواب، نظارت و پیگیری کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در وضعیت فعلی که بنیاد شهید تحت نظارت نهاد ریاست جمهوری است هر اتفاقی که بیفتد مجلس شورای اسلامی باید به سمت شخص رییس جمهور برود تا از ایشان سوال کند که این امر نه ایجاب می کند که رییس جمهور مرتب به صحن بیاید و پاسخگوی نمایندگان باشد و نه اینکه امکان پذیر است، بنابر این تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه، بهترین راهکار در وضعیت کنونی است.

پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا تاسیس وزارت امور ایثارگران با اصل 75 قانون اساسی منافات دارد تصریح کرد: به هیچ وجه با اصل 75 منافاتی ندارد، بخاطر اینکه عین همین تشکیلاتی که اکنون در بنیاد وجود دارد به وزارتخانه امور ایثارگران با همین پرسنل، ساختار و امکانات منتقل خواهد شد و فقط عنوان آن عوض می شود. بنابر این در استان ها هم به همین ترتیب خواهد بود، فلذا مشکل اصل 75 را نخواهد داشت.

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در خصوص این سوال که آیا ضرورت طرح تبدیل بنیاد به وزارت بعد از چهار دهه بخاطر خط مشی کنونی آن در مقابل جامعه هدف است پاسخ داد: البته این را هم بگویم که قبلا این موضوع مطرح بود ولی خب نمایندگان مجلس خیلی به دنبال این طرح نبودند و آن را با جدیت پیگیری نمی کردند. ولی الان یک مقداری به لحاظ وجود تعداد بیشتری از ایثارگران  در مجلس که خود مبتلا به موضوع هستند این طرح تقریبا شکل جدی تری به خود گرفته است.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
وزارت امور ایثارگران باید خیلی زودتر تشکیل شود تا بتواند با تدبیر و هماهنگی های لازم با هیات وزیران، مواد برنامه ششم را به نحو احسن به اجرا برساند .
فساد کسترده در بنیاد یعنی اینکه یک نفر که اصلا معلوم نیست جانباز بوده یا نه ،یهویی بشود جانباز 52% برای اینکه بازنشسته نشود !
و جانبازان واقعی همانطور زیر25% نگه داشته شوند انهم بدون حتی یک کارت شناسایی !
سلام انشاالا مثله جهاد نباشد آمدن حقوق بگیر شدن بد کارهای که کشاورزی انجام میداد همه تعطیل شد وخود نیز در دفترهای خود بهدیگر جوک میگویند حا لا نوبت به بنیاد رسیده از ایثارگران نظرسنجی کنند ببینند کدام ایثارگر از این ها راضی هستند واسلام
باسلام همسرشهیدی هستم که بخاطربی خانمانی چندین شب وروزم یا داخل معازه ویاپارک میگذرانم وهیچ کمکی هم ازبنیاد شهرم و استان ساخته نیست
باسمه تعالی با سلام و احترام در خصوص رای نابجای دیوان عدالت اداری در مورد حذف ماموریت به تحصیل فرزندان جانباز خواهشمندم اعتراض ما را به گوش مسیولین برسانید. کاش یک روز از زجری را که ما در نبود. پدرانمان کشیدیم را درک می کردند. بنده در مقطع دکتری ادامه تحصیل می دهم و فرهنگی هستم و با سختی توانستم شکستهای روحی سالهای گذشته را با کسب موفقیتهایم تطبیق دهم. اینجانب خواهان دفاع از حق فرزندان جانباز از سوی مسیولین هستم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi