شناسه خبر : 83775
پنجشنبه 10 تير 1400 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«حقوق بشر» چگونه باعث رسوایی آمریکا شد؟

طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا حربه‌ای برای فریب مردم و کنترل افکار عمومی است و فشار وارد کردن بر دولت‌ها تا اگر ایالات متحده با دولتی مخالف بود، با تهمت نقض حقوق بشر آن دولت را تحت فشار قرار دهد در حالیکه اصلاً به چیزی که می‌گوید اعتقاد ندارد. دفاع او از حقوق بشر خنده‌آور است، چون در حالیکه سنگ دفاع از حقوق بشر را بر سینه می‌زند، آن را نقض می‌کند.

به طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا حربه‌ای است برای فریب مردم و کنترل افکار عمومی/ آمریکا سنگ دفاع از حقوق بشر را بر سینه می‌زند در حالیکه آن را نقض می‌کنند

گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سال ۱۳۶۰ جدای از آنکه بخشی از نیروی انسانی و جوانان کشور در جبهه‌ها مشغول مبارزه و جنگ با دشمن بعثی بودند، پشت جبهه‌ها در پایتخت خبر دیگری بود.

سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین که دل خوشی از پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند، کمر به نابودی آن بستند و دولت‌هایی مثل ایالت متحده آمریکا هم از آن‌ها حمایت می‌کرد.

در این سال منافقین تلاش کردند تا پایه‌ها و افراد تأثرگذار بر انقلاب اسلامی را از میان بردارند البته به جز مسئولین، به مردم معمولی و غیرمسلح و حتی زنان و کودکان هم آسیب می‌رساندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشورمان روز‌های هفتم تا دوازدهم تیر را «هفته حقوق بشر آمریکایی» نام گذاری کرده‌اند تا در این مدت مخصوصاً بیشتر از تمام اوقات به جنایات پنهان و پیدای آمریکا پرداخته شود.

آمریکا خود دم از حقوق بشر می‌زند، اما آن را نقض می‌کند. آمریکا دو ابزار «رسانه» و «قدرت» را در دست دارد به همین خاطر نقض حقوق بشر که آن‌ها مرتکب شده‌اند و می‌شوند، به صورت دفاع از حقوق بشر جلوه می‌کند.

از این رو پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مجموع بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با «حقوق بشر آمریکایی» پرونده‌ای را منتشر کرده است که به شرح زیر است:

طرح مسئله حقوق بشر حربه آمریکاست برای فشار بر دولت‌هایی که ایالات متحده مخالف آنهاست

«طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا حربه‌ای است برای فریب مردم و کنترل افکار عمومی و فشار وارد کردن بر دولت‌ها تا اگر ایالات متحده با دولتی مخالف بود، با تهمت نقض حقوق بشر آن را تحت فشار قرار دهد و خود را متولی حقوق بشر معرفی کند. آنها مسأله حقوق بشر را عَلَم می‌کنند در حالیکه خودشان اصلاً به چیزی که می‌گویند اعتقاد ندارند. دفاع آنها از حقوق بشر خنده‌آور است، چون خودشان در درجه اول آن را نقض می‌کنند و با این حال سنگ دفاع از آن را بر سینه می‌زنند.

آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که مدافع حقوق بشر هستند. آنها بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر هستند. این کار ریشخندی به ارزش‌های اسلامی است که آمریکایی‌ها خود را مدافع حقوق بشر بنامند. آنها دفاع از حقوق بشر را بر زبان جاری می‌کنند، اما در دل آن را قبول ندارند.

اتهام نقض حقوق بشر از سوی آمریکا مانند آن است که یک انسان فاسق انسان پاکدامنی را به ناپاکدامنی متهم کند

آمریکایی‌ها ناقض حقوق بشر هستند و بلندگو در دست آنها است (و رسانه هم دست آن‌ها است) و هر کس را بخواهند متهم به «نقض حقوق بشر» می‌کنند. این کار آنها مانند این است که یک انسان فاسق، انسان پاکدامنی را به فسق و فجور متهم کند. آمریکا با وجود اینکه از سنگدل‌ترین حکومت‌های دنیا است اما در تبلیغات، خود را طرفدار حقوق بشر معرفی می‌کند و باید رسوا شود.

ارزش‌های اخلاقی در غرب مانعی برای آزادی نیست

در غرب، آزادی را منافع مادی تشکیل می‌دهند و وقتی که منافع مادی‌شان به خطر بیفتد، آزادی را محدود می‌کنند. برای مثال آن موقع که آمریکا به عراق حمله کرد، به مدت یک هفته به خبرنگاران اجازه درج اخبار و اطلاعات در مورد آن جنگ داده نشد. همچنین ارزش‌های اخلاقی در آمریکا مانعی برای آزادی نیست و هیچ حد و مرزی را برای آن تعیین نمی‌کنند.

چهره واقعی سیاست‌های آمریکا را باید از آینه فلسطین مشاهده کرد

رژیم آمریکا در حالی دم از حقوق بشر می‌زند که زشت‌ترین تصویر از نقض حقوق بشر را در رفتار مستکبرانه‌اش با ملل ضعیف جهان از خود بر جای می‌گذارد. مردم دنیا که همیشه شعار طرفداری از حقوق بشر را از زبان آمریکایی‌ها شنیده‌اند، در آینه فلسطین باید چهره واقعی و زشت سیاست‌های آمریکا را مشاهده کنند.

در دوران پهلوی آمریکا به جای مقابله با رژیم پهلوی در ساختن شکنجه‌گاه‌ها و روش‌های شکنجه همکاری می‌کرد

ما خودمان حقوق بشر آمریکایی را در حکومت سیاه دیکتاتوری پهلوی مشاهده کرده‌ایم و دیده‌ایم زیر سایه آمریکا و با تکیه بر آن، جنایات خود را مرتکب می‌شد. حقوق بشر آمریکایی را از نزدیک احساس کرده‌ایم و در زندان‌ها با گوشت و پوستمان آن‌ها را لمس کرده‌ایم. دنیایی که غربی‌ها آن را تصویر کرده‌اند که در آن حقوق بشر، حق رأی و آزادی وجود دارد را ما خودمان در دوران پهلوی دیده‌ایم. آمریکایی‌ها برای وحشتگاه‌های ساواک، شکنجه‌گاه‌ها، ابزار‌های شکنجه مردم و گروگان گیری جوانان مردم با رژیم پهلوی همکاری می‌کردند.

آمریکایی‌ها پرچم حقوق بشر را در دست گرفته‌اند در حالیکه بدترین کار‌های ضدحقوق بشر زیر چتر حمایت آمریکا اتفاق می‌افتد و آمریکا به جای آنکه با آن مقابله کنند از آن حمایت هم می‌کنند.»

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi