شناسه خبر : 96730
شنبه 10 دي 1401 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدر و مادر چند شهید به فرزندانشان پیوستند

مادر شهید «مهدی صابری فودانی» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

 

مادر شهید «صابری» آسمانی شد«بیگم کریمی» مادر شهید گرانقدر «مهدی صابری فودانی» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق امروز (شنبه) در سن ۷۲ سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مرحومه امروز در قطعه ایثارگران گلزار شهدای فودان درچه به خاک سپرده شد.

‌«مهدی صابری فودانی» سی‌ام آذر سال ۱۳۴۸ در شهر درچه اصفهان دیده به جهان گشود و سرانجام در تاریخ ۴ دی‌ سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۴ به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای فودان درچه به خاک سپرده شد.

 

 

مادر شهید «محمد سلمانی» دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

 

 «معصومه نوری» مادر شهید «محمد سلمانی» دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.
 
پیکر مطهر این مادر شهید عصر امروز در محل گلزار شهدا احمدآباد تشییع و به خاک سپرده شد.
 
شهید «محمد سلمانی احمدآبادی» فرزند علیرضا در تاریخ ۱۳۴۵/۶/۲۴ هجری شمسی در خانواده‌ای متدین و مذهبی در شهر مقدس کاظمین عراق دیده به جهان گشود. او ششمین فرزند خانواده بود. پدرش علیرضا پس از ازدواج با عشق به اهل بیت با همسرش راهی عراق شد و در شهر مقدس کاظمین و در جوار حرم مطهر امامین همامین کاظمین ساکن شد و در آنجا رحل اقامت افکند.
 
محمد کودکی را در دامن پرمهر مادری متدین و پاک‌دامن سپری کرد. در محیطی آرام و باصفا در روستا و در خانواده‌ای با اوصاف فوق رشد کرد و همگام با رشد جسمی، پایه‌های تربیتی و اخلاقی و دینی‌اش نیز پی‌ریزی شد. با حضور در مراسم مذهبی و روضه‌ی اهل‌بیت (ع) به همراه والدین، عشق ولایت نیز با خونش عجین شد.
 
سرانجام در تاریخ ۱۳۶۳/۶/۱۵ در منطقه‌ی کوشک در عملیات پدافندی و دفاعی براثر اصابت ترکش نارنجک تفنگی به سرش، دعوت حق را لبیک گفت و روح بلندش به ملکوت پر کشید و به شهادت رسیدوبابه شهادت رسیدن بر سر سفره مولایش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مهمان شد.
 
پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه توسط مردم قدرشناس اردکان و احمدآباد در گلزار شهدای احمدآباد به خاک سپرده شد و زیارتگاه عاشقان شهید و شهادت شد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
 
 

حاج «ولی‌الله عابدی» پدر شهید والامقام «محمدعلی عابدی» دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

 

حاج «ولی الله عابدی» پدر شهید والامقام «محمدعلی عابدی» دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

پیکر مطهر این پدر شهید عصر امروز در امامزاده سید شمس الدین شهرستان مهریز تشییع و به خاک سپرده شد.  
 
شهید «محمدعلی بنادک» در  سوم دی ۱۳۴۴، در روستای بنادک‌سادات از توابع شهرستان مهریز به دنیا آمد. دانش­ آموز سوم متوسطه در رشته راه و ساختمان بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و به  عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.
 
بیست و یکم بهمن ۱۳۶۱، با سمت تک‌تیرانداز در جنگل‌های امعقر به شهادت رسید. پیکر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و بیستم آذر ۱۳۶۹، پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرین شهرستان یزد به خاک سپرده شد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi