شناسه خبر : 41299
یکشنبه 20 دي 1394 , 15:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختلاف میان استانداری فارس با کمیته جستجوی مفقودین؛

اختلاف نظر بر سر تشییع شهدا!

تشییع شهدا شیراز

استاندار فارس نامه‌ای به سردار باقرزاده ارسال کرد و طی آن با توجه به بازتاب خبر تشییع شهدا در شبکه‌های اجتماعی نسبت به بهره برداری انتخاباتی از این مراسم ابراز نگرانی کرده و احتمال عدم استقبال مردمی را پیش‌بینی کرده است.

چند روز پیش سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح  در گفتگو با تسنیم، از ورود پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس به کشور خبر داد و گفت: پیکرهای طیبه 93 شهید دوران دفاع مقدس که در طول سه ماه اخیر در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله و زبیدات عراق توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند در صبح روز دوشنبه 21 دی‌ماه از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: این شهیدان که مربوط به عملیات‌های والفجر8، خیبر، بدر، محرم، والفجر1 و تک‌های دشمن می‌باشند پس از استقبال رسمی در مرز در روز 23 دی‌ماه وارد استان فارس خواهند شد تا به‌طور رسمی در این استان مورد استقبال و تشییع قرار گیرند. قرار است این شهیدان پس از انجام مراسم‌های گوناگون در استان فارس از جمله در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) جهت انجام شناسایی به تهران اعزام شوند.

پیش تر طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان فارس قرار بر این شده است که پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده از روز 22 دی ماه به مدت 10 روز در سراسر استان در 60 نقطه مختلف تشییع می‌شوند که ممکن است این نقاط افزایش یابد. کاروان شهدای گمنام استان فارس در مسافت چهارهزار کیلومتری استان فارس از شمال تا جنوب استان را طی خواهند کرد و یکم بهمن‌ماه از دروازه قرآن شیراز وارد حرم احمد ابن موسی(ع) خواهند شد.

اقدام قابل تأمل استاندار فارس: احتمال عدم استقبال از مراسم تشییع شهدا در استان

طی اقدام قابل تأملی استاندار فارس نامه‌ای به ریاست کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ارسال کرده و طی آن با اشاره به اینکه هیچ کدام از این شهدا مربوط به استان فارس نیستند و با توجه به بازتاب خبر تشییع آنان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به بهره برداری انتخاباتی از این مراسم ابراز نگرانی کرده است. سید محمد علی افشانی در انتهای شرایطی که با تحلیل خود عنوان می‌کند، احتمال عدم استقبال را پیش بینی کرده است. متن این نامه به شرح زیر است:

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده

مشاور عالی محترم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره 3771/94/ک مورخ 16/10/94 با عنایت به ضرورت پاسداشت حرمت شهدای عزیز که همه ملت ایران خصوصا مسئولین در تمام رده‎های مدیریتی وامدار و مدیون آنان هستند و با توجه به بازتاب خبر تشییع آنان در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نگرانی از بهره‌برداری انتخاباتی از مراسم و با عنایت به اینکه هیچکدام از شهدای گمنام عزیز از استان فارس نمی‌باشند، احتمال عدم استقبال با توجه به شرایط ذکر شده می‌باشد.

خواهشمند است دستور فرمایند برای پیشگیری از تلقی بهره برداری انتخاباتی از مراسم تشییع شهدای قهرمان مظلوم و گمنام جهت برگزاری باشکوهتر تاثیرگذاری مطلوبتر زمان تحویل و تشییع پیکر پاک و مطهر آنان به بعد از برگزاری انتخابات تغییر یابد.

سید محمد علی افشانی

استاندار

سردار باقرزاده در پاسخ به دلایل عنوان شده از سوی استاندار فارس تنها به یک جمله بسنده کرده است:«برای این نوع نگاهی که دارند متاسفم!». متن پاسخ فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه می‌آید:

باسمه تعالی

دفتر؛ سلام بنده را به آقای استاندار فارس جناب آقای افشانی برسانید و بگویید: برای این نوع نگاهی که دارند متاسفم!

تشییع پیکرهای طیبه شهدا برابر روش جاری و زمانبندی به حول وقوه الهی انجام خواهد شد!

باقرزاده

94/10/19

 

مراسم تشییع شهدای در استان فارس بیش از یک ماه با انتخابات فاصله دارد

با توجه به دلایل ذکر شده از سوی استاندار استان فارس برای احتمال عدم استقبال مردم از مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده ذکر چند نکته ضروری است. اول اینکه بازه زمانی تشییع پیکر این 93 شهید دوران دفاع مقدس در استان فارس از تاریخ 22 دی ماه تا دوم بهمن ماه است. و در اتمام زمان تشییع هنوز تا روز انتخابات در سراسر کشور که روز هفتم اسفند ماه 94 است بیش از یک ماه زمان باقیست. در این تاریخ عنوان شده برای تشییع حتی زمان قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات هم هنوز فرا نرسیده است. و با توجه به فاصله زمانی احتمال نگرانی برای بهره برداری انتخاباتی از مراسمی ملی و فرا ملی همچون تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس، ناممکن است. فراموش نشود شهدای دفاع مقدس، همان کسانی هستند که  فارغ از اظهارنظرهای حزبی و جناحی، از اقشار، اقوام، ادیان مختلف برای مبارزه با جبهه باطل رژیم بعث، راهی جبهه‌های جنگ تحمیلی شدند و پیکر مطهر بخشی از این شهدا این روزها بعد از گذشت بیش از 30 سال از شهادتشان راهی کشور می‌شود.

نکته دوم اینکه این شهدا، که پیکر مطهر آنان طی عملیات تفحص شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است، قبل از انجام عملیات شناسایی و در مسیر انتقال به تهران، برای انجام این مراسم باشکوه وارد استان فارس خواهند شد و در زمانی که هنوز شناسایی این شهدا انجام نشده است، گمنام بودن یا تشخیص هویت آنان معلوم نیست و در نتیجه مشخص هم نیست که چه تعداد از این شهدا مربوط به کدام استان‌ها هستند. با این تفاسیر نمی‌توان به طور قطع گفت که هیچکدام از این شهدا مربوط به استان فارس نیستند. ضمن اینکه قطعا خانواده‌های شهدای گمنام در استان فارس هم علاقه مندند تا پیکر فرزندشان در روزی که به کشور بازمی‌گردد توسط مردم این دیار در هر استانی با عزتمندی و غرور تشییع شوند، این بار که قرعه برگزار مراسم تشییع شهدا به نام مردم استان فارس درآمده، قطعا این تکلیف مهم در استقبال از شهدای مظلوم تازه تفحص شده بر دوش مردم غیرتمند این استان است و پیش‌تر از آنان خانواده شهدا برای این استقبال پیش قدم خواهند بود، تا روزی پیکر فرزندانشان هم در مراسم باشکوهی تشییع شود.

استفاده ابزاری و انتخاباتی از تشییع شهدا نوعی توهین به مردم قلمداد می‌شود

ضمنا مردم سراسر کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که از 37 سال از آن می‌‌گذرد، طی مراسم‌های مختلف تشییع شهدا، بارها و بارها با شکوه هر چه تمام تر به میدان آمده است و مراسم‌های پر افتخاری در شأن شهدای این دیار از جمله شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و ... برگزار کرده است. تشییع شهدای غواص که در سال جاری در استان‌های مختلف برگزار شد، نمونه‌ای از این وفاداری عظیم ملت به ساحت مقدس شهداست. پس نه تنها  نزدیکی یک ماهه به انتخابات و مشغولیت‌های انتخاباتی مردم را از حضور در مراسم تشییع شهدا باز نمی‌دارد بلکه هر جا پای «گزینه حضور» برای ارزش‌های انقلاب در میان باشد، مردم در صحنه حاضر خواهند بود. چه در مراسم‌های مختلف تشییع شهدا و چه حضور در عرصه‌های مختلف انتخابات.

استاندار به مردم غیور فارس بپیوندد

مردم کشور اسلامی ایران، ثابت کرده‌اند خالصانه  به دور از غرض‌ورزی‌های مختلف سیاسی و حزبی شهدا را در مراسم تشییع مشایعت می‌کنند و در واقع عنوان «بهره‌برداری انتخاباتی از مراسم تشییع» و استفاده ابزاری از چنین مراسم ارزشی برای مقاصد انتخاباتی در واقع می‌تواند نوعی توهین به مردم قلمداد شود. امید است استاندار استان فارس نیز به جمعیت باشکوه مردم استان در تشییع پیکر مطهر 93 شهید تازه تفحص شده بپیوندد و خود شخصا شاهد این حضور بی نظیر در شهرها و روستاهای مختلف این استان باشد.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
برای دولت روحانی متأسفم چه آدمهای ضد انقلابی در رأس کار هستند برای این استاندار بی خود متأسفم مثل اینکه یادت رفته خون پدرای ما باعث شد این مملکت ـرامش داشته باشه و شما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در کمال راحتی استاندار شوید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi