شناسه خبر : 60870
دوشنبه 05 شهريور 1397 , 15:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موافقان و مخالفان وزارت امور ایثارگران(۱۱)

وزارت ایثارگران جوابگوتر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاسیس وزارت امور ایثارگران را پاسخگو بودن وزیر به نیازها و مطالبات جامعه هدف عنوان کرد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاسیس وزارت امور ایثارگران را پاسخگو بودن وزیر به نیازها و مطالبات جامعه هدف عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «سید قاسم جاسمی» نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح تاسیس وزارت امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تصویب کلیات طرح تاسیس وزارت امور ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس از سوی نمایندگان ملت، باید بگویم بالاخره مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران اگر به وزارتخانه جدید تبدیل شود به صورت مستقیم و غیر مستقیم  بهتر جوابگوی مردم و نمایندگان مجلس خواهد بود.

وی گفت: جامعه ایثارگری یک جامعه خاص و ویژه ای است، جامعه ای که در دفاع مقدس تاثیر گذار بوده و پارامترها و شاخص های آن مشخص است.

جاسمی که حود جانباز شیمیایی است تاکید کرد: فرهنگ کشور ما فرهنگ ایثارگری، فرهنگ جهاد و شهادت است. لدا تاسی از این فرهنگ باعث شده است که نظام جمهوری اسلامی ایران امسال چهلمین سال خود را پشت سر بگذارد. اما  با این حال ایثارگران هنوز در پیچ و خم امور معیشتی و کارهای اداری در زمینه های مختلف گرفتار هستند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با این وجود به نظر من اگر این اتفاق بیفتد و وزارتخانه جدید شکل بگیرد حداقل آن این است که نمایندگان ملت می توانند با وزیر دست به یقه شوند و همانطور که وزیراقتصاد از خود و برنامه هایش دفاع کرد، وکلای ملت سوالاتی از آنها پرسیده و پاسخگو باشند.

درهر صورت من فکر می کنم تاسیس وزارت امور ایثارگران نتیجه بحش خواهد بود و در آن بهتر به امور جاری ایثارگران رسیدگی می شود و مدیران و مسئولان بیشتر از گذشته می توانند پاسخگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشند.

بنیاد توجه کافی به مطالبات نمایندگان مردم ندارد

نماینده ایثارگر مجلس دهم در پاسخ به این سوال که اگر این روال با وضعیت فعلی از سوی بنیاد ادامه داشته باشد چگونه  خواهد شد اظهار داشت: من خیلی خوشبین نیستم و حقیقتا به وضعیت فعلی بنیاد خوشبین نیستم دلیلش هم این است که اقای... هنوز به عنوان معاون رییس جمهور در راس بنیاد است

جاسمی با یاد آوری این موضوع که نمایندگان مجلس با محدودیت قانون مواجه هستند متذکر شد: اگر چه ما می توانیم در صحن مجلس به رییس جمهور تذکر بدهیم ولی به سختی می شود ایشان را به صحن مجلس آورد و حتی یک سوال از او کرد.  نمونه اش همین چند وقت اخیر است اما در مقابل، سوال از وزیر این مشکلات را ندارد و به عنوان مثال تذکر شفاهی، کتبی، سوال و تحقیق و تفحص و... به نوعی ابزار قانونی در دست نمایندگان ملت است. اما متاسفانه دولت و بنیاد در این خصوص توجه کافی به مطالبات نمایندگان مردم ندارند.

بنیاد فربه شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص این سوال که آیا تاسیس وزارت جدید بر خلاف برنامه ششم توسعه و چابک ساری دولت بر مبنای اصل 75 نیست متذکر شد: بنظر من تاسیس وزارتخانه جدید بر خلاف چابک سازی دولت نیست چرا که در حال حاضر خود بنیاد شهید و امور ایثارگران تبدیل به یک تشکیلات بزرگ و فربه در کشور شده است، اگر چه می توان با تدبیر و برنامه ریزی صحیح و مناسب آن را  فعال و چابکتر کرد اما مهم تر از آن باید پاسخگو باشد.

ما بنیاد شهید و امور ایثارگرانی را می خواهیم که رضایتمندی جامعه هدف را در پی داشته باشد حالا با هر شکلی که می خواهد باشد و من خودم به شخصه به دنبال این نیستم که از نظر طول و عرض تشکیلات آن بزرگتر شود ولی می شود با تبدیل به یک وزارتخانه، جسورتر و پاسخگو تر باشد و ایجاد رضایتمندی کند.

وضعیت نامناسب ایثارگران در مناطق زلزله زده  

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در بهارستان با یادآوری زلزله شش ریشتری روز یکشنبه در خصوص وضعیت مردم و ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: من در روز عید قربان در مناطق زلزله زده قصر شیرین و سرپل ذهاب بودم که در آن جا یک خانواده شهید را  به من نشان دادند که هنوز خانه آنها به همان حالتی که تخریب و خاکبرداری شده بود قرار داشت، با این تفاوت که یک مقداری میلگرد در آن بود وهنوز  سنگ روی سنگ بنا نشده است. نشانی آن هم در شهرستان سرپل ذهاب و مجتمع کوئیک است.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
اگر بنياد به وزارتخانه هم تبديل شود با قوانيني که دارد موفقيتي براي ايثارگران در کار نيست در قوانين ايثارگري از تعيين درصد واحراز جانبازي وشهادت تا خدماتي که نيم بند اجرا ميشود بايد بازنگري شود بدست همان چند نفري که از سر دلسوزي واحاس وظيفه قوانين را وضع کردند ولي در عمل ضعف هاي زيانبارش را ديدند تاجايي که فرياد خودشان هم درامد قوانيني با عدالت اسلامي انوقت بفکر وزارتخانه ووزير باشند که حتما بهتر از مديراني بوده که تا به امروز رياستشان خون بدل ايثار گران کرد از اولين انها که فتنه گر شد تا اخرين انها که اصلا به تنها چيزي که فکر نميکند مشکلات ايثارگران است چند سال براي يک ملاقات موفق نشديم اصرار هم کرديم مامور فيزيکي حراست راهنمايي ميکند البته اگر کمي دير بحنبند ديگر ايثارگي باقي نخواهد ماند
نمایندگان محترم جان هرکی دوست دارین با نام این جامعه مظلوم ایثارگری بازی نکنین./. اقای محترم شما بگین الان کدوم وزارتخانه به مردم پاسخگو بوده؟؟؟؟؟ دیگه نهایت زور شما نمایندگان مجلس اینکه وزیری را استیضاح کنید که اکثراً هم بالابی گری دوباره بهش رای اعتماد می دین ویا قبل استیضاح امضای اکثر نمایندگان مثل امضای کری( تضمینه!!!) پس گرفته می شه!!! حال شما می خواین برای ایثارگران وزارت خانه تاسیس کنید؟؟؟ مگه شما نمی توانیداز مسئول بنیاد ویا خودبنیادتحقیق وتفحس کنید؟ (می گین چون زیر نظررهبری هست نمی توانید!!!) مگه چندسال پیش حضرت اقا اجازه تحقیق وتفحس رادرمورد نهادهای زیر نظرش ندادن./. مگه نفرمودن دولت (حاکمیت) رئسای نهادهای زیر نظرش را معرفی و ایشان هم تأیید میفرمایند ونمایندگان هم می توانند (یعنی باید)براین نهادها نظارت کنند./. پس بهانه نیارین که ما نمی توانیم بر انها خصوصاً بنیاد نظارت کنیم./.
با سلام و احترام .فرصتی به دست آمد و در اواخر دهه سصت در حالی که دبیر کمیسیون انضباطی سازمان محل خدمت بودم و بواسطه دفاع از ایثارگران همواره با بعضی از اعضائ محترم کمیسیون دعوا داشتم تا اینکه با تغییر مدیریت عامل سازمان مدیر عامل جدید که بسیار انسان شریفی بود بنده را فرا خواند و عنوان کرد که شنیدم شما بخاطر ایثارگران مشکل داری با توجه به اینکه دنبال حق و حقوقی برای خود نیستی بیا و مسئول کار آنها شو . در نتیجه به فضل الهی کاری انجام شد که چند سال قبل از تصویب قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان ما آیین نامه های بسیار جامع تر و پیشرفته تر در حال اجرا داشتیم شهدای گرانقدرمان به تعداد 22 نفر که بعلت نبد قانون و خصوصا آیین نامه داخلی بعنوان فوت شده تلقی شده و خانواده معزز آنها بشدت در تنگنا واقع گردیده بوند مورد رسیدگی و با دو گروه شغلی بالاترحقوقشان برقرار و شخصا حقوق و کمکهای غیر نقدی مصوب سازمان را بخدمت خانواده ها تقدیم می کردم.همان سال طرحی دادم که عبارت بود از اینکه هر واحد اعزام کننده متولی ایثارگران خود باشد ارتش با سربازانش سپاه بابسیجیانش و کارمندان با سازمان مربوطه که در اینصورت وقتی مهمان تقسیم شده و از نظر تعداد کم شود بسیار مورد احترام و رسیدگی خواهد بود این طرح به گوش بنیاد رسید و البته گوش ما هم کشیده شد.اگر واقعا بخواهیم کار کنیم و شرافتمندانه به امور ایثارگران صنایع هواپیمایی در زمان تیمسار صدیق و مهندس گلستانه عزیز توجه شود حسینی
ادامه مطلب قبل.نه تنها به وذ
زارت نیازی نیست بلکه با شیوه ای کع عنوان نمودم و تجربه شده به بنیاد هم نیازی نبوده و نخواهد بود زیرا تجربه نشان داده که تشکیلات اداری وقت خود را مصروع تامین خواستع زیاده خواهان و دادن اعتبار به دغل بازان دروغگو می نماید و آنان که دارای عزت نفس می باشند همیشه کلاهشان پس معرکه خواهد بود.
تشکیلات اداری یعنی مراجعه و تقاضا یعنی جانباز با هر وضعیتی حرکت کند بیاید و نیاز خود را مطرح کند اما آن تشکیلات ادارست که بررسی می کند و.....
در حالیکه ایثار یعنی اوج بی نیازی .یک ایثارگر که نباید دست نیاز به سوی کسی که صرفا یک مسئولیت اداری دارد دراز کند و این حاکمیت نظام است که با درک این موضوع به معنای ایثار و مقام ایثار گر اعتراف و معتقد است و با درک و تحلیل نیازهای یک به یک عزیزان نیاز آنان را قبل از نیاز به اعلام ایثارگر برآورده می سازد و چون جامعه هدف با دقت مورد توجه می باشد دیگر شاهد انحراف و تضییع منابع هم نخواهیم بود این حقیر با این نگرش کار کردم و همیشه مراقب بودم که احدی از همسران شهدا به بنیاد مراجعه نکند و همه کارهای خود را به این حقیر واگذار نمایند. شان و منزلت ایثار گر این است که او را ذلیل نکرده و اسیر بروکراسی بیمار کشور نکنیم.
آقـایانـــےکه تحت هرشرایطی دستی درآتش داریدبخاطرخدا.بخاطرشهدا.بخاطرامام شهدادست بردارین ازاین ناصادقی ها.دست بردارین ازاین نامحرمیت هابخداقسم درهیچ جای تاریخ بشریت ظلمی که شماهابه شهداوایثارگران کردیدنکردند.حال بخاطرخدادیگردست بکشیدازنامردمیتان.خیلی فشارروی جامعه هدف هست بحدیکه خودسوزی خودکشی افکارعموم اس
ت رهایشان کنید ای نااهلان مصداق کلامـ امامـ
روزی میرسد که در پیشگاه خداوند قهار شرمنده وسر افکنده شوید ما جانبازان وایثار گران نامردی ورذالت شمارا هیچوقت نمیبخشیم وشکایت شمارا بخداوند بزرگ میبریم ویقین بدانید که خداوند از حق خود میگذرد ولی از حق الناس نمیگذرد
سلاودرودبی پایان برشما نماینده محترم مردم کرمانشاه جناب سردار جاسمی یاور خستگی ناپذیر قله های سربه فلک کشیده ی بازی دراز وبراستی یادش بخیرکربلای جبهه ها،یاردیرین دفاع مقدس جناب آقای سردار جاسمی مارزمندگان گمجن عشایری کرمانشاه منطقه گوران چشم براه لطف و بزرگواری حضرت عالی هستیم که متاسفانه هنوز ریالی دریافت نکرده ایم بااینکه همه ی مابسیجیان گمجن عشایری بالای یک سال حضور داوطلبانه جبهه جنک تحمیلی داریم عاجزانه تقاضای برقراری یک کمک معیشت حداقلی ازشماودولت آقای روحانی داریم ارادتمند قاسمی از کرمانشاه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi