شناسه خبر : 32048
شنبه 02 اسفند 1393 , 08:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور کاروان سرزمین برادری بر سر مزار شهدا

جمعی از شخصیت‌های علمی،فرهنگی و ورزشی کشور که در کاروان سرزمین برادری حضور دارند‌، در مراسم نماز جمعه اهل سنت استان کردستان و مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس این استان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ حماسه ایسنا‌، حجت‌الاسلام عبدالکریم بی‌آزار شیرازی عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه اهل سنت استان کردستان با اشاره به تلاش‌های غرب و استکبار برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان بیان کرد: غرب همواره با نقشه‌های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است. اما خوشبختانه با هوشیاری امت اسلامی این نقشه ناکام مانده است.

 

وی یادآور شد: ما مسلمانی را پیدا نمی‌کنیم که دوست‌دار اهل بیت نباشند و این که از لفظ تشیع یا تسنن استفاده می‌شود از زمان عباسیان رواج یافته است و در صدر اسلام این تقسیم بندی مسلمانان نبوده است. هنگامی که حضرت علی(ع) نیز به خلافت رسید مردم را به دو دسته شیعه یا سنی تقسیم نکردند و یادآور شدند که همه مردم برادر دینی یا هم نوع هستند و باید با یکدیگر مهربان باشند.

 

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد:امام خمینی (ره) نیز معتقد بودند تقسیم بندی پنج یا شش گانه تشیع یا تسنن از اصل درست نیست توضیح داد: تمام مسلمانان پیرو دین اسلامی هستند و این دین میان همه مذاهب اسلامی مشترک است. اختلافی که میان مسلمانان به چشم می‌خورد بر سر فروعات است والا در توحید‌، نبوت، روزه،‌معاد‌، نماز جهاد و حج هیچ اختلافی در مسائل با هم ندارند.

 

وی تاکید کرد: دین الهی فقط اسلام است واختلاف نظرهای فردی نباید ضرری به ما بزند و نباید جزئیات را بزرگ جلوه بدهیم و دربرابر یکدیگر قرار بگیریم. حضرت علی (ع) نیز یادورآور شده‌اند که همه شما برادر هستید و خبث باطن افراد است که تفرقه ایجاد می‌کند. این فرقه فرقه شدن‌ها ناشی از افزایش خودخواهی ماست بنابراین این مسائل را کنار بگذاریم.

 

حجت الاسلام بی‌آزار شیرازی با اشاره به تنوع مکاتب اخلاقی در استان کردستان گفت: در این استان بیشتر مردم اهل طریقت و مکتب‌های اخلاقی هستند و تلاش می‌کنند که روحیه الهی را در خود افزایش بدهند.

 

وی تاکید کرد: مسلمانان باید در کنار یکدیگر نماز اقامه کنند.چرا که اقامه نماز مشترک بسیاری از سوء تفاهم‌ها را کنار می‌گذارد و این رو در رویی موجب می‌شود که بسیاری از تهمت‌ها و سوء ظن‌ها از میان برچیده شود. توحیدی که ما مسلمانان به آن اعتقاد داریم باید خروجی‌اش وحدت امت اسلامی باشد. حضور در نماز جمعه و نماز جماعت در کنار یکدیگر موجب عزت و عظمت یکدیگر خواهند شد.

 

بی‌آزار شیرازی با اشاره به دو لفظ رافضی و ناسبی توضیح داد: در گذشته لفظ ناسبی برای دشمنان اهل بیت به کار می‌رفت و رافضی نیز به شیعیانی که غلو می‌کردند اطلاق می‌شد. امروزه توسط استعمارگران یا افراد جاهل تلاش می‌شود که ناسبی را به تمام اهل سنت و رافضی را به تمام شیعیان تعمیم بدهند. این در حالی است که هیچ یک از آنها درست نیست و تمام علمای شیعیه معتقدند که اگر کسی به این موضوع باور داشته باشد اسلام مسلمان نیست. باید تلاش کنیم که این مفهوم‌ها که مخالف ادیان هستند را از خود دور کنیم که خوشبختانه اکنون در میان توده مردم نخبگان و دیگر اقشار جامعه نسبت به این مسائل آگاهی پیدا کرده‌اند و از طرفی مقام معظم رهبری تاکید دارند کسانی که به مقدسات اهل سنت توهین کنند اصلا مسلمان نیستند.

 

به گزارش ایسنا کاروان سرزمین برادری پیش از حضور در نماز جمعه اهل سنت بر سر مزار شهدای انقلاب‌، دفاع مقدس و پیشمرگان مسلمان «کرد» حضور یافتند و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهدا و شهدای کوبانی را گرامی داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi