شناسه خبر : 86393
سه شنبه 11 آبان 1400 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدافند غیر نظامی مکمل دفاع نظامی

پدافند غیرعامل مکمل دفاع نظامی و تکوین‌گر یک الگوی دفاع جامع در برابر تهدیدات نوین است؛ زیرا امروز مدل و نوع جنگ دشمن علیه ملت ایران متفاوت از سال‌های گذشته صورت می‌گیرد.

 

پدافند غیر نظامی مکمل دفاع نظامیسردار «عبدالله جلالی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان پدافند غیر عامل کشور؛ الگوی پدافند غیر عامل و دفاع غیر نظامی یکی از ارکان تولید قدرت بازدارندگی برای کشور محسوب می‌شود؛ به عبارت دیگر، معتقدیم پدافند غیرعامل مکمل دفاع نظامی و تکوین‌گر یک الگوی دفاع جامع در برابر تهدیدات نوین است؛ زیرا امروز مدل و نوع جنگ دشمن علیه ملت ایران متفاوت از سال‌های گذشته صورت می‌گیرد.

دشمن در لایه‌های جدیدی سعی در ضربه زدن به استحکام نظام اسلامی دارد؛ لذا وظیفه و مأموریت مهم پدافند غیرعامل ارتقاء آمادگی عمومی و افزایش سطح تاب‌آوری ملی است که در این راستا باید ساختار‌ها و فرایند‌های دفاع غیرنظامی با استفاده از ظرفیت بخش‌های کشوری و مردمی ارتقا یابد.

گسترش روزافزون فناوری سبب شده تا حوزه‌های امنیتی و دفاعی دچار چالش‌های جدیدی شوند به همین جهت رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای عزیز در بیانات مهم و راهبردی‌شان در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح، یک توصیه بسیار مهم داشتند و اینکه نیرو‌های مسلح می‌بایست پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای مقابله با تهدید‌های جدید داشته باشند؛ لذا به نظر می‌رسد که بخش مهمی از اجرای این توصیه مهم و کلیدی رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه پدافند غیرعامل بازمی‌گردد.

در مأموریت‌های عملیاتی سازمان پدافند غیرعامل کشور که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده، سازماندهی، طرح‌ریزی، هدایت و راهبری عملیات پدافندی مقابله با تهدیدات نوین دشمن اعم از سایبری، زیستی، پرتوی و شیمیایی به این سازمان محول شده که خوشبختانه دستاورد‌های متعددی نیز در این عرصه به ویژه در مباحث تدوین اسناد بالادستی، ساختارسازی، تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی و ... شکل گرفته است، اما تا دستیابی به افق مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

پدافند غیرعامل باید به صورت جدی با استفاده از ارتقاء با استفاده از توان علمی و تحقیقاتی کشور موضوع رصد مدرن تهدیدات مدرن و راهکار‌های مقابله آن را عملیاتی کرده و با هرگونه نفوذ مقابله کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi