شناسه خبر : 105624
پنجشنبه 25 آبان 1402 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف پنتاگون به جراحت ۵۹ نظامی آمریکایی طی ۵۵ حمله مقاومت عراق در ۳۰ روز گذشته

فاش نیوز - وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرده است که نیروهای مستقر این کشور در سوریه و عراق طی ماه گذشته میلادی هدف ۵۵ حمله قرار گرفته‌اند که در نتیجه آن ۵۹ سرباز زخمی شدند.
وقتی خبر می‌رسد که 7 هزار تن سلاح آمریکایی به دست صهیونیست‌ها رسیده است که مردم بی‌پناه غزه را قتل‌عام کنند، آمریکایی‌ها نباید انتظار حاشیه امن در منطقه غرب آسیا را داشته باشند. نتیجه این می‌شود که پایگاه‌های اشغالگران در منطقه به اهداف مشروع جریان مقاومت اسلامی تبدیل شود. در روزهایی که رژیم آپارتاید اسرائیل مشغول قتل‌عام در غزه است، نیروهای مقاومت عراق بارها و بارها پایگاه‌های حامی اصلی این رژیم، یعنی آمریکا، را در عراق و سوریه مورد هدف قرار داده‌اند. به گزارش ایسنا، «سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در جمع خبرنگاران اعتراف کرد: «از ۱۷ اکتبر [25 مهر] تا امروز [روز چهارشنبه 24 آبان؛ 15 نوامبر] ۵۵ حمله به نظامیان آمریکایی مستقر در عراق و سوریه را رصد کردیم، ۲۷ حمله در عراق و ۲۸ حمله در سوریه علیه نیروهای آمریکایی انجام شد که در نتیجه آن ۵۹ سرباز زخمی شدند.» البته طبق گزارش برخی از منابع این حملات باعث کشته شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی نیز شده است که واشنگتن گویا حاضر به اعتراف به آن‌ها نیست! همزمان با این اعتراف، رسانه‌های عراقی از حمله راکتی مقاومت عراق به مقر نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد خبر دادند. منابع رسانه‌ای عراقی، دیروز (چهارشنبه)، از حمله راکتی جدید مقاومت عراق به پایگاه نظامیان آمریکایی در غرب این کشور خبر دادند. آن‌طور که فارس نوشته است، کانال تلگرامی صابرین نیوز، نزدیک به مقاومت عراق، با انتشار این خبر نوشت که پایگاه اشغالی عین الاسد در غرب عراق، هدف حمله راکتی مقاومت عراق قرار گرفت. گفتنی است، در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در عراق و حدود ۹۰۰ سرباز دیگر در سوریه مستقر هستند.
نماینده‌ای که با اسرائیلی‌ها زد و بند داشت!
خبر دیگر آن‌که دادگاه عالی قانون اساسی عراق طی حکمی، حکم لغو نمایندگی «محمد الحلبوسی» در پارلمان عراق را صادر کرد. با توجه به این حکم، الحلبوسی کرسی نمایندگی پارلمان را از دست می‌دهد و تبعاً نمی‌تواند ریاست قوه مقننه را در اختیار داشته باشد. دادگاه عالی قانون اساسی این حکم را براساس شکایت دو نماینده به نام‌های «لیث الدلیمی» و «باسم خشان» صادر کرده است. نکته قابل توجه این‌که دادگاه عالی قانون اساسی بر لغو عضویت لیث الدلیمی نیز حکم داده است. اما چرا این حکم صادر شد؟ الحلبوسی به عنوان رئیس «حزب التقدم» با یک شرکت خارجی که نقشی در عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورها دارد قرارداد بسته است و یکی از بزرگ‌ترین مشاوران آن شرکت «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی است. طبق قانون «تجریم تطبیع» (جرم‌انگاری هر نوع تلاش در راستای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی)، هیچ سیاستمداری حق ندارد با شرکت‌های چندملیتی دارای سهامداران صهیونیست قرارداد تجاری امضا کنند. همچنین هیچ حزب و مقام مسئولی حق ندارد با شرکت‌هایی قرارداد ببندد که یکی از کارویژه‌های آن عادی‌سازی باشد.
معاریو: تهدید حزب‌الله جدی است!
خبر دیگر اما از مقاومت لبنان است. روزنامه عبری‌زبانِ معاریو با اشاره به وجود تهدید جدی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی برای رژیم صهیونیستی به دلیل استمرار عملیات‌های حزب‌الله لبنان در آن‌جا نوشت، شهرک‌نشین‌ها بازگشت به شهرک‌های خود را به رفع خطر حزب‌الله منوط کرده‌اند. رؤسای شهرک‌های واقع در شمال فلسطین اشغالی پس از دیداری که دیروز (چهارشنبه؛ 24 آبان) با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، داشتند اظهار کردند: «ما در یک جلسه عکاسی ساختگی، اضافی بودیم.» در این رابطه روزنامه عبری زبان معاریو به تحولات نظامی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و نوشت، این جبهه نگرانی دیگری را برای تل‌آویو که در جبهه غزه نیز با مقاومت شدیدی روبه‌روست، ایجاد کرده است. معاریو نوشت، تهدید از سمت جبهه شمالی جدی بوده و این تهدید بازگشت شهرک‌نشین‌ها را دشوار کرده است.
وحشی‌گری از ترس ایران و حزب‌الله!
شبکه هلندی ان‌سی‌آر به یادداشت محرمانه سفارت هلند در سرزمین‌های اشغالی که توسط وابسته دفاعی این سفارت‌خانه تهیه شده است، دست یافته که نشان می‌دهد اسرائیل به دلیل ترس از قدرت نظامی ایران و حزب‌الله در حال نمایش قدرت نظامی خود در غزه با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر آن‌ها است. در این یادداشت آمده است که[رژیم آپارتاید] اسرائیل به‌طور عمدی از نیروی نامتناسب در غزه استفاده می‌کند و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد تا تلفات خود را محدود کند و نیروی نظامی‌اش را به نمایش بگذارد.گفتنی است، مجموعه حملات حزب‌الله لبنان به مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی سبب شده تا اقتصاد این مناطق به کل فلج شود. این موضوع که در مدت اخیر بار‌ها و بار‌ها از سوی رسانه‌های اسرائیلی نیز مورد اشاره قرار گرفته است. بر اساس آمار‌هایی که نهاد‌های اسرائیلی اعلام کرده اند، حملات حزب‌الله لبنان موجب شده قریب به ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی خانه‌های خود را رها کرده و آواره شوند.
* آخرین خبرها آن‌که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک 20 موشک توسط حزب‌الله از جنوب لبنان به منطقه الجلیل خبر دادند.
* حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مقر رویسات العلم وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه مزارع شبعا را هدف قرار داده که با تلفات در جبهه اشغالگران همراه شده است.
* منابع عبری از انفجاری مهیب در شلومی در مرز با لبنان خبر دادند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi