شناسه خبر : 33717
سه شنبه 25 فروردين 1394 , 12:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت

دومین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور مادران و همسران شهدا و جمعی ازمقامات لشکری و کشوری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ‌حماسه ایسنا، در این همایش که سردار مرتضی قربانی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس‌، صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از همسران سفرای کشورهای اسلامی حضور داشتند، امیر سرتیپ محمد حسن نامی - جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس - در سخنانی گفت: بنیاد در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است و یکی از این تغییرات تشکیل سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بوده است.

 

وی گفت: بدون شک زنان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشته‌اند و افرادی همچون شهناز حاجی شاه در خطوط مقدم جبهه با دشمن جنگیده‌اند.

 

وی افزود: این زنان رزمنده و ایثارگر که مادران و همسران شهدا نیز جزو آنها هستند، اسوه‌های مقاومت برای ما به شمار می‌آیند. از سوی دیگر زنان با مدیریتی که داشتند توانستند امنیت فکری را برای رزمندگان در دوران دفاع مقدس ایجاد کنند. امروز نیز اگر بخواهیم فرهنگ جهاد و شهادت انتقال یابد، زنان نقش بسیار مهمی دارند و باید این فرهنگ با توجه به اینکه مدیر خانواده و اجتماع هستند از سوی آنها انجام شود که به حمدالله در حال انجام است.

 

امیر سرتیپ نامی گفت: اگر این زنان نبودند الگوی مناسبی که در مقابل استکبار ایستاده باشند نداشتیم. برای همین انتظار می‌رود که این فرهنگ مقاومت توسط زنان انتقال یابد. اگر امروز جمهوری اسلامی ایران نگهدار ایدئولوژی مقاومت از شمال شرق مدیترانه تا تنگه استراتژی باب المندب است، به دلیل انتقال فرهنگ جهاد و شهادت است. دفاع مقدس نیزمدیون بانوان گرامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: زنان همواره ولایتمدار هستند و قدر ولی فقیه را که هدیه‌ای از جانب خدا است،‌ می‌دانند.

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این همایش مریم مجتهدزاده - رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس - توضیح داد: این همایش در حقیقت تامل در حقیقت وجودی و تکریم بانوان است. آنها همواره نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده‌اند. الگوی آنها زنی همچون حضرت فاطمه (س) است که برای همه بشریت می‌تواند پویایی و تحرک داشته باشد، اکنون خدمت‌رسانی به زنان و مادران شهدا توفیقی از جانب خدا است و نباید در این راه کم‌کاری کنیم.

 

وی یادآور شد: تجلیل از مقام شامخ زنان رزمنده و بانوان حماسه ساز، جریان سازی فرهنگی به منظور تبیین شاخصه‌های زن انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب‌ و گام نهادن در بُعد حقیقی تمدن اسلامی از جمله اهداف برگزاری دومین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت است.

 

به گزارش ایسنا‌، دربخش دیگر این همایش تعدادی از بانوان ایثارگر به بیان خاطره پرداختند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi