شناسه خبر : 38795
شنبه 09 آبان 1394 , 07:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق الهی ایثارگران

محمدرضا سابقی - بنام خدا

ان الله یامر بالعدل و الاحسان...(قران مجید)

برای اینکه جامعه ای روی سعادت و سلامت ببیند باید که افرادش مانند آجرهای یک بنا با هم (همبستگی) داشته باشند. ولی با چه سیمانی می توان آنان را بهم نزدیک ساخت وهمبستگی ایجاد نمود؟.. فقط با اقامه عدالت و احسان و محبت.... که حاصل دوری از منیت واحساس مالکیت است.(قران عظیم اشارات متعددی دارد:مثل قارون که می گفت: مال من..و ثروت من حاصل زحمات وتلاش روز وشب من است و با علم و زحمت از راه درست اموالی برای خود ذخیره نموده ام.. ///خداوند هم در هیچ کجای قران نمی گوید او زحمت نکشید ویا سرقت به عنف نمود بلکه فقط پروردگار حکیم میفرماید: حقوق الهی ومحرومین وفقرای اجتماعت را بپردازو در پایان همین جناب قارونسرنوشتش آن شد که با ذلت و خواری به زمین فرو میرود!!( درحالیکه درهمان دوره بسیاری ازعوام ساده اندیش حسرت خورده و دعا می کردند: اندکی مثل قارون باشند!..)

حکایتی میگوید: بهلول در قبرستان رفته بود و بر قبر فردی هی لگد می زد وهی می گفت ای دروغگو..!.. ای کذاب..! ..مردم اطراف بهلول جمع شدند وگفتند: چکار می کنی این قبر متعلق به شخص ثروتمندی است که چند با به حج تمتع رفته بوده است.. وتازه فقط 3 بار عمره هم به لطف و توفیق الهی قسمتش شده و رفته است...بهلول گفت این حاجی تا وقتی زنده بود می گفت: پول من!.. مال من!.. باغ من!.. خانه های من!.. زن من!..و... در حالیکه دروغ می گفت و هیچ پولی و خانه هایش و باغ و زنش را با خود  نبرده..پس دروغ می گفت ومن من کذایی میکرد..؟؟؟.. اموال وپول ها و خانه هایش را دیگران تصاحب نموده و زنش نیز در پی شویی دیگر است..!! ..مردم متفرق شدند..


آخر چرا عده ای و جماعتی در این سرزمین  که هنوز خون سرخ شهیدانش تازه است.. خویشتن را صاحب اختیار و مالک ثروت کشور و مردمانش  می دانند و از رهنمودها و آرمان های خمینی کبیر(ره) و شهیدان سرافراز و رهبری دلسوز  سر بر می تابند.


تا چه وقت در ایران بزرگ ما  فقط به صرف وابستگی به فلان مسئول یا شخصیت!! باید آقازادگانشان و وابستگانشان از بهترین امکاتات رفاهی (برگرفته و یا به اختلاس رفته از بیت المال) برخوردار باشند و متاسفانه  به اکثریت غالب خانواده های معزز شهدا و جانبازان محترم که پویایی جمهوری اسلامی عزیز ما  ثمره خون های مطهر و ایثارگری های خالصانه آنهاست بی توجهی شود.

و چرا محرومین ومستضعفین باید همچنان سرگشته وحیران باشند و شکاف بین طبقاتی آنهم با این وسعت وجود داشته باشد و حتی رو به گسترش باشد.

منظورمان  این است که پرداختن به امور خانواده های معظم شهدایی که تاکنون مظلوم واقع شده اند و نیز جانبازان بزرگوار وایثارگران عزیزی که کماکان گرفتار مسائل معیشتی و درمانی هستند  و هنوز نتوانسته اند به حق و حقوق واقعی خود برسند از جمله حقوق الهی است که باید در صدر مسائل اجتماعی  قرار بگیرد.

 و رسیدگی به مشکلات و پرداخت حقوق محرومین ومستضعفین جامعه و اقامه عدل  نیز براساس فرمان خداوند درقران کریم وپیامبر(ص) از اهم امور یک کشور اسلامی است.

(والسلام علی من اتبع الهدی)

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
شهید محمد علی رجایی:
مردم انقلابی ما از کمبودها ناله نمی کنند بلکه از تبیعض ها و بی عدالتیها ناراحتند و رنج می برند.
سلام ، مشکل واقعی کشور بی خیالی مسئولین در مقابل هشدارهای مقام معظم رهبری میباشد که بارها از تهاجم فرهنگی و نفوذ بیگانگان در عرف کشور به مقامات تذکر داده است. برای مثال هنگامی که اوایل انقلاب ، فرهنگ سازی برای ورود اجناس خارجی به کشور آغاز شد عده ای تلاش کردند وانمود کنند اگر شخصی لباس خارجی مصرف کند بقول امروزیها دارای کلاس و تجدد است. کم کم مردم متوجه شدند رشد تولید مرغوب کشور وابسته به قطع واردات کالاهای مصرفی میباشد اما به همان موازات دولت بجای درآمد نفت ، واردات کالای مصرفی را در دستور کار قرار داد.
هرچه آگاهی و درک مردم نسبت به صلاح کشور بیشتر میشود متاسفانه دولت برعکس عمل کرده است و در جهت کسب درآمد برای مقامات و ورود به تجارت خارجی بعنوان شغل دوم آنان دست به هر کاری میزند!
فرهنگ سازی عمومی برای شناخت کامل مردم از شخصیت واقعی نامزدهای انتخابات یکی از نیازهای مبرم امروز کشور است زیرا در گذشته تعدادی از آرای مردم با وعده های دروغ و فریب از طریق تبلیغات با هزینه های نجومی بدست آمده و موجب نفوذ نمایندگان باند ثروت و قدرت در ارکان نظام مقدس شده و گرفتاریهای زیادی برای مسولان امنیتی و مردم ایجاد کرده است.
فقدان قوه قضاییه قدرتمند و غیر وابسته به قوانین نخ نمای غربیها بجای تکیه بر اصول اولیه اسلامی - شیعی که برخلاف قوانین صددرصد مادی و ارسطویی وابسته به حکومت سرمایه داران غرب میبایست دارای ماهیت معنوی متناسب با فطرت انسانی و موافق با سنت پاک نبوی (ص) و فقه شیعی مبتنی بر دستورات معصومین (ع) باشد که در حال حاضر مسئولین دادگستری را در دوگانگی قوانین غرب زده مادی و عرف معنوی کشور قرار داده است. هنگامی که دولتی ثروتمند و قدرتمند تر از قوه قضاییه باشد وضعیت از این بهتر نخواهد شد و همیشه ثروتمند پیروز و مستضعف نابود میگردد.
بنام خدا
ان الانسان علی دین ملوکهم
عزیزان من فرهنگ همواره در تمام جوامع بشری از بالا به پائین نشر پیدا می کند . اینکه ما می بینیم تمام بزرگان مملکت در گیر همه کاری هستند الا نشر عملی فرهنگ جهاد و شهادت یقیننا اعمالی که انها بدان متمایل هستند ارزش میشود . بحث من دولتها نیست اما خوش باوری و اعتماد به افراد بدون نظارت کار را بجایی رساند که فساد در ایران اسلامی بصورت سیتماتیک نشر پیدا کرد یعنی شما اگر در جایی حرفی از یک فاسد و فساد او میزدید عاقبت شما با کرام اکاتبین بود چون انها اگر از ناحیه انسانی احساس خطر می نمودند به هر نحوی او را از میدان بدر می نمودند
در جامعه ای که بسیاری از مسئولین ان قبح گناه تصرف در بیت المال از بین رفته نهایت سادکی است که فکر کنیم میشود فرهنگ پاک و الهی جهاد و شهادت را در ان نشر داد .( بقول علما جمع ضدین امکان پذیر نیست ) البته مسئولین بزرگواری نیز وجود دارند که تاکنون ریالی مال حرام را به زندگی خود راه ندادند . بیاد دارم روزی که نشریه پیام دانشجوی بسیجی مسئله اختلاس (نه ذزدی فرق بسیار است مابین اختلاص و دزدی ) خداد و برادر رفیقدوست را برملا نمود تا جه مقدار جو جامعه متشنج شد و جامعه بان واکنش نشان داد . اما اکنون دزدی از بیت المال بعنوان شغل بسیاری از عزیزان مسئول که دارای پایگاههای قوی اجتماعی هستند در امده (شهرداریها . مناقصات . جاده سازی راه ساختمان . بودجه های میلیلاردی برای موسساتی که بعضا 100 کارمند ندارد ( باج دولت به قدرتمندان ) در این فضا نشر فرهنگ جهاد و شهادت کوبیدن اب در هاوان است . اما وظیفه زینب در کاخ معاویه تکلیف بعمل بود نه نتیجه . پس ما چون عمه سادات از بزرگواری و مظلومیت بازماندگان فاقله شهدا میگوئیم و یاد راه و ایمان عزیزان شهیدمان را بازگو نموده و پاس میداریم و در ادعیه های خود با خلوص نیت دعا می کنیم که خدواند بزرگ مرگ ما را شهادت در راه خود قرار دهد
در زمان امام با هدایت الهی این فرهنگ تا جایی رشد نموده بود که فرزندان تمام مسئولین رده اول مملکت . بقصد جهاد فی سیبل الله در جبهه ها بسر می بردند
هم متن و هم پاسخ دوستان عالیست
اینکه حقوق الهی ایثارگران می تواند از جمله ((حقوق الهی)) باشد که بر گردن همه مردم ومسلمانان است در آیات شریفه قران و روایات معصومین نیز تاکید فراوان به آن شده است .
کافی است به قران و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مراجعه نمایید.
حتی احترام به سیدالشهدا(ع) و مجاهدان صدر اسلام در زمان رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) نیز در صدر حقوق الهی است.....
سلام
بسیار عالی نوشته اید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi