شناسه خبر : 101663
شنبه 17 تير 1402 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادر بنیان‌گذار لشکر بدر در اهواز تشییع شد

سرانجام این رزمنده خستگی ناپذیر طی عملیات کربلای ۵، در دی ماه سال ۱۳۶۵ در حالی که فرماندهی لشگر بدر را به عهده داشت، در شلمچه بر اثر...

فاش نیوز - مراسم تشییع مرحومه حاجیه‌خانم نصرت همراهی، مادر بزرگوار و صبور سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر ۹ بدر در روز عید غدیر، با حضور مقامات استان، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا برگزار و در قطعه ۹ گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.
گفتنی‌ست سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در سال ۱۳۳۳ در بهبهان، دیده به جهان گشود و در اوایل کودکی همراه خانواده اش، به آغاجاری نقل مکان کرد.
وی پس از طی تحصیلات مقدماتی، برای ادامه تحصیل به هنرستان شرکت ملی نفت وارد شد؛ اما به دلیل آغاز مبارزات سیاسی و پس از دو بار دستگیری در سال ۱۳۵۳، از هنرستان اخراج گردید.


 پس از آن در کنکور سراسری شرکت نمود و در رشته آبیاری دانشکده کشاورزی اهواز، پذیرفته شد. دو سال بعد مجدداً در کنکور شرکت کرده، برای ادامه تحصیل در رشته علوم تربیتی راهی تهران شد. اسماعیل، در راستای نقد و بحث افکار گوناگون، کنفرانس های علمی و مذهبی جالبی را در دانشکده ترتیب داده، در جریان همین جلسات به شدت شیفته و مجذوب شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری گردید و به مطالعه دقیق آثار ایشان پرداخت.
سال ۱۳۵۷ بود که دختر دایی اش را به همسری برگزید و صاحب دو فرزند شد. یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به مسئولیتی که در قبال آن دوران احساس می نمود، تحصیل را ترک کرد و به اتفاق عده ای از دوستانش برای راه اندازی جهاد سازندگی در آغاجاری پیشقدم شد. اما پس از چند ماه، طی حکمی به مسئولیت سپاه پاسداران در منطقه آغاجاری منصوب گردید. مهمترین حرکت ارزشمند و تاریخی اسماعیل دقایقی، تشکیل تیپ بدر و سازماندهی و فرماندهی مجاهدین و مبارزین عراقی بود.

سرانجام این رزمنده خستگی ناپذیر طی عملیات کربلای 5، در دی ماه سال ۱۳۶۵ در حالی که فرماندهی لشگر بدر را به عهده داشت، در شلمچه بر اثر بمباران هوایی نیروهای دشمن بعثی، خلعت سرخ شهادت به تن پوشید.

|| جعفری

اینستاگرام
نه فقط ایران...!
بلکه جهان بشریت و آزادیخواهان،،، مدیون شماها هستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi